Obligativitatea firmelor de a folosi case de marcat echipate cu jurnal electronic, în detrimentului aparatelor dotate cu role jurnal pe suport hârtie, va fi din nou decalată.
Printr-un Proiect de ordonanță publicat pe site-ul Ministerului Finanțelor Publice (MFP), Joi, 27 Iulie 2017 în dezbatere publică, Finanțele propun ca toate firmele care utilizează case de marcat să utilizeze aparate cu jurnal electronic de la aceeași dată.
Începând cu data de 1 mai 2018, toți operatorii economici care au obligația de a utiliza aparate de marcat potrivit legii, vor trebui să aibă numai case de marcat cu jurnal electronic.
De asemenea, în Nota de fundamentare se precizează că termenul limită până la care își mențin valabilitatea avizele/autorizațiile privind distribuția aparatelor de marcat electronice fiscale dotate cu rolă jurnal este 30 aprilie 2018.
Nici interdicția de a mai comercializa aparate de marcat cu rolă jurnal, programată să se aplice din 1 octombrie 2017, nu va mai intra în vigoare la această dată, astfel că aceste case cu jurnal pe suport de hârtie vor mai putea fi vândute pentru câteva luni suplimentare.