Venind în întâmpinarea solicitărilor partenerilor noştrii de a clarifica anumite aspecte legislative, consultanţii AttoSOFT fac anumite precizări, prezentând informaţiile actualizate privind Declaraţia 311 – „Declaraţie privind taxa pe valoare adăugată colectată, datorată de către persoanele impozabile, al căror cod de înregistrare în scopuri de taxă pe valoare adăugată a fost anulat, conform art. 153 alin. (9) lit. a) – e), lit. g) sau lit. h) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal”, conform Ordinului ANAF 632/2015.
1) Subiectul impozabil al cărui cod de TVA a fost anulat din oficiu de organul fiscal conform art. 153 alin. (9) lit. a) – e) sau lit. h) din Codul fiscal:
– pentru a declara TVA plătibilă, care a fost colectată prin facturarea cu TVA a operaţiunilor taxabile desfăşurate începând cu data anulării codului de TVA şi până la data reînregistrării în scopuri de TVA (inclusiv pentru livrarile de bunuri prin organele de executare silită), AttoSOFT vă aduce la cunoştinţă că plata TVA colectată se face de organul de executare, precum şi pentru achiziţiile de bunuri şi/sau de servicii pentru care sunt persoane obligate la plata TVA, până la data de 25 inclusiv a lunii următoare celei în care a intervenit exigibilitatea TVA.
[art. 11 alin. (11), (13), art. 153 alin. (91) lit. d) teza a 4-a, art. 1563 alin. (10) lit. a) Cod fiscal, pct. 801 alin. (2) norme] – a se vedea materialul informativ „Situatii in care organul fiscal anuleaza din oficiu inregistrarea in scopuri de TVA a persoanei impozabile”, publicat pe site-ul: www.finantepublice.ro, la sectiunea „Noutati”.
2) Subiectul impozabil al cărui cod de TVA a fost anulat din oficiu de organul fiscal conform art. 153 alin. (9) lit. a) – e) sau la cerere, conform art. 153 alin. (9) lit. g) şi care a aplicat sistemul TVA la încasare:
– pentru a declara TVA plătibilă, care a fost colectată pentru livrările de bunuri ori prestările de servicii efectuate înainte de anularea codului de TVA, dar a căror exigibilitate intervine în perioada începând cu data anulării codului de TVA şi până la data reînregistrării în scopuri de TVA, plate se efectuează până la data de 25 inclusiv a lunii următoare celei în care a intervenit exigibilitatea TVA.
[art. 1563 alin. (10) lit. b), alin. (101 ) Cod fiscal, art. 134 alin. (41 ), art. 1342 alin. (7) lit. b), pct. 162 alin. (21) lit. b)] – a se vedea materialul informativ „Ajustarea TVA dedusă la ieşirea din evidenţa ca plătitor de TVA la cerere”şi „Situaţii în care organul fiscal anulează din oficiu înregistrarea în scopuri de TVA a persoanei impozabile”, publicat pe site-ul: www.finantepublice.ro, la secţiunea „Noutăţi”.
TVA-ul de plată rezultat se plăteşte în contul 20.10.01.01.01 „TVA încasată pentru operaţiuni interne”