Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Galaţi informează contribuabilii că unul dintre obiectivele strategice importante înscrise în “Strategia Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală privind serviciile oferite contribuabililor 2013 – 2017” îl reprezintă orientarea spre servicii la distanţă.
ANAF a dezvoltat o serie de servicii în slujba contribuabililor, şi anume:
Servicii oferite electronic:
1. Spaţiu privat virtual – este un serviciu prin intermediul căruia se efectuează comunicarea electronică a informaţiilor şi înscrisurilor în legătură cu situaţia fiscală şi constă în punerea la dispoziţie a unui spaţiu virtual, aflat pe serverele Ministerului Finanţelor Publice/ Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală. Acest serviciu este destinat persoanelor fizice care deţin un cod numeric personal. Înregistrarea în Spaţiul Privat Virtual se face prin accesarea site-ului www.anaf.ro, în secţiunea „Înregistrare Utilizatori” cu ajutorul unui username şi a unei parole.
Verificarea datelor înregistrate se va face fie on-line, cu ajutorul numărului de înregistrare înscris pe un act administrativ fiscal emis de administraţia fiscală începând cu anul 2013, fie la sediul oricărei administraţii fiscale în termen de 10 zile calendaristice de la data înregistrării în Spaţiul Privat Virtual. Contribuabilii care deţin deja un certificat digital calificat înregistrat pe site-ul ANAF se pot autentifica în Spaţiul Privat Virtual cu ajutorul acestuia.
2. Acces controlat la dosarul contribuabilului – serviciul este destinat instituţiilor publice, persoanelor juridice, persoanelor fizice autorizate şi persoanelor juridice nerezidente. Pentru a accesa şi utiliza serviciul “Acces controlat la dosarul contribuabilului” este nevoie de un certificat digital calificat. Este un serviciu prin intermediul căruia contribuabilii au acces la informaţii cu privire la : vectorul fiscal, situaţia sintetică, declaraţii depuse. Pe site-ul ANAF, în secţiunea “Servicii on-line”, subsecţiunea “Declaraţii electronice/Acces controlat la dosarul contribuabilului” se găsesc informaţii detaliate despre acest serviciu.
3. Depunere declaraţii on-line – serviciu disponibil pe portalul www.eguvernare.ro ce poate fi accesat prin utilizarea unui certificat digital calificat. Utilizarea acestui serviciu oferă următoarele avantaje: reducerea timpului aferent depunerii declaraţiilor, întrucât nu presupune deplasarea la sediul administraţiei fiscale; economisirea resurselor materiale şi financiare (hârtie, cheltuieli cu personalul, transport); utilizarea unui singur certificat calificat pentru transmiterea mai multor declaraţii; depunerea declaraţiilor on-line se poate face la orice oră. Formularele electronice pot fi descărcate de pe siteul www.anaf.ro, secţiunea “Servicii on-line”, subsecţiunea “Declaraţii electronice/Descărcare declaraţii”
4. Asistenţă prin e-mail – prin intermediul formularului de asistenţă postat pe site-ul ANAF contribuabilii pot obţine informaţii cu caracter general în legătură cu modul în care trebuie să procedeze pentru a beneficia de un drept fiscal sau pentru a se conforma unei obligaţii fiscale
5. Buletin informativ fiscal – pe site-ul www.anaf.ro, în secţiunea „Asistenţă contribuabili”, subsecţiunea Legislaţie/ Noutăţi legislative se găsesc informaţii cu privire la actele normative cu incidenţă în materie fiscală ce au fost publicate în Monitorul Oficial al României în săptămâna anterioară.
6. Ghiduri curente – pe site-ul www.anaf.ro, în secţiunea „Asistenţă contribuabili” se găsesc materialele informative şi ghidurile elaborate de ANAF, orientate pe grupuri ţintă, care au scopul de a facilita îndeplinirea obligaţiilor fiscale declarative şi de plată ale contribuabililor.
Servicii oferite telefonice
1. Call – center – prin intermediul numărului de telefon 0314039160, contribuabilii primesc răspunsuri prompte şi de calitate la întrebările formulate. Astfel, pentru a beneficia de îndrumare şi asistenţă în domeniul fiscal contribuabilii selectează tastele 1 şi 2, iar pentru asistenţă în domeniul Tehnologiei Informaţiei selectează tasta
2. TelVerde – prin intermediul numărului 0800800085, contribuabilii pot sesiza: refuzul operatorilor economici de a elibera bon fiscal; acte de corupţie înfăptuite de către funcţionari din cadrul Ministerului Finanţelor Publice şi instituţiile subordonate. Acest număr de telefon poate fi apelat gratuit, 24 de ore din 24.
3. Acces date prin SMS – prin transmiterea unui mesaj (SMS) la numărul 1300, contribuabilii obţin următoarele informaţii publice despre un agent economic: codul de identificare fiscală; denumirea agentului economic înregistrat/neînregistrat în scopuri de TVA; starea de inactivitate fiscală a agentului economic; aplicarea sistemului de TVA la încasare.