• Home
  • Software
    • Gestiune 3.0 – modul principal ERP
    • BalPro – software contabilitate
    • BI – analiză business
    • BI integrat Qlik
    • SFA – Sales Force Automation
    • CRM – relații cu clienții
    • Cost Control – bugetare
    • DMS – Elo Digital Office
    • WMS – modul Picking
    • Portal B2B
  • Domenii de activitate
    • Retail – vânzări / gestiune
    • HoReCa – vânzări / gestiune
    • Service auto / vânzări piese
    • Agricultură / vânzări utilaje
    • Distribuție
    • E-commerce / magazin online
    • Sector public / bugetar
    • Transport / case expediții
  • Clienți
  • Companie
    • Companie
    • Cariere
    • Studii de caz, interviuri
  • Blog
    • Stiri
    • Fiscalitate
    • Gadget-uri, trend-uri IT
  • Asistență
    • TeamViewer
    • Asistenta clienti
    • Portal raportare incidente
  • Contact
  • | Solicită Demo |

TVA la incasare 2017 – Legislatie si proceduri – Codul fiscal

acum 5 ani
Departamentul de Marketing AttoSOFT
Legislatie, fiscalitate
Niciun comentariu

Sunt eligibile pentru aplicarea sistemului TVA la incasare persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA conform art. 316 din Codul fiscal pe 2017, care au sediul activitatii economice in Romania, care in anul precedent nu au aplicat sistemul TVA la incasare, a caror cifra de afaceri in anul calendaristic precedent nu a depasit plafonul de 2.250.000 lei si opteaza pentru aplicarea sistemului TVA la incasare.

Aceste persoane:

– aplica sistemul TVA la incasare incepand cu prima zi a celei de-a doua perioade fiscale din anul urmator celui in care nu a depasit plafonul, pana la sfarsitul anului calendaristic in care au optat pentru aplicarea sistemului, cu conditia ca la data exercitarii optiunii (data de 25 ianuarie inclusiv) sa nu fi depasit plafonul pentru anul in curs
– trebuie sa depuna la organele fiscale competente formularul 097 „Notificare privind aplicarea sistemului TVA la incasare” din care sa rezulte ca opteaza pentru intrarea in sistem. Termen : 25 ianuarie inclusiv.

Atentie: Se considera ca persoana impozabila a optat in mod tacit pentru continuarea aplicarii sistemului TVA la incasare, neavand obligatia sa depuna notificarea, daca in anul precedent a aplicat sistemul TVA la incasare si cifra sa de afaceri nu a depasit plafonul de 2.250.000 lei.

– persoanele impozabile, care au sediul activitatii economice in Romania care se inregistreaza in scopuri de TVA conform art. 316 in cursul anului si opteaza pentru aplicarea sistemului TVA la incasare.

Aceste persoane aplica sistemul TVA la incasare incepand cu data inregistrarii in scopuri de TVA si trebuie sa depuna la organele fiscale competente formularul 097 „Notificare privind aplicarea sistemului TVA la incasare” din care sa rezulte ca opteaza pentru aplicarea sistemului TVA la incasare din momentul inregistrarii sale in scopuri de TVA .
Baza legala – art. 282 alin. (3) lit. a), lit. b) si alin. (5), art. 324 alin. (12)

Cifra de afaceri pentru calculul plafonului de 2.250.000 lei este anuala si este constituita din valoarea totala a livrarilor de bunuri si a prestarilor de servicii taxabile si/sau scutite de TVA, precum si a operatiunilor rezultate din activitati economice pentru care locul livrarii/prestarii se considera ca fiind in strainatate, conform art. 275 si 278, realizate in cursul anului calendaristic – art. 282 alin. (3) lit. a)

La determinarea cifrei de afaceri de 2.250.000 lei care serveste drept referinta pentru calculul plafonului de 2.250.000 lei, prevazuta la art. 282 alin. (3) lit. a) din Codul fiscal, se au in vedere baza de impozitare inscrisa pe randurile din decontul de taxa corespunzatoare operatiunilor :

– taxabile
– scutite de TVA cu / fara drept de deducere
– operatiunilor rezultate din activitati economice pentru care locul livrarii/prestarii se considera ca fiind in strainatate
– randurile de regularizari aferente.

Nu sunt luate in calcul:
– sumele inscrise in randurile din decont aferente unor campuri de date informative cum sunt facturile emise dupa inspectia fiscala, informatii privind TVA neexigibila sau TVA nedeductibila;
– livrarile de bunuri/prestarile de servicii realizate in perioada in care persoana impozabila nu a avut un cod de inregistrare in scopuri de TVA conform art. 316 din Codul fiscal in cazul :
* persoanelor impozabile care au aplicat regimul de scutire si care se inregistreaza in scopuri de TVA
* persoanelor impozabile a caror inregistrare in scopuri de TVA este anulata din oficiu de catre organele fiscale competente conform art. 316 alin. (11) lit. a)- e) si h) din Codul fiscal si ulterior sunt inregistrate conform art. 316 alin. (12) din Codul fiscal – pct. 26 (4) din norme

Incetarea aplicarii sistemului TVA la incasare:

– persoanele impozabile care aplica sistemul TVA la incasare si cifra de afaceri depaseste plafonul de 2.250.000 lei;

Aceste persoane:

– aplica sistemul pana la sfarsitul perioadei fiscale urmatoare celei in care plafonul a fost depasit.
– trebuie sa depuna la organele fiscale competente formularul 097 „Notificare privind aplicarea sistemului TVA la incasare” din care sa rezulte ca plafonul a fost depasit si inceteaza aplicarea sistemuluiTVA la incasare.

Termen: pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare perioadei fiscale in care a depasit plafonul.

in situatia in care persoana impozabila care depaseste plafonul nu depune notificarea, aceasta va fi radiata din oficiu de organele fiscale competente, incepand cu data inscrisa in decizia de radiere, din Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare – art. 282 alin.(5), pct. 26(5) art. 324 alin. (14)

– persoanele impozabile care aplica sistemul TVA la incasare si cifra de afaceri nu depaseste in cursul unui an plafonul de 2.250.000 lei poate renunta la aplicarea sistemului respectiv oricand in cursul anului.

Aceste persoane:

– trebuie sa depuna la organele fiscale competente formularul 097 „Notificare privind aplicarea sistemului TVA la incasare” din care sa rezulte ca plafonul nu a fost depasit si inceteaza aplicarea sistemului TVA la incasare .

Termen: intre data de 1 si 25 ale lunii, cu exceptia primului an in care a optat pentru aplicarea sistemului.

Radierea persoanei respective din Registrul persoanelor care aplica sistemul TVA la incasare se opereaza de organele fiscale competente incepand cu prima zi a perioadei fiscale urmatoare celei in care a fost depusa notificarea – art. 282 alin.(5)

Prevederi aplicabile in urmatoarele situatii:

Persoanele impozabile care au aplicat sistemul TVA la incasare si al caror cod de inregistrare in scopuri de TVA a fost anulat potrivit prevederilor art. 316 alin. (11) lit. a) – e) si h) din Codul fiscal:

* pentru livrari de bunuri/prestari de servicii efectuate inainte de anularea inregistrarii in scopuri de TVA a persoanelor impozabile care au aplicat sistemul TVA la incasare, dar a caror exigibilitate de taxa intervine in perioada in care persoana impozabila nu are un cod valabil de TVA trebuie sa depuna formularul 311 „Declaratie privind taxa pe valoarea adaugata colectata datorata de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata a fost anulat conform art.316 alin. (11) lit. a) – e), lit.g) sau lit.h) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal” prin care declara TVA colectata care trebuie platita – art. 324 alin. (10)
* pentru achizitii efectuate de catre persoane impozabile in perioada in care au aplicat sistemul TVA la incasare sau care au efectuat achizitii de la persoane impozabile care aplicau sistemul TVA la incasare, pentru care deducerea TVA se exercita la momentul platii facturilor catre furnizori, si care sunt scoase din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA, TVA neachitata aferenta achizitiilor respective efectuate inainte de scoaterea din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA se deduce in primul decont de TVA sau, intr-un decont ulterior, daca plata a fost efectuata in perioada in care nu a avut un cod valid de TVA – pct. 67 (13) din norme

Persoanele impozabile care au aplicat sistemul TVA la incasare si al caror cod de inregistrare in scopuri de TVA a fost anulat potrivit prevederilor art. 316 alin. (11) lit. g) din Codul fiscal:
* pentru livrari de bunuri/prestari de servicii efectuate inainte de anularea inregistrarii in scopuri de TVA a persoanelor impozabile care au aplicat sistemul TVA la incasare, dar a caror exigibilitate de taxa intervine in perioada in care persoana impozabila nu are un cod valabil de TVA trebuie sa depuna formularul 311 „Declaratie privind taxa pe valoarea adaugata colectata datorata de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata a fost anulat conform art.316 alin. (11) lit. a) – e), lit.g) sau lit.h) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal” prin care declara TVA colectata care trebuie platita – art. 324 alin. (11)
* pentru achizitii efectuate de catre persoane impozabile in perioada in care au aplicat sistemul TVA la incasare sau care au efectuat achizitii de la persoane impozabile care aplicau sistemul TVA la incasare, pentru care deducerea taxei se exercita la momentul platii facturilor catre furnizori, si care sunt scoase din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA, TVA neachitata aferenta achizitiilor respective efectuate inainte de scoaterea din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA se deduce, la data platii, in situatia in care bunurile achizitionate nu se aflau in stoc la data anularii inregistrarii in scopuri de TVA.

Deducerea se realizeaza prin inscrierea sumelor deduse in formularul 307 „Declaratie privind sumele rezultate din ajustarea/ corectia ajustarilor/regularizarea taxei pe valoarea adaugata”. Sumele respective se restituie de la bugetul de stat – pct. 67 (12) din norme

Persoanele care nu sunt eligibile pentru aplicarea sistemului TVA la incasare:
– persoanele impozabile care fac parte dintr-un grup fiscal unic ;
– persoanele impozabile care nu sunt stabilite in Romania ;
– persoanele impozabile care in anul precedent au depasit plafonul de 2.250.000 lei ;
– persoanele impozabile care se inregistreaza in scopuri de TVA conform art. 316 in cursul anului si care au depasit plafonul de 2.250.000 lei in anul precedent sau in anul calendaristic in curs, calculat in functie de operatiunile realizate in perioada in care respectiva persoana a avut un cod valabil de TVA – art. 282 alin. (4)

Deja ai votat!

Vezi comentariile
mai jos

sistemul de tva la incasare, tva 2017

Distribuie acest articol

Articolul anterior
Normele de venit pe anul 2017 au fost publicate de ANAF
Articolul următor
Au aparut autobuzele fara sofer

Te-ar mai putea interesa si:

Nou de la ANAF! Ghidul pe 2016, 2017 pentru toate contributile din Romania
21 noiembrie 2016
Emiterea facturilor de corectie. Cum se corecteaza facturile dupa inspectia fiscala – Codul fiscal 2016
27 iunie 2016
Cheltuielile deductibile si cele nedeductibile conform noului Cod fiscal
6 septembrie 2016

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Topul celor mai importante stiri din ultimele 24 h


  • Cum poti preveni amenzile întocmind un NIR corect 5 views | under Stiri

  • Samsung Galaxy J3 – Specificatii tehnice 3 views | under Gadget-uri, trenduri IT

  • Apeluri telefonice de calitate, prin VoLTE – voice over LTE – Long Term Evolution 3 views | under Gadget-uri, trenduri IT

  • Continutul si completarea corecta a foilor de parcurs, potrivit Codului Fiscal 3 views | under Legislatie, fiscalitate

  • ANAF modifica “Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul de stat” 3 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Ce înseamnă Business Intelligence? 5 indicatori cheie pentru analiza performanțelor afacerii tale! 3 views | under Stiri

  • Modificarile aduse din 2016 la Registrul jurnal de incasari si plati 3 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Paste Fericit! 3 views | under Stiri

  • Ordinul MFP nr. 2634/2015 privind modelele documentelor justificative in 2016, comparativ cu 2015 2 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Schimbarea cotei de TVA, de la 24 la 9 % – In atentia partenerilor AttoSOFT 2 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Radierea online a contractelor salariatilor – Reges 2016 2 views | under Legislatie, fiscalitate

  • AttoSoft lansează noul modul SAF-T în DataLight ERP! 2 views | under Stiri

  • Noua legislatie din 2016 privind eliberarea certificatului de atestare fiscala si a celui de obligatii bugetare 2 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Sarbatori fericite, cu ocazia Floriilor! 2 views | under Stiri

  • Colaborare mai ușoară cu partenerii din străinătate prin traducere automată în ERP! 2 views | under Stiri

Companie

AttoSOFT SRL realizeaza solutii software ERP, programe de contabilitate, gestiune, facturare, salarii, financiar-contabile, CRM, program salarizare invatamant, program salarizare bugetari, ș.a.

De asemenea, compania furnizează case de marcat, aparatura fiscala, cantare electronice, imprimante fiscale, scanere, cititoare coduri de bare, PDA, POS, imprimante cod bare, terminale inventariere, mijloace fixe, OLAP, Business Intelligence, etc.

Contactaţi-ne!

Bucureşti - Str. Alexandru Moruzzi Voievod Nr. 4, Bl. B1, Sc. 2 Ap. 28, Sector 3, Cod 31155

Galaţi - Str. Portului, nr. 49, Bl. Olt 1, Sc. 1, Parter, Cod 80025
0236.470.000
0236.470.000
office@attosoft.ro

Sugestii si sesizari

Tel: 0749.233.600
E-mail: sesizari@attosoft.ro
Statistici T5

Urmați-ne și pe rețelele de socializare:

Facebook
Twitter
LinkedIn
YouTube
Instagram
Pinterest

Copyright © 1995 – 2022 AttoSOFT. MyM®, MyManager®, AttoSOFT®, DataLight®, Babiz® sunt marci inregistrate ale firmei AttoSOFT. Programe distributie, gestiune distributie, software gestiune, ERP, automatizarea fortei de vanzari, SFA, softtware management productie.
GDPR | POLITICA PRIVIND FISIERELE DE TIP COOKIES | POLITICA DE CONFIDENTIALITATE