• Home
  • Software
    • Gestiune 3.0 – modul principal ERP
    • BalPro – software contabilitate
    • BI – analiză business
    • BI integrat Qlik
    • SFA – Sales Force Automation
    • CRM – relații cu clienții
    • Cost Control – bugetare
    • DMS – Elo Digital Office
    • WMS – modul Picking
    • Portal B2B
  • Domenii de activitate
    • Retail – vânzări / gestiune
    • HoReCa – vânzări / gestiune
    • Service auto / vânzări piese
    • Agricultură / vânzări utilaje
    • Distribuție
    • E-commerce / magazin online
    • Sector public / bugetar
    • Transport / case expediții
  • Clienți
  • Companie
    • Companie
    • Cariere
    • Studii de caz, interviuri
  • Blog
    • Stiri
    • Fiscalitate
    • Gadget-uri, trend-uri IT
  • Asistență
    • TeamViewer
    • Asistenta clienti
    • Portal raportare incidente
  • Contact
  • | Solicită Demo |

Regulile de impozitare a microintreprinderilor in 2017

acum 5 ani
Departamentul de Marketing AttoSOFT
Legislatie, fiscalitate
Niciun comentariu

Codul fiscal actualizat din 2017 stabileşte că baza impozabilă a veniturilor microîntreprinderilor o constituie veniturile din orice sursă, din care:

a) se scad:
– veniturile aferente costurilor stocurilor produse;
– veniturile aferente costurilor serviciilor în curs de execuţie;
– veniturile din producţia de imobilizări corporale şi necorporale;
– veniturile din subvenţii;
– veniturile din provizioane şi ajustări pentru depreciere sau pierdere de valoare;
– veniturile rezultate din restituirea sau anularea unor dobânzi sş/sau penalităţi de întârziere care au fost cheltuieli nedeductibile la calculul profitului impozabil;
– veniturile realizate din despăgubiri, de la societăţile de asigurare/reasigurare, pentru pagubele produse bunurilor de natura stocurilor sau a activelor corporale proprii;
– veniturile din diferenţe de curs valutar;
– veniturile financiare aferente creanţelor şi datoriilor cu decontare în funcţie de cursul unei valute, rezultate din evaluarea sau decontarea acestora;
– valoarea reducerilor comerciale acordate ulterior facturării;
– veniturile aferente titlurilor de plată obţinute de persoanele îndreptăţite, potrivit legii;
– despăgubirile primite în baza hotărârilor Curţii Europene a Drepturilor Omului;
– veniturile obținute dintr-un stat străin cu care România are încheiată convenție de evitare a dublei impuneri, dacă acestea au fost impozitate în statul străin.

b) şi se adaugă:
– valoarea reducerilor comerciale primite ulterior facturării;
– în trimestrul IV sau în ultimul trimestru al perioadei impozabile, diferenţa favorabilă dintre veniturile din diferenţe de curs valutar/veniturile financiare înregistrate ca urmare a decontării creanţelor şi datoriilor în lei în funcţie de un curs valutar diferit de cel la care au fost înregistrate iniţial şi cheltuielile din diferenţe de curs valutar/cheltuielile financiare aferente, înregistrate cumulat de la începutul anului.
– rezervele, cu excepţia celor reprezentând facilități fiscale, reduse sau anulate, reprezentând rezerva legală, rezerve din reevaluarea mijloacelor fixe, inclusiv a terenurilor, care au fost deduse la calculul profitului impozabil şi nu au fost impozitate în perioada în care microîntreprinderile au fost şi plătitoare de impozit pe profit;
– rezervele reprezentând facilități fiscale, constituite în perioada în care microîntreprinderile au fost şi plătitoare de impozit pe profit, care sunt utilizate pentru majorarea capitalului social, pentru distribuire către participanți sub orice formă, pentru acoperirea pierderilor sau pentru oricare alt motiv.

În cazul în care o microîntreprindere achiziţionează case de marcat, valoarea de achiziţie a acestora se deduce din baza impozabilă, în conformitate cu documentul justificativ, în trimestrul în care au fost puse în funcţiune.

Deja ai votat!

Vezi comentariile
mai jos

impozitare micro 2017, venituri impozit cod fiscal

Distribuie acest articol

Articolul anterior
Legislatia completa privind inregistrarea in scopuri de TVA, pana in Ianuarie 2017
Articolul următor
Legea preventiei ar putea fi publicata pana pe 1 Aprilie 2017

Te-ar mai putea interesa si:

Legislatie noua – Ce se intampla daca nu-ti iei casa de marcat cu jurnal electronic?
2 august 2017
PCUe – Punctul de contact unic, electronic – din Octombrie 2016
5 octombrie 2016
Nou! Cum te declari contribuabil inactiv, incepand cu 2016
10 februarie 2016

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Topul celor mai importante stiri din ultimele 24 h


  • Continutul si completarea corecta a foilor de parcurs, potrivit Codului Fiscal 5 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Ce înseamnă Business Intelligence? 5 indicatori cheie pentru analiza performanțelor afacerii tale! 4 views | under Stiri

  • Samsung Galaxy J3 – Specificatii tehnice 4 views | under Gadget-uri, trenduri IT

  • Cum poti preveni amenzile întocmind un NIR corect 3 views | under Stiri

  • ROI – Cum se inscrie o firma in Registrul Operatorilor Intracomunitari 3 views | under Legislatie, fiscalitate

  • ANAF modifica “Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul de stat” 3 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Modificarile aduse din 2016 la Registrul jurnal de incasari si plati 3 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Noua legislatie din 2016 privind eliberarea certificatului de atestare fiscala si a celui de obligatii bugetare 3 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Cotele de TVA valabile din Ianuarie 2016: 20%, 9% si 5% 3 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Paste Fericit! 3 views | under Stiri

  • Importanta istoricului comenzilor clienti/furnizori in dezvoltarea relatiilor cu ambii parteneri 2 views | under Stiri

  • Declaratia 061 privind sediile secundare – legislatie 2016 2 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Sarbatori fericite, cu ocazia Floriilor! 2 views | under Stiri

  • Schimbarea cotei de TVA, de la 24 la 9 % – In atentia partenerilor AttoSOFT 2 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Ce trebuie sa faci in prima luna, dupa infiintarea unei firme? 2 views | under Legislatie, fiscalitate

Companie

AttoSOFT SRL realizeaza solutii software ERP, programe de contabilitate, gestiune, facturare, salarii, financiar-contabile, CRM, program salarizare invatamant, program salarizare bugetari, ș.a.

De asemenea, compania furnizează case de marcat, aparatura fiscala, cantare electronice, imprimante fiscale, scanere, cititoare coduri de bare, PDA, POS, imprimante cod bare, terminale inventariere, mijloace fixe, OLAP, Business Intelligence, etc.

Contactaţi-ne!

Bucureşti - Str. Alexandru Moruzzi Voievod Nr. 4, Bl. B1, Sc. 2 Ap. 28, Sector 3, Cod 31155

Galaţi - Str. Portului, nr. 49, Bl. Olt 1, Sc. 1, Parter, Cod 80025
0236.470.000
0236.470.000
office@attosoft.ro

Sugestii si sesizari

Tel: 0749.233.600
E-mail: sesizari@attosoft.ro
Statistici T5

Urmați-ne și pe rețelele de socializare:

Facebook
Twitter
LinkedIn
YouTube
Instagram
Pinterest

Copyright © 1995 – 2022 AttoSOFT. MyM®, MyManager®, AttoSOFT®, DataLight®, Babiz® sunt marci inregistrate ale firmei AttoSOFT. Programe distributie, gestiune distributie, software gestiune, ERP, automatizarea fortei de vanzari, SFA, softtware management productie.
GDPR | POLITICA PRIVIND FISIERELE DE TIP COOKIES | POLITICA DE CONFIDENTIALITATE