Conform prevederilor deja intrate in vigoare, obligativitatea de-a utiliza aparate electronice fiscale revine tuturor operatorilor economici care presteaza servicii sau livreaza bunuri direct catre populatie si incaseaza contravaloarea bunurilor livrate si se regaseste in cuprinsul Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 28/1999, cu modificarile si completarile ulterioare.
Potrivit OUG 98/2016 pentru prorogarea unor termene, instituirea unor noi termene precum si pentru modificarea si completarea OUG 28/1999 privind obligativitatea agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, firmele trebuie sa respecte urmatorul calendar:\
– 1 Iulie 2017 – Comisia autorizeaza numai distribuitori pentru casele de marcat noi.
– 1 Octombrie 2017 – Se interzice comercializarea caselor de marcat model vechi.
– 1 Ianuarie 2018 – Marii contribuabili au obligatia de a utiliza numai case de marcat model nou.
– 1 Aprilie 2018 – Contribuabili mijlocii au obligatia de a utiliza numai case de marcat model nou.
– 1 August 2018 – Micii contribuabili au obligatia de a utiliza numai case de marcat model nou.
– 1 Noiembrie 2018 – Procedura de conectare a aparatelor de marcat electronice fiscale la sistemul informatic national de supraveghere si monitorizare a datelor fiscale se aproba prin ordin al presedintelui ANAF.
Avizele privind distributia aparatelor de marcat electronice fiscale acordate distribuitorilor autorizati isi mentin valabilitatea pana la data expirarii, dar nu mai tarziu de data de 1 octombrie 2017