Nevoia de sistem informatic de tip ERP – Semnele ca o companie are nevoie de un sistem ERP

Existe multe semne care trădează nevoia de sistem ERP. Însă cel mai important lucru de stipulat în acest moment este faptul ca NU contează vechimea, mărimea companiei sau domeniul de activitate. Un sistem ERP trebuie sa traseze fără echivoc procesele ce au loc în cadrul companiei și sa le facă clare și ușor de urmat de către toți utilizatorii. În acest fel, sistemul ERP va pemite dezvoltarea companiei, creșterea numărul de utilizatori sau dezvoltarea regionala sau globala a companiei.

Un sistem ERP reprezintă sistemul informatic care integreaza toate informațiile din cadrul unei companii într-o singura baza de date. Indiferent ca este vorba de receptii de marfa, managementul relatiei cu parteneri, calcul de salarii, oferte și comenzi, calcule de profitabilitate sau foi de parcurs, toate aceste informații se intrepatrund și participa în egala măsura la profitabilitatea companiei.
Este foarte important ca utilizatorii interni și externi sa aibă acces controlat la informațiile de care au nevoie pentru a asigura buna funcționare a proceselor de business.

Principalele semne ale nevoii de ERP sunt:

– în cadrul companiei sunt utilizate mai multe aplicații, de la mai mulți furnizori, inclusiv foi de calcul tabelar (XLS)
– anumite documente sunt inregistrate de mai multe ori de către utilizatori diversi, ceea ce duce la o supradimensionare a schemei de personal administrativ
– managementul nu are controlul asupra companiei, plangandu-se de furturi, lipsa de eficiența, pierderi de profit, etc
– rapoartele manageriale și informațiile vitale despre activitatea companiei sunt obtinute cu intarziere; managerii folosesc diverse aplicații ca sa-si calculeze singuri indicatori
– dacă informațiile importante circula intre angajați si/sau departamentele firmei prin viu-grai, telefonic, email-uri sau foi volante.
– procesele de business sunt realizate cu intarziere sau cu un consum extraordinar de timp de către utilizatori, deși aceștia sunt calificati
– dezvoltatea firmei, deschiderea de noi activități sau puncte de lucru nu se pot realiza
– competitia utilizeaza deja sisteme și tehnica de calcul mai moderna, care le reduce costurile și le permite vanzari mai mari cu aceleași resurse
– managerii se implica în mod direct în activități de verificare, corectare sau chiar operare de informații pentru ca nu au încredere în angajați și în modul lor de lucru

Chiar dacă compania dispune deja de un sistem ERP, pot exista urmatoarele nemultumiri care sa conduca la dorința de schimbare a acestuia:

– Sistemul nu a fost implementat corect și deci apar probleme de integrare a informațiilor (se opereaza în continuare în mai multe aplicații sau de mai multe ori
– Firma de software furnizoare nu este dispusa sa facă adaptari, modificari, interfatari de care clientul final are nevoie
– Costuri foarte mari de intretinere, pentru upgrade și service software sau pentru achiziția de noi licente sau de modificari ale sistemului
– Firma nu asgura un suport tehnic adecvat: nu are specialisti competenti, nu se răspunde la solicitari sau răspunde într-un interval de timp nerezonabil

Achiziția sistemului ERP trebuie să fie un compromis intre beneficiile obtinute prin valorificarea functionalitatilor sistemului informatic și bugetul alocat pentru achiziția licentelor și implementarea sistemului informatic. Este un compromis foarte delicat, în care trebuie ținut cont și de viziunea și strategia pe termen mediu și lung a companiei.

Deja ai votat!

Vezi comentariile
mai jos

erp-uri pentru companii, management firma, sisteme de management companii

Distribuie acest articol

Articolul anterior
Masinile inregistrate pe firma, conform noii legislatii
Articolul următor
Legea concurentei va impune comerciantilor sa comunice preturile, din 2016 catre Consiliul Concurentei

Te-ar mai putea interesa si:

1 comentariu. Leave new

  • O aplicație ERP utilizează o singură bază de date la nivelul întregii companii și cuprinde mai multe aplicații (numite module) destinate proceselor specifice fiecărui departament. Astfel, aplicația înglobează într-un mod integrat module care sprijină activitățile departamentelor contabil, financiar, resurse umane, producție, management de proiect etc. Toate aceste module au legătură unul cu altul, ceea ce ajută la creșterea transparenței proceselor interne și la o mult mai mare trasabilitate a comenzilor, proiectelor și lucrărilor.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.