Pentru a eficientiza procedurile de conectare și a tine cât mai puțin casa de marcat în atelier, informati clientii si programați din timp operațiunile.
Inainte de sosirea aparatul de marcat la atelier
- programati clienții în funcție de capacitatea personalului de a efectua operațiunile;
- solicitați din timp distribuitorului autorizat update-ul de firmware pentru fiecare casa de marcat;
- printr-un singur C802 obțineți toate profilurile pentru clienții programati în ziua următoare astfel încât atunci când clientul aduce casa de marcat, sa aveți deja profilurile descărcate de pe serverul ANAF.
Dupa sosirea aparatului de marcat la atelierul de service a.m.e.f.
- dezinfectati aparatul de marcat;
- efectuati update-ul de firmware;
- introduceti în casa de marcat fișierul reprezentând certificatul digital al ANAF;
- introduceti în casa de marcat fișierul de profil de trecere în lucrul online, aferent aparatului respectiv;
- generati un raport Z de închidere zilnică prin care se verifică transmiterea cu succes a acestuia la sistemului informatic MF-ANAF.
RECOMANDARI
1. Procedura de conectare se face la cererea clientului (dacă nu aveți un CRM, utilizați un formular care sa facă dovada cererii clientului, data programării interventiei precum și rezultatul operatiunii).
2. Inainte de update-ul de firmware, exportati fisierele XML pentru raportul lunar ANAF.
3. Profilul precum si certificatul digital ce trebuie instalat în casa de marcat, se obtin deocamdată doar prin SPV, completând cererea C802.
4. Atentie la casele de marcat care transmit pe LAN deoarece nu stiti cum e configurata reteaua locala a clientului!
5. Raportul Z rezultat în urma conectării se anexează cărții de intervenții (vezi Ghidul ANAF).
6. Asigurati-va stocul de SIM-uri de date.
7. Daca aveti dubii in ceea ce priveste calitatea semnalului in zona in care este instalata casa de marcat verificati pe aisemnal.ro
8. Nu uitați ca orice intervenție asupra casei de marcat se notează în Cartea de interventii (Art. 5(3) din OUG 28/1999) si Dosarul de asistenta tehnica (art 101 (e) din Normele de aplicare) al fiecarui aparat .
In atentia utilizatorilor de casa de marcat
- Obligația de a asigura conectarea la distanţă a aparatelor de marcat electronice fiscale în vederea transmiterii de date fiscale către sistemul informatic MF-ANAF revine operatorilor economici.
- Incepand cu 31 martie 2021, casele de marcat se vor conecta la server respectand urmatoarele termene limita: a) până la data de 30.06.2021 operatorii economici încadrați în categoria marilor contribuabili; b) până la data de 30.11.2021 operatorii economici din categoria contribuabililor mijlocii și mici. c) operatorii economici care achiziționează aparate de marcat electronice fiscale ulterior datei de 1.12.2021, la data instalării aparatului de marcat electronic fiscal.
- Nerespectarea termenului de conectare a casei de marcat la sistemul informatic MF-ANAF se sanctioneaza cu amenda de la 8000 la 10.000 lei.
- Conectarea aparatului de marcat electronic fiscal la sistemul informatic al MF-ANAF se realizează doar de către personalul autorizat al firmei de service.
- Datele înregistrate de aparatul de marcat electronic fiscale până la momentul realizării conectării vor fi transmise de operatorul economic (deținător al AMEF), prin depunerea declarației A4200 până la data de 20 a lunii următoare celei de raportare.
- Datele înregistrate de aparatul de marcat electronic fiscale după momentul conectării aparatului la sistemul informatic se vor transmite automat de către aparatul de marcat după generarea raportului Z de închidere zilnică, fără a mai fi necesară în această situație, transmiterea declarației A4200
Exemplu: Dacă data de trecere în funcționare online este 05.04.2021, atunci pentru perioada 01.04.2021 – 04.04.2021 datele se vor transmite prin intermediul declarației A4200. Începând cu data de 05.04.2021 datele se vor transmite automat de către aparatul de marcat după generarea raportului Z de închidere zilnică.
- Lunar, Agenția Națională de Administrare Fiscală transmite către operatorii economici utilizatori de aparate de marcat electronice fiscale, prin intermediul serviciului ”Spațiul Privat Virtual”, mesaje despre eventualele disfuncționalități privind transmiterea fișierelor.
- Operatorii economici care utilizează aparate de marcat electronice fiscale instalate în zone nedeservite de rețele de comunicații electronice au obligația completării și transmiterii unei declarații (F4110 disponibila pe site-ul ANAF) cu respectarea următoarelor termene: a) marii contribuabili până la data de 30.06.2021; b) contribuabilii mici si mijlocii până la data de 30.11.2021; c) operatorii economici care achiziționează aparate de marcat electronice fiscale ulterior datei de 1.12.2021, în termen de 2 zile lucrătoare de la data instalării aparatului de marcat electronic fiscal.
- Utilizatorii caselor de marcat instalate in zone nedeservite de retele de comunicatie, vor raporta la sistemul MF-ANAF exportand pe un format extern fisierele din casa de marcat care apoi vor fi transmise prin declarației A4200 până la data de 20 a lunii următoare celei de raportare.