ANAF faciliteaza indeplinirea atributiilor legale ale autoritatilor publice centrale si locale si ale institutiilor publice, asigurand, prin intermediul sistemului informatic securizat PatrimVen, administrat de ANAF, acces la datele disponibile cu privire la patrimoniul si veniturile cetatenilor.
Prin inrolarea unitatilor administrativ-teritoriale/institutiilor publice in aplicatia informatica PatrimVen se asigura accesul electronic la informatiile necesare desfasurarii activitatilor specifice, cum sunt informatii referitoare la conturile bancare, cuantumul veniturilor lunare/anuale ale contribuabililor, adeverinte de venit, certificate de atestare fiscala, extragerea datelor referitoare la situatia fiscala a contribuabililor.
Prin intrarea in vigoare a prevederilor OPANAF nr. 3592/2016 pentru modificarea si completarea Procedurii de furnizare de informatii conform art. 61 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, aprobata prin Ordinul Presedintelui ANAF nr. 3770/2015, solicitarea si transmiterea de informatii referitoare la conturile bancare se realizeaza exclusiv in format electronic, prin intermediul sistemului informatic PatrimVen.
Protocolul de aderare la serviciile sistemului informatic PatrimVen, precum si Procedura privind aprobarea accesului la serviciile disponibile in cadrul sistemului sunt prevazute in Ordinul Ministrului Finantelor Publice nr. 2632/2016 pentru dezvoltarea serviciilor Ministerului Finantelor Publice puse la dispozitia autoritatilor si institutiilor publice prin sistemul informatic propriu.
Detalii: https://epatrim.anaf.ro/