Modulul software Cost Controlling – In ce masura este important intr-o companie?

Iar întrebările pe acest domeniu ar putea continua: Ce tip de firme au nevoie de Cost controlling? De la ce dimensiune a firmei are rost sa ții evidente pe centre de profit? Merita sa am un modul Cost Controlling-ul (are cu adevărat un efect)?

Răspunsul la aceste întrebări este de fapt răspunsul la următoarea întrebare: „Doriti sa aveți un control asupra a ceea ce se întâmpla în companie?” Dacă răspunsul Dvs. este „DA”, atunci aveți nevoie de acest modul software, indiferent cât de mica sau mare este compania, indiferent de domeniul de activitate. Și DA, merita sa cunoști în orice moment profitabilitatea firmei pe orice structuri de organizare dorește top-managementul.

Ce înseamnă de fapt Cost-Control? Cum poate acest concept sa prezinte profitabilitatea? Pe scurt, este vorba despre structurarea (din punct de vedere informatic) a companiei (a resurselor companiei) pe zone care sunt importante din punctul de vedere al veniturilor și costurilor și implicit a profitabilitatii. Organizarea acestor „zone” poate fi una liniara (în care centrele de profit nu depind unul de altul) sau una arborescenta, în care intre acele zone pot exista și relații de subordonare intre centrele de profit (uneori similara cu organigrama companiei). Dacă toate documentele care genereaza venituri și cheltuieli sunt „marcate” cu un marcator specific acestor structuri, obținem astfel informația bruta care sta la baza rapoartelor Cost-Controlling. La aceste informații vor trebui să fie adaugate și un alt set de informații foarte importante, respectiv informații despre re-alocarea cheltuielilor indirecte (cheltuielile de regie). Aplicarea acestor chei de repartizare permit obtinerea unei profitabilitati nete, în care cheltuielile generale se regasesc în centrele de profit ale companiei.

Astfel, în funcție de specificul domeniilor de activitate în care activeaza compania, putem avea profitabilitatea pe grupe de marfa, pe agenții de vanzari, pe mașinile de transport, pe echipele de lucru sau pe produsele finite, s.a.m.d.. Toate acestea grupate sau nu pe alte criterii precum business unit, locația geografica, departamente sau divizii,

Mecanismul de lucru cu modulul Cost-Controll este unul foarte prietenos cu utilizatorii, chiar dacă complexitatea conceputului și tehnicile care stau în spatele acestui concept sunt foarte avansate. Pentru AttoSOFT a fost o prioritate să se mentina un mod de lucru cât mai simplu cu putinta pentru utilizatorii finali, cât și pentru personalul din departamentul Control Financiar. Odată stabilită și definita în sistem structura de centre de profit importanta pentru management, începe operarea documentelor și în mod automat disponibilitatea rapoartelor de Cost Controlling.

AttoSOFT a implementat acest modul la companii din diverse domenii de activitate, precum Agribusiness, Distributie FMCG, Transport, Producție, Servicii și Bugetari. Printre companiile care au achizitionat acest modul enumeram: Prutul SA, General Agrocom Service SA, Asico Trans Srl, Licurici Impex Srl, Dobrogea Grup SA, Primo Srl, Tehno World Srl, Baurom Construct Srl s.a.

Deja ai votat!

Vezi comentariile
mai jos

centre de profit, cost controlling, implementari modul cost control

Distribuie acest articol

Articolul anterior
Modificarea cererii de inregistrare in scopuri de TVA – Schimbarea formularelor 098 si 088, potrivit Ordinul ANAF 1965/2015
Articolul următor
Metode de backup pentru solutiile informatice dedicate afacerilor, de la AttoSOFT

Te-ar mai putea interesa si:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.