Principalele schimbări din Codul Muncii, din septembrie 2020

Modificările noi la Codul muncii sunt incluse în Legea 213/2020, act normativ publicat aseară în Monitorul Oficial. Iată cele mai importante chestiuni care se vor schimba începând de pe 1 Octombrie 2020:

1. La negocierea, încheierea sau modificarea contractului individual, salariații vor putea fi însoțiți de un consultant extern specializat în legislația muncii sau de un membru sindical. Concret, la discuțiile dintre angajator și salariat va putea asista un avocat, un expert în legislația muncii sau un mediator specializat în legislația muncii ori un membru sindical. Practic, o singură persoană: ori membrul sindical, ori consultantul extern. Până acum, legea prevedea doar că salariații pot fi asistați de terțe persoane la negocierea, încheierea sau modificarea contractului individual, însă fără să se precizeze ce calitate profesională pot avea acestea.

2. Problemele individuale cu salariații vor putea fi rezolvate prin conciliere, înainte să se ajungă în instanță. Mai exact, înainte ca o nemulțumire a unui angajat să fie prezentată unei instanțe, părțile vor încerca să o rezolve pe cale amiabilă, prin conciliere. Conciliator pentru conflictele individuale de muncă va putea fi un consultant extern specializat în legislația muncii (adică un avocat, un expert în legislația muncii sau un mediator specializat în legislația muncii). Inclusiv pe durata concilierii va putea interveni un contract de confidențialitate între părți, nu doar pentru negocierea, încheierea sau modificarea contractului individual de muncă.

3. Salariații o să fie asistați de un consultant extern specializat în legislația muncii și la cercetarea disciplinară. În esență, pe durata cercetării, salariații o să poată fi asistați de un avocat, de un expert în legislația muncii sau de un mediator specializat în legislația muncii ori de un membru sindical. Până acum, angajații puteau fi asistați numai de un avocat sau de un membru sindical. În același timp, angajatorul va putea apela și el la serviciile unui consultant extern specializat în legislația muncii pentru efectuarea cercetării disciplinare.

4. Reguli noi pentru activitatea de HR și salarizare a companiilor. Legea 213/2020 introduce un articol nou în Codul muncii, care prevede că fiecare angajator își va putea organiza astfel activitatea de resurse umane și salarizare: prin asumarea de către angajator a atribuțiilor specifice, prin desemnarea unuia sau mai multor salariați (cărora să li se treacă în fișa postului atribuții de HR și salarizare) sau prin contractarea unor servicii externe specializate în HR și salarizare (servicii care să fie coordonate de un expert în legislația muncii).

0 0
Articolul precedent
Companiile din tehnologie cu cel mai mare profit per angajat
Articolul următor
Ce se întâmplă în 60 de secunde pe internet în anul 2020?

Te-ar mai putea interesa si:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog introdu o adresă email validă.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Meniu
×