Printr-un anunt oficial, ANAF propune cadrul normativ pentru implementarea unui Registru national electronic a tuturor caselor de marcat instalate, care va permite identificarea fiecarui aparat de marcat electronic fiscal (AMEF).
Registrul va permite acces in timp real la fiecare AMEF si istoricul sau, corelate cu locatia si identitatea operatorului economic, care livreaza legal bunuri cu amanuntul si/sau presteaza legal servicii direct catre populatie. Procedura de autentificare in Registru este securizata prin utilizarea unui certificat digital.
Propunerea ANAF privind introducerea Registrului national electronic de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate pe teritoriul Romaniei contribuie semnificativ la reducerea birocratiei si a costurilor de administrare prin comunicarea electronica a informatiilor, simplificarea procedurilor administrative de instalare a AMEF si degrevarea de sarcini a utilizatorilor finali in legatura cu declararea si inregistrarea AMEF.
Implementarea Registrului national electronic de evidenta a tuturor caselor de marcat instalate reduce posibilitatea de a utiliza un aparat de marcat electronic nefiscalizat si limiteaza subdeclararea sau nedeclararea veniturilor, fapt care contribuie la prevenirea si combaterea evaziunii fiscale si determina diminuarea numarului de controale la contribuabilii corecti.
Solutia identificata a fost elaborata in urma consultarilor purtate cu factorii interesati/decidenti, inclusiv cu asociatiile profesionale reprezentative din domeniul caselor de marcat si este procedura subsecventa prevederilor legale de nivel primar in vigoare.