Ultimele modificari privind calendarul noilor case de marcat

Conform proiectului de ordonanta aflat in dezbatere publica pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, termenele de implementare a noilor case de marcat se vor amana cu cateva luni.

Calendarul noilor case de marcat 

     Data       Activitatea                                               Text propus
31 august 2017 Se modifica Normele metodologice Normele metodologice pentru aplicarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999 privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 479/2003, republicată, se modifică până la data de 31 august 2017.
31 august 2017 Se aproba procedura de avizare tehnică a noilor case de marcat Ordinul comun al ministrului finanţelor publice şi al ministrului comunicaţiilor şi pentru societatea informaţională, prevăzut la art. 5 alin. (11) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999, republicată, („procedura de avizare tehnică a modelelor de aparate de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) se aprobă prin ordin comun al ministrului finanţelor publice şi al ministrului pentru societatea informaţională”), se aprobă până la data de 31 august 2017
31 august 2017 Se aproba continutul si procedeele de lucru cu registrul naţional de evidenţă a caselor de marcat Informaţiile conţinute în registrul prevăzut la art. 3^1 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999, republicată, (“la nivelul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală se întocmeşte în formă electronică un registru naţional de evidenţă a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate în judeţe şi în sectoarele municipiului Bucureşti, după caz, denumit în continuare Registru”), precum şi metodologia şi procedura de înregistrare a acestora se aprobă prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, până la data de 31 august 2017.
1 octombrie 2017 Apar noile case de marcat Dispoziţiile art. 5 alin. (10) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999, republicată,  (“Pentru aparatele de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2), avizul tehnic favorabil se eliberează de către instituţia publică/instituţia de drept public, desemnată prin ordin al ministrului pentru societatea informaţională”) se aplică începând cu data de 1 octombrie 2017
1 februarie 2018 Vechile case de marcat nu se mai avizeaza Începând cu data de 1 februarie 2018, Comisia autorizează numai distribuitori pentru aparatele de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999 privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicată.
30 aprilie  2018 Vechile case de marcat nu mai au aviz Avizele privind distribuția aparatelor de marcat electronice fiscale acordate distribuitorilor autorizați își mențin valabilitatea până la data expirării, dar nu mai târziu de data de 30 aprilie 2018
1 mai 2018 Vechile case de marcat nu mai pot fi comercializate Începând cu data de 1 mai 2018, se interzice comercializarea aparatelor de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999, republicată, cu modificările şi completările ulterioare
1 mai 2018 Toti operatorii economici se doteaza cu noile case demarcat Începând cu data de 1 mai 2018, toți operatorii economici prevăzuți la art.1 alin.(1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999, republicată, au obligaţia de a utiliza numai case de marcat definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999.
1 iunie 2018 Se comunica data si procedura de conectare a noilor case de marcat la serverul ANAF Procedura de conectare a aparatelor de marcat electronice fiscale, precum și data începând cu care acestea se conectează la sistemul informatic naţional de supraveghere şi monitorizare a datelor fiscale, se aprobă prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, pana la 1 iunie 2018
2 0
,
Articolul precedent
Proiect MFP – Casele de marcat cu jurnal electronic se utilizeaza incepand cu 1 Mai 2018
Articolul următor
Legislatie noua – Ce se intampla daca nu-ti iei casa de marcat cu jurnal electronic?

Te-ar mai putea interesa si:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog introdu o adresă email validă.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Meniu