Ultimele modificari ale legislatiei pentru depunerea online a formularului 311

In Monitorul Oficial din 8 februarie 2018 (M.Of. nr. 121/2018), printre alte acte normative, a fost publicat si ordinul ANAF nr. 188/2018 pentru aprobarea modelului si continutului formularului (311) “Declaratie privind taxa pe valoarea adaugata colectata datorata de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata a fost anulat conform art. 316 alin. (11) lit. a)-e), lit. g) sau lit. h) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal”.

Acesta prevede urmatoarele:
– Modificarea formularului 311 a fost necesara datorita faptului ca, incepand cu declararea obligatiilor fiscale aferente lunii ianuarie 2018, conform OPANAF 2326/2017, si acest formular este obligatoriu a fi depus prin transmitere electronica, prin intermediul internetului, pe site-ul ANAF. Prin urmare, au fost modificate corespunzator instructiunile de completare.

– Totodata, modificarea a fost generata si de faptul ca au fost introduse cerinte speciale in Normele metodologice privind aplicarea regulilor privind TVA de catre persoanele impozabile care nu au colectat TVA pentru livrarile de bunuri/prestarile de servicii taxabile efectuate in perioada in care au avut codul de inregistrare in scopuri de TVA anulat, respectiv nu au depus formularul de declaratie 311 (pct.51, alin.(2), lit.c) si d) din Titlul I al Normelor metodologice).

Pe 16 ianuarie 2018, ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) adapteaza instructiunile de completare pentru “Declaratia privind taxa pe valoarea adaugata colectata datorata de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata a fost anulat conform art.316, alin.(11), lit.a)-e), lit.g) sau lit.h) din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal” (formular 311), intrucat modul de depunere a fost modificat.

Prin Hotararea Guvernului nr.284/2017 in ceea ce priveste modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr.1/2016, au fost introduse reguli speciale privind aplicarea regulilor privind TVA de catre persoanele impozabile care nu au colectat TVA pentru livrarile de bunuri/prestarile de servicii taxabile efectuate in perioada in care au avut codul de inregistrare in scopuri de TVA anulat, respectiv nu au depus formularul de declaratie 311 (pct.51, alin.(2), lit.c) si d) din Titlul I al Normelor metodologice).

Persoanele impozabile aflate in aceasta situatie au obligatia ca, dupa reinregistrarea in scopuri de TVA, potrivit art.316, alin.(12) din Codul fiscal, sa emita facturi/facturi de corectie in care sa inscrie distinct taxa colectata aferenta livrarilor de bunuri/prestarilor de servicii taxabile efectuate in perioada in care au avut codul de inregistrare in scopuri de TVA anulat. De asemenea, persoanele impozabile trebuie sa declare, in declaratia 311, taxa care ar fi trebuit colectata pentru livrarile de bunuri/prestarile de servicii taxabile efectuate in perioada in care acestea au avut codul de inregistrare in scopuri de TVA anulat, daca nu exista diferente intre taxa pe care ar fi trebuit sa o colecteze si taxa inscrisa in facturile/facturile de corectie emise dupa reinregistrare. Daca exista astfel de diferente, acestea se inscriu in decontul de TVA, in sectiunea “Taxa pe valoarea adaugata colectata”, iar taxa pe care ar fi trebuit sa o colecteze se inscrie in declaratia 311.

2 0
,
Articolul precedent
Reglementari legislative privind transferurile de bani intre firme si persoane fizice
Articolul următor
Declaratiile 392a, 392b si 393 nu se depun pana in 2019

Te-ar mai putea interesa si:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog introdu o adresă email validă.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Meniu
×