Tehnologiile integrate de AttoSoft în dezvoltarea sistemului DataLight ERP

Ce este un soft ERP?

Software-ul Enterprise Resourse Planning este interfața principală de gestiune / administrare a resurselor, documentelor și activităților unei companii de dimensiuni mari (Enterprise), unde realizarea manuală a acestor operațiuni ar fi imposibilă.

În termeni simpli, este panoul de control al întregii organizații.

Desigur orice întreprindere e unică în felul său, însă funcționează în cadrul unor parametri standard – preluare achiziții furnizori, creare și/sau manipulare produse / servicii, lansare comenzi clienți și înregistrare în contabilitate, respectiv în sistemul fiscal. Programul ERP îți oferă libertatea de automatizare a activităților de rutină, precum și o multitudine de funcționalități avansate care permit o administrare mai minuțioasă a companiei. Tehnologiile din spatele unui astfel de soft sunt extrem de complexe și în continuă evoluție, iar astăzi vrem să îți prezentăm câteva din aceste tehnologii inovative prezente în cadrul programului DataLight ERP!

1. Firebird® SQL Server – baze de date puternice și sigure!

Firebird® este un sistem de gestiune al bazelor de date relaționale, de tip open-source, extrem de puternic și cu mai multe caracteristici aparte. Probabil cel mai important aspect este suportul nu doar pentru sistemul de operare Windows (precum acceptă majoritatea sistemelor SQL), ci și Linux, MacOs, AIX, Solaris și altele, fapt ce permite o colaborare mai eficientă între baze de date găzduite pe sisteme diferite.

Sistemul Firebird® beneficiază de o scalabilitate excelentă, de la un model încorporat single-user până la nivel enterprise cu multiple baze de date 2Tb+Gb care rulează cu sute de clienți în același timp. În plus, sistemul este conceput pe o arhitectură multi-generațională, așadar permite dezvoltarea și suportul aplicațiilor Hybrid OLTP / OLAP. Acest lucru înseamnă că o bază de date Firebird® are capacitatea de a acționa ca și o sursă de date analitice și operaționale în același timp, deoarece cititorii nu blochează scriitorii atunci când accesează aceleași date în majoritatea condițiilor.

Avantajele pe care ți le oferă utilizarea Firebird® SQL Server în cadrul DataLight ERP sunt multiple:

Instalare și utilizare rapidă!

Sistem Zero Administration Client care nu necesită configurare – îl instalezi rapid și deja îl poți folosi – și nu ai nevoie de un DBA (administrator de baze de date specializat)

Nivel de performanță ridicat!

Posibilitatea alegerii diferitelor tipuri de arhitectură, cu scalabilitate SMP multi-CPU și multi-core; acceptă baze de date de până la 20 Terabytes; bibliotecă client Thread-Safe.

Datele tale – în completă siguranță!

Setează proprietar bază de date și atribuie roluri cu diverse niveluri de acces; posibilitate criptare bază de date; back-up online chiar și pentru baze de date masive.

2. Facilități RPA – automatizare și personalizare proces de lucru!

DataLight ERP oferă anumite facilități de tip Robotic Process Automation, prin care se pot automatiza anumite procese recurente și personaliza conform profilului întreprinderii:

  • Transmiterea automată de rapoarte (rapoartele de tip „controlling” pot fi personalizate ca design și formatare conform dorințelor utilizatorului, prin tipărirea cu sistemul integrat FastReport – rapoarte compozite)
  • Export automat de date EDI *(Electronic Data Interchange – schimb de documente între parteneri de afaceri în format electronic standardizat internațional, recunoscut și solicitat de marile companii de retail)
  • Automatizare informări periodice asupra soldurilor, liste de facturi în sold și emitere de facturi către clienți

*Pentru integrarea EDI cu retailerii majori din România este necesar a se încheia un contract cu o firmă procesatoare de date, în formatul specific – DocXchange, EDInet, TECNET, etc.

3. HTML5 și Web API – integrează mai ușor aplicații externe!

Toate aplicațiie din cadrul sistemului DataLight ERP pot fi accesate de către utilizatori chiar și de la distanță, direct din browsere HTML5, folosind un proces denumit Streaming HTML5 Canvas.

Iar modulele individuale ERP folosesc protocoale de comunicare standard HTTP / HTTPS pentru a transmite sau recepționa date prin intermediul unui browser web cu mecanismul Web API (ceea ce asigură comunicarea între sisteme/subsisteme). Această funcționalitate permite utilizatorului să extindă funcționalitățile programului ERP, prin integrarea de diverse aplicații și tehnologii de pe platforme online externe (în același mod în care se adaugă o extensie browserului web).

4. Module speciale pentru activități de teren – controlează totul dintr-un singur loc!

DataLight ERP acoperă întreg spectrul de activități ale unei întreprinderi, de la depozit până la deplasările agenților de teren. Pentru toate aceste acțiuni mobile am creat module speciale care comunică direct cu sistemul ERP principal prin Web API. Câteva exemple de aceste module:

  • Modulul de Picking este o aplicație care conectează panoul central cu dispozitivele mobile ale culegătorilor dintr-un depozit, pentru a optimiza procesul de culegere, manipulare și pregătire de expediere a comenzilor. În momentul confirmării unei comenzi în sistem, datele acesteia sunt transmise pe dispozitivului mobil al culegătorului pentru a-și crea traseul optim și a selecta corect toate produsele.
  • Modulul PDA ECR Light (destinat activității de presale, vansale, geocodare clienți, vizite clienți) recepționează, procesează și transmite date sistemului ERP prin dispozitive mobile. Agenții de teren pot stabili rute, prelua comenzi, emite facturi, tipări documente, gestiona ambalaje, vizualiza rapoarte de vânzări și multe altele din PDA, permanent sincronizat cu sistemul ERP.
  • Prin modulul Inventariere se poate realiza rapid inventarul pe punct de lucru sau depozit, sistemul ERP oferind acces la date în timp real.

5. Tehnologie Push – comunicare în timp real cu clienții!

Conceptul de tehnologie Push este definit ca și software de automatizare a transmiterii informațiilor către utilizatori în mod proactiv prin e-mail, web browser, mesagerie, etc. În cadrul DataLight ERP, integrarea tehnologiei Push înseamnă că mesajele-client se pot transmite din baza de date proprie direct în interfața clienților.

Prin sistemul de Push Notifications se pot afișa automat recomandări, avertizări și alerte în interfața-client în timp real, precum:

  • afișarea unor mărfuri alternative în momentul în care clientul selectează un anumit tip de marfă momentan indisponibilă,
  • anunțarea unei oferte cantitative în momentul selecției unui anumit tip de marfă
  • reminder pentru anumite evenimente, termene-limită, etc.
  • avertizarea de schimbare a condițiilor unui anumit furnizor sau a unei categorii de produs (cantitate minimă, mod ambalare, transport, etc.)

6. Integrare procesator plăți – încasări rapide și sigure!

DataLight ERP permite acum integrarea aplicațiilor financiare de tip „procesator de plăți”. E simplu – orice încasare realizată de companie prin intermediul acestor aplicații (PayPoint, ZebraPay, MobilPay, aplicații bancare, etc.) este automat introdusă în timp real în sistemul ERP. Trebuie doar adăugată opțiunea de tipărire a codului de identificare pe factura emisă către client (fie fizică, fie în format digital), sub formă de cod de bare unic, iar procesatorii de plăți o identifică instant și fac conexiunea la ERP.

7. Interfața SIUI – linie directă de comunicare cu CNAS!

În 2021 am lansat modulul de integrare al platformei SIUI (Sistemul Informatic Unic Integrat) din cadrul portalului CNAS. Astfel, pentru clienții a căror activitate include echipamente cofinanțate de Casa Națională a Asigurărilor de Sânătate, DataLight ERP oferă integrare completă în noul portal. Se pot importa direct nomenclatoare, specificații de interfațare, update-uri și alte componente, evitând munca „la dublu” și verificările constante pentru noi schimbări în SIUI.

Conectează-ți afacerea la viitor!
Află mai multe despre cum se potrivește DataLight ERP nevoilor tale!
Deja ai votat!

Vezi comentariile
mai jos

datalight, programe informatice attosoft, solutii software

Distribuie acest articol

Articolul anterior
Conectează-ți magazinul online în programul de gestiune cu eCommerce Connector!
Articolul următor
Colaborare mai ușoară cu partenerii din străinătate prin traducere automată în ERP!

Te-ar mai putea interesa si:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.