Conectarea caselor de marcat cu jurnal electronic la sistemul de monitorizare al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) a început de puțin timp și deja avem noutăți legate de proces. Conform Patronatului Comercianților și Servisanților de Case de Marcat din România, în primele două săptămâni au fost conectate în jur de 1.500 de aparate și s-au identificat deja câteva probleme.
Mai precis, în Spațiul Privat Virtual s-au făcut în jur de 52.000 de cereri pentru obținerea profilurilor de trecere a aparatelor la funcționarea online, iar jur de 1.500 de case de marcat cu jurnal electronic au fost conectate efectiv la sistemul ANAF.
Totodată, au fost identificate deja câteva probleme ce țin de procesul de conectare:
– certificatul digital al casei de marcat nu este același cu cel înregistrat la ANAF;
– transmiterea parțială a datelor (fișierul XML nu se transmite în totalitate);
– o parte dintre tehnicieni încă n-au acces la Spațiul Privat Virtual.
În plus, mulți comercianți preferă să amâne momentan conectarea, din moment ce am intrat în perioada cu vânzări crescute datorită sărbătorilor pascale. Conform patronatului, ANAF pregătește și o campanie națională de informare privind conectarea aparatelor de marcat.