• Home
  • Software
    • Gestiune 3.0 – modul principal ERP
    • BalPro – software contabilitate
    • BI – analiză business
    • BI integrat Qlik
    • SFA – Sales Force Automation
    • CRM – relații cu clienții
    • Cost Control – bugetare
    • DMS – Elo Digital Office
    • WMS – modul Picking
    • Portal B2B
  • Domenii de activitate
    • Retail – vânzări / gestiune
    • HoReCa – vânzări / gestiune
    • Service auto / vânzări piese
    • Agricultură / vânzări utilaje
    • Distribuție
    • E-commerce / magazin online
    • Sector public / bugetar
    • Transport / case expediții
  • Clienți
  • Companie
    • Companie
    • Cariere
    • Studii de caz, interviuri
  • Blog
    • Stiri
    • Fiscalitate
    • Gadget-uri, trend-uri IT
  • Asistență
    • TeamViewer
    • Asistenta clienti
    • Portal raportare incidente
  • Contact
  • | Solicită Demo |

Termenul de depunere a declaratiei 394 – Prevederi legislative 2016

acum 6 ani
Departamentul de Marketing AttoSOFT
Legislatie, fiscalitate
Niciun comentariu

In Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.242/2016, a fost publicat Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.1105//2016 privind declararea livrarilor/prestarilor si achizitiilor efectuate pe teritoriul national de persoanele inregistrate in scopuri de TVA si pentru aprobarea modelului si continutului declaratiei informative privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national de persoanele inregistrate in scopuri de TVA.

Termenul de intrare in vigoare a Ordinului A.N.A.F. nr. 3769/2015 a a fost amanat pana la 1 iulie 2016. Pe noul formular 394 se vor declara operatiunile efectuate pe teritoriul national incepand cu luna iulie 2016 si operatorii economici nu vor mai declara inca o data facturile emise sau primite de persoanele impozabile in perioada ianuarie-iunie a anului 2016.

Formularul 394 „Declaratie informativa privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national de persoanele inregistrate in scopuri de TVA” se completeaza si se depune de catre:

a) persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA in Romania conform art. 316 din Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, si care sunt obligate la plata taxei conform art.307 alin. (1), (2), (6) si (7) din Codul fiscal, pentru operatiuni impozabile in Romania conform art. 268 alin.(1) si taxabile cu cota prevazuta de Codul Fiscal.

Declaratia 394 se depune pentru orice operatiune taxabila pentru care, conform Titlului VII din Codul Fiscal, este emisa o factura, inclusiv pentru avansuri, precum si pentru operatiunile la care se aplica sistemul TVA la incasare.

Declaratia trebuie sa contina facturile care au fost emise in perioada de raportare, inclusiv cele care au inscrisa mentiunea „taxare inversa” sau „TVA la incasare”.

Declaratia trebuie sa contina facturile care au fost primite in perioada de raportare, inclusiv cele care au inscrisa mentiunea „taxare inversa” sau „TVA la incasare”, precum si borderourile de achizitii de bunuri, filele din carnetele de comercializare a produselor din sectorul agricol in cazul achizitiilor efectuate de la persoane fizice si/sau contracte incheiate cu persoane fizice.

De asemenea, in declaratie se inscrie valoarea totala a facturilor simplificate si a bonurilor fiscale care indeplinesc conditiile unei facturi simplificate conform prevederilor art. 319 alin. (12), (13) si (21) din Codul Fiscal, daca au inscris codul de inregistrare in scopuri de TVA al beneficiarului.

Deja ai votat!

Vezi comentariile
mai jos

394, oanaf 1105 2016, tva incasare

Distribuie acest articol

Articolul anterior
Din 2017, bancile vor furniza ANAF-ului noi date despre companii – proiect de lege
Articolul următor
Modificarea declaratiei 394 si obligatiile platitorilor de TVA

Te-ar mai putea interesa si:

Persoanele care primesc bani de la stat prin restituire/rambursare, nu mai sunt incluse in lista datornicilor ANAF – 2016
10 august 2016
Facilitatile acordate microintreprinderii apartinand intreprinzatorului debutant
12 aprilie 2016
Inregistrarea firmelor pentru sistemul TVA la incasare – Ordinul ANAF nr. 1503/2016
27 mai 2016

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Topul celor mai importante stiri din ultimele 24 h


  • Continutul si completarea corecta a foilor de parcurs, potrivit Codului Fiscal 5 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Ce înseamnă Business Intelligence? 5 indicatori cheie pentru analiza performanțelor afacerii tale! 4 views | under Stiri

  • Paste Fericit! 4 views | under Stiri

  • Samsung Galaxy J3 – Specificatii tehnice 4 views | under Gadget-uri, trenduri IT

  • Cum poti preveni amenzile întocmind un NIR corect 3 views | under Stiri

  • ROI – Cum se inscrie o firma in Registrul Operatorilor Intracomunitari 3 views | under Legislatie, fiscalitate

  • ANAF modifica “Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul de stat” 3 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Modificarile aduse din 2016 la Registrul jurnal de incasari si plati 3 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Noua legislatie din 2016 privind eliberarea certificatului de atestare fiscala si a celui de obligatii bugetare 3 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Cotele de TVA valabile din Ianuarie 2016: 20%, 9% si 5% 3 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Ce trebuie sa faci in prima luna, dupa infiintarea unei firme? 2 views | under Legislatie, fiscalitate

  • AttoSoft lansează noul modul SAF-T în DataLight ERP! 2 views | under Stiri

  • Emiterea facturilor de corectie. Cum se corecteaza facturile dupa inspectia fiscala – Codul fiscal 2016 2 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Ce este si cine raspunde de cartea de interventii a casei de marcat 2 views | under Stiri

  • Colaborare mai ușoară cu partenerii din străinătate prin traducere automată în ERP! 2 views | under Stiri

Companie

AttoSOFT SRL realizeaza solutii software ERP, programe de contabilitate, gestiune, facturare, salarii, financiar-contabile, CRM, program salarizare invatamant, program salarizare bugetari, ș.a.

De asemenea, compania furnizează case de marcat, aparatura fiscala, cantare electronice, imprimante fiscale, scanere, cititoare coduri de bare, PDA, POS, imprimante cod bare, terminale inventariere, mijloace fixe, OLAP, Business Intelligence, etc.

Contactaţi-ne!

Bucureşti - Str. Alexandru Moruzzi Voievod Nr. 4, Bl. B1, Sc. 2 Ap. 28, Sector 3, Cod 31155

Galaţi - Str. Portului, nr. 49, Bl. Olt 1, Sc. 1, Parter, Cod 80025
0236.470.000
0236.470.000
office@attosoft.ro

Sugestii si sesizari

Tel: 0749.233.600
E-mail: sesizari@attosoft.ro
Statistici T5

Urmați-ne și pe rețelele de socializare:

Facebook
Twitter
LinkedIn
YouTube
Instagram
Pinterest

Copyright © 1995 – 2022 AttoSOFT. MyM®, MyManager®, AttoSOFT®, DataLight®, Babiz® sunt marci inregistrate ale firmei AttoSOFT. Programe distributie, gestiune distributie, software gestiune, ERP, automatizarea fortei de vanzari, SFA, softtware management productie.
GDPR | POLITICA PRIVIND FISIERELE DE TIP COOKIES | POLITICA DE CONFIDENTIALITATE