Servicii online puse la dispozitia contribuabililor de catre ANAF – Spatiul Privat Virtual

In vederea imbunatatirii relatiilor dintre ANAF si contribuabili cat si a cresterii gradului conformarii acestora la indeplinirea obligatiilor fiscale, au fost dezvoltate si puse la dispozitia acestora atat servicii de natura electronica, cat si telefonic. Astfel, serviciile oferite electronic sunt urmatoarele:

– Spatiu privat virtual (SPV) – serviciu destinat persoanelor fizice care detin un Cod Numeric Personal, prin intermediul caruia se efectueaza comunicarea electronica a informatiilor si inscrisurilor privind situatia fiscala a contribuabilului. Prin intermediul acestui serviciu sunt puse la dispozitia contribuabililor persoane fizice urmatoarele servicii:

1) depunerea declaratiilor fiscale (formular 200, 220, 230), fara a fi necesara printarea formularelor, deplasarea la sediul ANAF sau la oficiul postal, achizitionarea timbrelor sau a unei semnaturi digitale calificate;
2) solicitarea si eliberarea adeverintelor de venit electronice, care constituie documente originale in forma electronica;
3) solicitarea si eliberarea certificatelor de atestare fiscala electronice, care constituie documente originale in forma electronica;
4) vizualizarea sumelor datorate de catre contribuabili in baza declaratiilor si incasarilor inregistrate, respectiv a deciziilor de impunere emise de ANAF, aici regasindu-se si conturile de trezorerie unde se pot plati sumele respective, cu posibilitatea tiparirii Notei de plata catre trezorerie;
5) confirmarea incasarii sumelor platite dupa inregistrarea in SPV, indiferent de modalitatea in care s-a efectuat plata (ordin de plata, numerar la ghiseul Trezoreriei, mandat postal la oficiile Postei Romane, virament in contul tranzitoriu al MFP), precum si a compensarilor si restituirilor facute de ANAF;
6) primirea deciziilor de impunere emise de ANAF dupa data inregistrarii in SPV, fara a mai fi necesara deplasarea la ghiseu sau la oficiul postal;
7) verificarea sumelor aferente contributiilor de asigurari sociale declarate de catre angajator;
8) registrul si istoricul tuturor cererilor/solicitarilor/declaratiilor transmise catre ANAF prin SPV, respectiv al tuturor documentelor eliberate de catre acesta prin SPV;

Inregistrarea in SPV se face accesand www.anaf.mfinante.gov.ro, sectiunea “Servicii Online” .

– serviciul inregistrare / inrolare persoane fizice, fiind necesare urmatoarele informatii:
– datele de identificare;
– un numar de telefon mobil valabil;
– o adresa de e-mail valabila;
– un numar de decizie de impunere emisa de ANAF incepand cu anul 2013.
– Acces controlat la dosarul contribuabilului – serviciu prin intermediul caruia contribuabilii au acces la informatii cu privire la: vectorul fiscal, situatia sintetica, declaratii depuse;
– Depunere declaratii on – line – serviciu disponibil pe portalul www.eguvernare.ro, ce poate fi accesat prin utilizarea unui certificat digital calificat;
– Asistenta prin e – mail – prin intermediul formularului de asistenta postat pe site – ul ANAF, contribuabilii pot obtine informatii cu caracter general in legatura cu modul in care trebuie sa procedeze pentru a beneficia de un drept fiscal sau pentru a se conforma unei obligatii fiscale;
– Buletin informativ fiscal – contine informatii cu privire la actele normative cu incidenta in materie fiscala care au fost publicate in Monitorul Oficial al Romaniei in saptamana anterioara;
– Ghiduri curente – sectiune pe site-ul ANAF in care sunt publicate ghiduri, orientate pe grupuri tinta, care au scopul de a facilita indeplinirea obligatiilor fiscale declarative si de plata ale contribuabililor.

Serviciile telefonice de care pot beneficia contribuabilii in relatia cu ANAF sunt:

– Call – center – prin intermediul numarului de telefon 031.403.91.60, contribuabilii primesc raspunsuri prompte si de calitate la intrebarile formulate. Astfel, pentru a beneficiu de indrumare si asistenta in domeniul fiscal, contribuabilii selecteaza tastele 1 si 2, iar pentru asistenta in domeniul Tehnologiei Informatiei (IT), selecteaza tasta 3;
– TelVerde – prin intermediul numarului 0800.800.085, contribuabilii pot sesiza:

1) refuzul operatorilor economici de a elibera bon fiscal;
2) actele de coruptie infaptuite de catre de catre functionari din cadrul Ministerului Finantelor Publice si institutiile subordontee.

Numarul de telefon 0800.800.085 poate fi apelat gratuit, 24 de ore din 24.

– Acces date prin SMS – prin transmiterea unui mesaj (SMS) la numarul 1300, contribuabilii obtin urmatoarele informatii publice despre un anumit agent economic;

1) codul de identificare fiscala;
2) denumirea agentului economic inregistrat/neinregistrat in scopuri de taxa pe adaugata;
3) starea de inactivitate fiscala a agentului economic;
4) aplicarea sistemului de taxa pe valoare adaugata la incasare.

3 0
, , ,
Articolul precedent
Evolutia salariilor in industria IT, in 2015 – 2016
Articolul următor
Google va lansa cu regularitate actualizarile Android

Te-ar mai putea interesa si:

1 comentariu. Leave new

  • STOICA FLORICA
    10 octombrie 2016 19:53

    buna seara ,ma numesc stoica florica cnp 2670630154225, sunt proprietara unui autoturism marca Renault Megane an fabricatie 2008 serie identificare VF1LMSFC539388165, tipul K9K-G7,serie D146507,NUMAR DE OMOLOGARE AARE111N11W47E4/2008.
    AM RUGAMINTEA DE A VERIFICA IN EVID.DVS SI A CONFIRMA PE E-MAIL PERSONAN CA AM PLATIT TAXA DE PRIMA INMATRICULARE LA AUTO SUS MENTIONAT LA ACHIZITIONARE .
    VA MULTUMESC

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog introdu o adresă email validă.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Meniu