Van Sales si Pre Sales – Modalitati de lucru in sistemul DataLight SFA

Precum aminteam si in articolui anterior referitor la solutiile SFA de la AttoSOFT, mecanisme de lucru ale agentilor de vanzari, în special în zona FMGC sunt împărțite în doua sisteme principale: Van Sales si Pre Sales.

Vanzarea Van Sales (vanzare in regim ambulant) are următorul flux de operațiuni:

– transferul produselor din gestiunea punctului de lucru către o gestiune a agentului de vanzari, simultan cu încărcarea în dispozitivul mobil a datelor privind clientii de vizitat, produsele, listele de preturi și de facturi neincasate s.a.m.d.
– dupa finalizarea acestor operatiuni, agentul pleaca pe traseul/ruta stabilit/a anterior, având ca asistent navigarea prin GPS pe baza geocodarii disponibila în aplicația AttoSOFT. O data ajuns la clientii vizati, agentul de vanzari poata sa emita facturi si/sau bonuri fiscale, cu ajutorul imprimantei mobile, respectiv casei de marcat prortabila. De asemeni, el poate sa faca incasarii de solduri de la client cu tiparirea de chitante
– la finalul programului acesta se intoarce la depozit/baza acolo unde se va realiza returul produselor nevandute, predarea facturilor și/sau a bonurilor fiscale emise și bineânțeles descarcarea de gestiune a gestiunii agentului. O cheie de control este aceea ca valoarea marfii ramase insumata cu cea a facturilor / bonurilor fiscale emise să se obțină valoarea incarcata in masina la inceputul programului.

Mecanismul de lucru Pre Sales consta in urmatoarele operațiuni:

– se importa în format electronic, prin date mobile (GPRS) sau prin WIFI la sediul firmei, principalele informații de care are nevoie agentul de vanzari: liste de clienți, liste de facturi scadente, nomenclatorul de produse cu prețurile aferente, istoric al comenzilor / facturilor emise pe fiecare client în parte. Odată preluate aceste informații (de cele mai multe ori prin Internet, în drum spre primul client), agentul este pregătit sa initieze vizitele la clienți.
– odată ajuns la client, agentul poate purta o discuție bine fundamentat cu clientul având la dispoziție toate informatiile de care are nevoie. Poate realiza preluarea de comenzi precizand inclusiv data la care marfa sa fie livrata. Având disponibila functia de actualizare a stocurilor, acesta poate sa evite situațiile în care sa preia comenzi pentru cantitatii mai mari decât stocul disponibil. Mai mult, preluarea de comenzi poate fi inhibata dacă clientul a depășit limitele de credit (valoric sau ca numar de zile intarziere la plata). Pe lângă inregistrarea de comenzi, agentul poate sa realizeze incasari ale soldului scadent, ceea ce are un efect benefic atât asupra cash-flow-ului dar și o economie substantiala de timp pentru operatorii din casieria unității.

Indiferent de mecanismul de lucru aplicat (Van Sales, Pre Sales sau mixt), sistemul DataLight SFA este o unealta indispensabila pentru companiile care realizeaza activități de distributie. Cereți o prezentare gratuita, la sediul Dvs., a sistemului DataLight SFA pentru a afla mai multe informații privind modul în care puteți obtine o creștere a randamentului agentilor, mai mult control asupra acestora și implicit o creștere a profitului.

Deja ai votat!

Vezi comentariile
mai jos

pre sales, sales force automation, van sales

Distribuie acest articol

Articolul anterior
Avantajele SFA (Sales Force Automation) intr-o companie – Automatizarea fortei de vanzari
Articolul următor
Spune-mi ce soft folosesti ca sa-ti spun ce contabil esti

Te-ar mai putea interesa si:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.