Potrivit unor surse guvernamentale, informatizarea instituțiilor și majorarea numărului de servicii publice disponibile online vor fi puse în practică până la finele anului 2023. Astfel, principalele servicii ce vor fi disponibile online în următorii ani, atât pentru cetățeni, cât și pentru firme, vor fi:
– activitatea agenților economici (înființarea, vânzarea unei companii, modificarea statutului unei companii, obținerea surselor de finanțare, obținerea sprijinului pentru desfășurarea activității unei firme, faliment, lichidare, constituirea contractelor, înregistrare pentru plata taxelor);
– drepturile și responsabilitățile cetățenești (eliberarea actelor de identitate, obținerea unui pașaport, obținerea permisului de conducere, înregistrarea unui autovehicul, cumpărarea/închirierea unei case, asigurări opționale și obligatorii, asigurarea viitorului personal, votarea);
– munca, familia și protecția socială (servicii-suport și de facilitare pentru căutarea unui loc de muncă, servicii-suport în cazul pierderii locului de muncă, asistență în cazul accidentelor de muncă sau a incapacității de a lucra, pensionare, înscrierea alocației pentru persoane cu handicap, obținerea indemnizației de creștere a copilului, adopții);
– afaceri externe (emigrare în România, obținerea cetățeniei, obținerea unei vize);
– parcursul educațional (clase primare/liceu/universitate, înscrierea la bibliotecă);
– serviciile medicale (programarea unui consult medical într-un spital);
– promovarea turismului (ghiduri și informații de călătorie).
În același timp, tot până în 2023 ar urma să se facă investiții semnificative privind tehnologia informației în educație, sănătate și cultură.