Geocodarea clientilor finali în distributie – creșterea randamentului la peste 10% din vizitele la clienti vanzarilor, dar și reducerea costurilor logistice.
AttoSOFT anunța finalizarea cu succes a testelor privind geocodarea clientilor în sistemul de automatizarea a forței de vanzari DataLIght SFA. Aflat în teste avansate la partenerul sau Licurici Impex, acesta a furnizat avantaje deosebite beneficiarului final:
– creșterea randamentului vizitelor la clientii finali ai firmei de distributie, prin monitorizarea zonei în care se afla agentul la preluarea comenzii client
– identificarea rapidă a locatiilor clientilor finali de către noii angajați (agenți de vanzari și/sau soferi nou angajați), atunci când predarea rutei nu se face corespunzător.
AttoSOFT integreaza astfel încă o noutate în sistemul sau de automatizare a forței de vanzari DataLight SFA), o functionalitate foarte interesantă, în special pentru firmele care derulează business-uri in domeniul distributiei și logisticii.
Una din cerinte reale ale domeniului distributiei este aceea ca agenții de vanzari sa ajungă efectiv la locația clientilor finali pentru a prelua comenzile acestora. Este foarte adevărat ca în unele situații (minim 15% din cazuri), comanda clientului final este luata telefonic. Faptul ca agentul de vanzari nu ajunge efectiv la sediul clientului atrage comenzi sub-dimensionate, dar și imposibilitatea de a nota informații importante pentru analize de vanzari (de ex, stocul la client). Este deci important să se poată identifica și descuraja situatiile în care agentul nu ajunge efectiv la client, astfel încât aceasta practica sa devină una accidentala. Pentru a facilita acest deziderat, AttoSOFT a luat în calcul folosirea geocodarii pentru determinarea locatiei în care se afla agentul la preluarea comenzii, respectiv la intocmirea unor documente cum ar fi factura fiscala sau bonul fiscal în cazul van-sell. Astfel, agenții pot fi atentionati asupra faptului ca nu se afla în aria locatiei clientului.
Plecarea unui șofer livrator sau a unui agent de vanzari dintr-o firma de distributie poate fi un coșmar logistic, dacă ruta / rutele respective nu au fost predate corespunzător către noul șofer / agent. În astfel de cazuri apar sute de telefoane în urmatoarele săptămâni, intarzieri ale livrarilor și o nemultumire sporita a clientilor finali și stres major pentru angajați. În acest context, AttoSOFT pune la dispoziția utilizatilor din domeniul distributiei un sistem de navigare automata, direct din sistemul SFA, pana la locația clientului. Fără telefoane suplimentare și fără intarzieri, livrarile rămân în continuare prompte indiferent de rotatia personalului din firma. Practic, agentul sau șoferul livrator va selecta în sistemul SFA următorul client la care dorește sa ajungă, iar aplicația va activa navigarea direct la locația acestuia.