Continuăm noua rubrică – Trucuri utile în DataLight ERP – cu încă două mini-tutoriale pentru operațiuni specifice în soluțiile software AttoSoft.
Iată subiectele de săptămâna aceasta (ediția #2):
Conform noilor norme de digitalizare, vă reamintim că din programul de Salarii se pot trimite direct pe e-mail fluturașii către angajați.
- Se setează la meniul Setări – Server e-mail, adresa de unde se vor trimite fluturașii (trebuie să fie o adresă de firmă)

- După completarea datelor se apasă butonul fulger galben – pentru a face un test și a vedea dacă am completat datele corect
- Adresele de email ale angajaților se completează la Personal – Editare personal – în câmpul email (dacă angajatul nu are email nu se completează nimic, programul va trimite doar la cei care au completat email)
- Apoi se merge la meniul Rapoarte – Fluturași – Lichidare și se apasă butonul de trimitere pe email (butonul plic)

Vă reamintim că facturile de la furnizori care au fost încărcate în SPV trebuie descărcate în termen de 60 de zile. După trecerea acestei perioade ele nu mai pot fi importate.
Gestiune 3.0 poate descărca și printa aceste facturi automat, pentru asta fac următoarele setări:
- Se activează opțiunea ‘Avertizare și import e-Factura’ de la meniul Setări/Administrare program/Avertizări la pornirea aplicației pe agent.

Prin această opțiune, la deschiderea aplicației se face o verificare în SPV și dacă există facturi disponibile pentru import de la furnizor, se afișează un mesaj pentru utilizatorul conectat, în care decide dacă face importul sau nu.
Din meniul Setări – Proprietăți societate – se configurează semnătura digitală cu care se vor importa datele, calea unde se vor salva datele și modul de import. Pentru a seta semnătura electronică se apasă pe butonul Autentificare și se va introduce parola la semnătura. Dacă totul este ok, va apărea mesajul ‘Authenticated’ cu verde.


Import e-Factura cu opțiunile:
- Fără generare document – această opțiune descarcă facturile din SPV, local.
- Import doar cu generare document antet – această opțiune descarcă facturile din SPV de la furnizori și inserează doar antetul documentelor de intrare, fără pozițiile de marfă.
- Import cu definire produse – această opțiune inserează în documente de intrare factura recepționată din SPV, cu definirea automată a produselor în nomenclatorul de marfă.
- Import cu asociere produse – această opțiune inserează în documente de intrare factura recepționată din SPV, cu posibilitatea asocierii produselor în nomenclatorul de marfă sau identificarea produselor pe baza asocierilor anterioare.
Dacă se optează pentru opțiunea: „Import e-factura: ‘import cu asociere produse’”, trebuie selectat serviciul care se va folosi la importul documentelor de intrare din SPV, în poziții.
Indiferent de opțiunea bifată programul va descărca în calea dată toate facturile și le va sorta pe luni și pe parteneri. Există și un modul DMS Arhivă Electronică care poate salva facturile și în Cloud (ftp configurat de IT dumneavoastră) și care asociază factura de ERP și le puteți vizualiza direct din aplicație.

Ai nevoie de ajutor cu o funcționalitate anume la care nu ai găsit încă răspuns pe wiki.datalight.ro? Scrie-ne aici cât mai detaliat cu ce te putem ajuta și rămâi cu ochii pe articolele viitoare!