Reglementari privind tranzactiie cu numerar pentru o companie

Indiferent daca ai o firma mica sau mare, la un moment dat este foarte posibil ca va trebui sa lucrezi si cu numerar. Aceasta datorita faptului ca poate un furnizor de care ai absoluta nevoie nu accepta plati cu cardul, sau un client nu vrea sa iti plateasca decat in numerar.

Si astfel, desi ti-ai propus sa nu lucrezi cu numerar, totusi, nevoile de business te pot determina la un moment dat sa faci concesii.

Iata ce trebuie sa stii, daca lucrezi cu numerar:

1. Ai obligatia sa tii evidenta acestuia prin intermediul registrului de casa. Registrul de casa este un document obligatoriu de intocmit daca lucrezi cu numerar. Prin acesta inregistrezi in ordine cronologica toate operatiunile din cursul unei luni. La sfarsit de zi se stabileste soldul de casa. Soldul de la sfarsitul zilei se preia ca sold initial la inceputul zilei urmatoare. Se poate intocmi manual sau electronic.

2. Trebuie sa ai grija sa nu depasesti plafoanele la incasari si plati cu numerar. Acestea sunt prevazute de Legea nr. 70/2015.

3. Sa verifici prin inventariere corespondenta dintre numerarul existent fizic si soldul registrului de casa.

4. Sa intocmesti situatia fluxului de numerar o data pe an, ca anexa la situatiile financiare, daca firma ta depaseste anumite criterii de marime.

Deja ai votat!
, ,
Articolul precedent
Facebook este operator de date cu caracter personal, potrivit unei decizii CJUE
Articolul următor
Samsung GALAXY J4 2018 – in Romania

Te-ar mai putea interesa si:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog introdu o adresă email validă.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Meniu
×