Pe site-ul Agentiei de Administrare Fiscala, in sectiunea Declaratii au fost publicate aplicatiile: A4203 si A4200

Pe site-ul Agentiei de Administrare Fiscala, in sectiunea Declaratii (https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/Declaratii_R/4200.html) au fost publicate aplicatiile: A4203 si A4200.

– A4203 – aplicatie pentru validarea fișierelor XML create de aparatele de marcat electronice fiscale altele decat cele utilizate in activitatea de schimb valutar sau in activitatea de taximetrie (inclusiv cele utilizate in aeroporturi), continand bonurile fiscale (sectiunea II.3) si raportul Z (sectiunea II.7) pentru o zi fiscala, in conformitate cu anexa nr. 2 la OPANAF nr. 146/2018 si

– A4200 – aplicatie pentru validarea fisierului XML creat de aparatele de marcat electronice fiscale, continand registrul rapoartelor Z si a bonurilor fiscale pentru perioada de raportare curenta, prevazut in sectiunea II.12 din anexa nr. 2 la OPANAF nr. 146/2018

In sectiunea de descarcare a aplicatiei A4200 se regasesc si Instructiuni pentru depunerea declaratiei A4200:
(https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/Declaratii_R/AplicatiiDec/InstructiuniDepunereA4200.pdf)

In acest moment declaratia A4200 poate contine doar fisiere pentru aparatele de marcat electronice fiscale de uz general (avand indicativul A4203), urmand ca in termenul cel mai scurt sa fie extinsa si la aparatele pentru case de schimb valutar (A4201) sau instalate pe taxiuri (A4202).

Pentru validarea fisierelor extrase de pe aparatele de marcat cu jurnal electronic, impachetarea lor intr-un document PDF si semnarea electronica a documentului, in vederea depunerii lui pe portalul e-guvernare, se foloseste aplicatia DUKIntegrator – un program pus la dispozitie de ANAF. Adresa de descarcare si indicatii de folosire a acestui program se regasesc in Instructiuni pentru depunerea declaratiei A4200.

3 0
, , ,
Articolul precedent
Reglementări privind casele de marcat fiscale neutilizate
Articolul următor
Notarii trebuie să folosească noile case de marcat cu jurnal electronic

Te-ar mai putea interesa si:

3 comentarii. Leave new

  • Cine depune declaratia A4200 LA ANAF?

    Răspunde
    • Mihaela Cernat
      2 noiembrie 2018 14:45

      Declaratia A4200 este o alta declaratie care trebuie depusa la ANAF si are aceleasi reguli de depunere ca si declaratiile 100 , 300, 390, 394 etc. Depune aceasta declaratie cel care este autorizat din partea societatii (autorizarea se face prin depunerea formularului 150 pentru obtinerea dreptului de acces la serviciul de depunere online a declaratiilor fiscale ) sa semneze si sa depuna declaratiile fiscale. De obicei, contabilul firmei este cel care are un certificat digital calificat si depune aceste declaratii.

      Răspunde
    • 1.Pana in data de 20 ale lunii urmatoare utilizatorii de aparate de marcat electronice fiscale au obligatia depunerii declaratiei A4200, conform Procedurii de transmitere a datelor (MO nr.238/19.03.2018 )

      2. In situatia in care exista aparate de marcat electronice fiscale neutilizate , utilizatorii au obligatia de a informa organul fiscal prin completarea si transmiterea “Declaratiei privind aparatele de marcat electronice fiscale neutilizate “ –vezi model anexat .Prin aparate de marcat electronice fiscale neutilizate se intelege aparatele de marcat electronice fiscale care nu au fost utilizate , in nici o zi din perioada de raportare (luna calendaristica ) .Aceast declaratie se transmite cel mai tarziu in data de 20 a lunii urmatoare perioadei de raportare in care aparatele de marcat electronice fiscale nu au fost utilizate.

      3. Utilizatorii informeaza organul fiscal competent prin transmiterea unei notificari , denumita formular F4105 cu privire la aparatia uneia dintre urmatoarele situatii :

      a) schimbarea locului de utilizare a aparatului intre puncte de lucru ale aceluasi operator economic
      b) furtul/disparitia /distrugerea aparatului de marcat electronic fiscal
      c) instrainarea aparatului de marcat electronic fiscal
      d) inchiderea punctului de lucru
      e) lichidarea , dizolvarea , fuziunea, divizarea societatii sau altele , dupa caz
      f) incetarea activitatii
      g) altele similar ,

      Notificarea trebuie transmisa organului fiscal competent , in termen de maximum 5 zile lucratoare de la data la care a aparut situatia.

      Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog introdu o adresă email validă.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Meniu