O solutie CRM este mai mult decat un software. Customer Relationship Management (CRM) reprezinta o strategie in afaceri. Adoptarea sistemului CRM propdus de AttoSOFT, in cadrul companiei dvs. reprezinta o decizie clara de a va cunoaste clientii, de a-i aduce mai aproape, de a previziona corect vanzarile si finalul perioadei fiscale, de a sti ce vinzi si cui, precum si de a analiza ce ai mai putea vinde in viitor.
AttoSOFT ofera o astfel de solutie, sub forma de modul, firmelor care isi doresc disciplina in vanzari, uniformitatea procesului de vanzare, segmentarea optima a clientilor, precum si o predictibilitate a veniturilor si un management al relatiilor post-vanzare.
Dar ce ar trebui sa avem in vedere atunci cand ne gandim sa implementam un software CRM?
1. Procesul de vanzare. Mai intai, trebuie sa identificarea procesului de vanzare: Cum vindem? Care sunt etapele vanzarii noastre? Facem toti vanzatorii la fel? Ar trebui sa facem la fel? Cui vindem? Avem un model prin parteneri? Avem vanzari B2B sau B2C, sau amandoua? Care sunt pasii vanzarii? Ce facem in fiecare etapa?
2. Controlul procesului de vanzare. Ca manager de vanzari, ar trebui sa ma gandesc daca stiu ce fac oamenii din echipa mea, daca pot sa-i ajut, daca au suficiente oportunitati si in ce stadii de vanzare sunt pentru a le castiga sau pentru a le inchide. O calitate a oamenilor de vanzari si a managerilor lor este de a sti cand sa nu-si piarda timpul cu o oportunitate si de a sesiza o oportunitate viitoare. CRM-ul ajuta acest scop.
Daca sunteti agenti de vanzari, solutia DataLight CRM va ajuta sa va faceti propriul management. Daca aveti 2-3 clienti mari carora le vindeti recurent, atunci este posibil sa nu aveti nevoie de un soft CRM. Dar ce se intampla cand targetul dvs. este de 100.000 de euro pe trimestru si media unei vanzari este de 10-15.000 de euro per tranzactie? Cati clienti trebuie sa contactati? Ce numar de clienti potentiali ar trebui sa aveti? Cum faceti sa nu va scape o oportunitate si sa nu uitati de ea? In mod normal, ati putea tine minte pentru 30-40 de clienti… dar cand presiunea pe vanzari devine mai mare este suficient sa discuti doar cu atatia?
3. Utilizare si adoptie. Un CRM este folosit de oameni. Daca acestia nu vor introduce date in CRM, achizitia lui este inutila. Totodata, un CRM cumparat doar pentru a tine lista de clienti si numerele lor de telefon inseamna a arunca banii pe geam. Mai bine folositi Excel sau agenda personala. Prin urmare, in momentul in care se doreste un CRM, trebuie sa se decida la nivel de management ca toata lumea care trebuie sa-l utilizeze il va utiliza, iar ceea ce nu este in CRM, nu exista. Specialistii companiei AttoSOFT au conceput o solutie CRM usor de folosit si inteles, customizabila pe procesul de vanzare existent, intuitiva si accesibila prin toate mijloacele – web, computer, device mobil.
4. Integrarea cu alte solutii software interne si externe din suita ERP DataLight. CRM-ul este un instrument de comunicare, in primul rand. Acesta trebuie sa comunice extern si intern. Daca in comunicare externa discutam de integrari cu solutii de marketing, magazine online, tichete de suport sau servicii post-vanzare, in interiorul companiei CRM-ului trebuie sa comunice cu ERP-ul, cu echipa de top management, cu colegii din echipa, cu call-center-ul, echipa de marketing si de produs. Prin urmare, chiar daca CRM-ul nu este cumparat initial pentru a fi integrat, strategia de business pe termen mediu si lung trebuie sa includa si integrarea cu alte solutii software si instrumente de lucru produse de AttoSOFT.
5. Interpretarea rezultatelor. In programare exista o vorba care spune „Garbage in – Garbage out” – ceea ce inseamna ca, daca vom introduce date eronate sau inutile, vom obtine rezultate eronate sau nefolositoare. Fara implicarea oamenilor, in a introduce datele in CRM si a le actualiza constant, rapoartele dintr-un CRM sunt de neutilizat. O alta problema este data de lipsa de educare in interpretarea rezultatelor si in fixarea unor indicatori de performanta relevanti pentru managementul echipe de vanzari.
6. CRM-ul este un proces continuu. Strategia CRM nu se va finaliza o data cu semnarea acceptantei de implementare. Descoperirea continua a comportamentului de cumparare si imbunatatirea permanenta a oamenilor de vanzari sunt obiectivele pe termen nelimitat ale companiilor. Pentru a da informatii, CRM-ul trebuie sa-si ia informatii din alte surse de date, din integrari cu magazinul online si ERP-ul, din vanzarile realizate si estimarile de vanzari din viitor, cu solutiile post-vanzare si de centralizare reclamatii clienti.