Ministerul pentru Mediul de Afaceri Comerț și Antreprenoriat a publicat un studiu care arată că, în 2018, 48,31% dintre IMM-uri au în plan „utilizarea de noi tehnologii”, pentru fi mai mai competitive, mai arată sursa citată.
Potențial mare de creștere
Din perspectivă statistică, piața locală are resurse de creștere semnificative, atât ca număr de clienți, cât și ca valoare. În România activează aproximativ 560.000 de companii, dintre care 90-95% sunt IMM-uri, conform datelor de la Registrul Comertului pe 2016. Tototadă, Eurostat atribuie României o rată de penetrare a soluțiilor de business de tip ERP (Enterprise Resource Planning) de numai 20-21% la nivelul anului 2015, ceea ce înseamnă că un număr considerabil de companii nu au la dispozitie un sistem integrat de gestiune și se bazează pe soluții simple de contabilitate și foi de calcul tabelar.
Media europeană de utilizare a soluțiilor ERP depășea 36% în 2015, conform acelorași date Eurostat, cu vârfuri de peste 60% în țările foarte dezvoltate.
Viitorul este cloud
În 2018, creșterea pieței de soluții software de business va fi influențată atât de proiectele noi, în care cererea pentru soluții în cloud va fi cu cel puțin 30% mai mare decât în acest an, dar și de extinderea proiectelor deja existente. 2018 va aduce clarificarea aspectelor ce țin de fiscalitate, schimbările legate de TVA și impozitarea muncii, cât și de securitatea datelor, din prisma apropierii termenului limită pentru alinierea la reglementările europene privind protecția datelor personale (GDPR). În acest context, nevoia companiilor de a rămâne eficiente va determina tot mai mulți manageri să opteze pentru soluții cu licențiere flexibilă, cu obiectivul de a obține un nivel optim de utilizare, dar cu livrare din cloud pentru eliminarea costurilor cu infrastructura IT.
Mobilitatea e necesară
Mobilitatea rămane și ea pe lista de priorități. Dintre companiile de retail și distribuție care au participat la analiza Entersoft, mai mult de 60% evaluează posibilitatea atașării la platformele existente a unui software pentru echipele de agenți comerciali (SFA – Sales Force Automation) care să poată fi utilizat de pe tablete sau de pe telefoane.