Traiectoria afacerilor bazate pe CRM în România reprezintă ceva necunoscut pentru mulţi oameni care nu caută cu atenţie puţinele informaţii sau înştiinţări apărute pe aceast segment de piaţă. Conform unor estimări ale consultanţilor AttoSOFT, cercetările la nivel local pe domeniul soluţiilor CRM lipsesc, în timp ce acele studii realizate la nivel internaţional sunt foarte puţin eficiente, ca aplicabilitate, pe zona României. Tocmai din acest motiv, puţinele prognoze vagi trebuie privite cu precauţie.
Pentru anii 2015-2016, sistemele de tip CRM vor reuşi să depăşească soluţiile ERP din piaţa locală, în privinţa priorităţilor investiţiilor companiilor în soluţii IT pentru afaceri, susţin consultanţii AttoSOFT, una dintre cele mai mari firme producătoare de software pentru afaceri, pe plan zonal.
Pe plan local, nivelul de accesare al sistemelor CRM este, încă, incert. Singurele studii EUROSTAT datează din 2013, acestea indicând faptul că 20% din companiile româneşti utilizau în 2012 o soluţie ERP (faţă de 19%, în 2010), iar 17% o aplicaţie CRM (în scădere faţă de 18%, cât se înregistra în 2010).
Depăşind neobişnuita scădere a nivelului de penetrare, ceea ce şochează este faptul că soluţiile ERP şi CRM aveau în 2010 aproape aceleaşi ponderi de acoperire a pieţei de profil din România. cote sensibil apropiate.