• Home
  • Software
    • Gestiune 3.0 – modul principal ERP
    • BalPro – software contabilitate
    • BI – analiză business
    • BI integrat Qlik
    • SFA – Sales Force Automation
    • CRM – relații cu clienții
    • Cost Control – bugetare
    • DMS – Elo Digital Office
    • WMS – modul Picking
    • Portal B2B
  • Domenii de activitate
    • Retail – vânzări / gestiune
    • HoReCa – vânzări / gestiune
    • Service auto / vânzări piese
    • Agricultură / vânzări utilaje
    • Distribuție
    • E-commerce / magazin online
    • Sector public / bugetar
    • Transport / case expediții
  • Clienți
  • Companie
    • Companie
    • Cariere
    • Studii de caz, interviuri
  • Blog
    • Stiri
    • Fiscalitate
    • Gadget-uri, trend-uri IT
  • Asistență
    • TeamViewer
    • Asistenta clienti
    • Portal raportare incidente
  • Contact
  • | Solicită Demo |

Noutati fiscale la inceputul anului 2015

acum 7 ani
Departamentul de Marketing AttoSOFT
Legislatie, fiscalitate
Niciun comentariu

Inceputul anului 2015 aduce unele modificări privind PFA-urile. Astfel, de la 1 ianuarie, acestea trebuie să completeze mai multe hârtii pentru ANAF. In plus, persoana fizică autorizată trebuie să plătească pentru veniturile pe care le realizează, un impozit de 16%.

Firmele plătitoare de impozit de 16% din profitul realizat în 2014 trebuie să știe că ANAF a modificat declarația anuală de impozit pe profit (formular 101). Ordinul a fost publicat în Monitorul Oficial pe 5 ianuarie 2015 și mai prevede modificarea procedurii de declarare pentru impozitul pe dividendele distribuite persoanelor fizice, impozitul pe dobânzi, impozitarea premiilor, prevăzute în formularul „Declarație privind obligațiile de plată la bugetul de stat cod 14.13.01.99/bs”. Același ordin al Fiscului modifică modul de declarare la bugetul de stat a contribuției pentru finanțarea unor cheltuieli în domeniul sănătății, cunoscută ca taxa claw-back.

Din punctul de vedere al taxei pe valoarea adăugată, (TVA), sunt mai multe reglementări punctuale, una dintre reglementări detaliind noţiunea de servicii furnizate pe cale electronică.

De la 01 ianuarie 2015, prevederile privind modul de determinare a locului prestării de servicii pentru serviciile prestate pe cale electronică, serviciile de telecomunicaţii şi televiziune, suferă modificări, iar noua prevedere normativă are următorul conţinut, aplicabil prestărilor de servicii către persoanele impozabile:

„h) locul unde beneficiarul este stabilit, îşi are domiciliul stabil sau reşedinţa obişnuită, în cazul următoarelor servicii prestate către o persoană neimpozabilă: (…) serviciile furnizate pe cale electronică.”

Se redefinesc procedurile privind reînregistrarea în scopuri de TVA pentru o persoană impozabilă a cărui cod de TVA a fost invalidat din oficiu de către autorităţi sau se redefinesc criteriile când un contribuabil ar fi trebuit să se înscrie în scopuri de TVA, iar acesta nu şi-a îndeplinit obligaţia, iar autorităţile fiscale îl vor înregistra din oficiu în scopuri de TVA.

Pentru societăţile cu răspundere limitată (SRL), anularea înregistrării în scopuri de TVA se va face atât în cazul în care administratorii, dar şi asociaţii majoritari au înscrise în cazier infracţiuni economice.

Deja ai votat!

Vezi comentariile
mai jos

anaf, fiscalitate 2015, obligatii de plata, tva

Distribuie acest articol

Articolul anterior
AttoSOFT isi mentine ascensiunea pe piata de profil, din Romania
Articolul următor
Termene de aplicare pentru noile reglementari privind casele de marcat

Te-ar mai putea interesa si:

ANAF introduce monitorizarea voluntara, din 2016
2 noiembrie 2015
Noua Hotarare de Guvern privind autorizarea caselor de marcat
21 octombrie 2016
ANAF-ul primeste reglementari noi de la Uniunea Europeana, incepand din 1 Mai 2016
21 aprilie 2016

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Topul celor mai importante stiri din ultimele 24 h


  • Sistemul obligatoriu e-Factura este acum integrat în DataLight ERP! 10 views | under Legislatie, fiscalitate, Stiri

  • Cum poti preveni amenzile întocmind un NIR corect 8 views | under Stiri

  • Ce trebuie sa faci in prima luna, dupa infiintarea unei firme? 8 views | under Legislatie, fiscalitate

  • AttoSoft lansează noul modul SAF-T în DataLight ERP! 7 views | under Stiri

  • Ce trebuie sa faceti cand conectati casele de marcat la serverul ANAF-ului 5 views | under Stiri

  • Continutul si completarea corecta a foilor de parcurs, potrivit Codului Fiscal 4 views | under Legislatie, fiscalitate

  • ROI – Cum se inscrie o firma in Registrul Operatorilor Intracomunitari 4 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Deduceri personale 2017 – Legislatie si mod de calcul 4 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Noua legislatie din 2016 privind eliberarea certificatului de atestare fiscala si a celui de obligatii bugetare 3 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Paste Fericit! 3 views | under Stiri

  • Hristos S-a Înălțat 3 views | under Stiri

  • Cotele de TVA valabile din Ianuarie 2016: 20%, 9% si 5% 3 views | under Legislatie, fiscalitate

  • (II) – Metode de colectare a comenzilor în depozit, prin DataLight Picking Mobile 3 views | under Stiri

  • Despre avantajele porturilor USB type C 3 views | under Gadget-uri, trenduri IT

  • Verificare online parteneri ANAF 3 views | under Legislatie, fiscalitate

Companie

AttoSOFT SRL realizeaza solutii software ERP, programe de contabilitate, gestiune, facturare, salarii, financiar-contabile, CRM, program salarizare invatamant, program salarizare bugetari, ș.a.

De asemenea, compania furnizează case de marcat, aparatura fiscala, cantare electronice, imprimante fiscale, scanere, cititoare coduri de bare, PDA, POS, imprimante cod bare, terminale inventariere, mijloace fixe, OLAP, Business Intelligence, etc.

Contactaţi-ne!

Bucureşti - Str. Alexandru Moruzzi Voievod Nr. 4, Bl. B1, Sc. 2 Ap. 28, Sector 3, Cod 31155

Galaţi - Str. Portului, nr. 49, Bl. Olt 1, Sc. 1, Parter, Cod 80025
0236.470.000
0236.470.000
office@attosoft.ro

Sugestii si sesizari

Tel: 0749.233.600
E-mail: sesizari@attosoft.ro
Statistici T5

Urmați-ne și pe rețelele de socializare:

Facebook
Twitter
LinkedIn
YouTube
Instagram
Pinterest

Copyright © 1995 – 2022 AttoSOFT. MyM®, MyManager®, AttoSOFT®, DataLight®, Babiz® sunt marci inregistrate ale firmei AttoSOFT. Programe distributie, gestiune distributie, software gestiune, ERP, automatizarea fortei de vanzari, SFA, softtware management productie.
GDPR | POLITICA PRIVIND FISIERELE DE TIP COOKIES | POLITICA DE CONFIDENTIALITATE