Noutăți despre care ar trebui să știe contribuabilii obligați să folosească aparate de marcat

2020 a adus câteva noutăți importante despre care ar trebui să știe comercianții și prestatorii de servicii obligați să folosească aparate de marcat cu jurnal electronic.

1. Comercianții și prestatorii de servicii își pot recupera indirect banii dați pe case de marcat din 2018 și până acum. Legea 153/2020 prevede, mai precis, că firmele și persoanele fizice autorizate (PFA) pot să scadă din impozitul pe afacere pentru anul 2020 (sau în următorii șapte ani, dacă nu se poate acum) costurile cu casele de marcat achiziționate și puse în funcțiune în 2018, 2019 și perioada 1 ianuarie – 26 iulie a anului curent. Facilitatea cu aplicare retroactivă este valabilă pentru plătitorii de impozit pe profit (inclusiv impozit mixt), plătitorii de impozit micro și PFA-uri.

2. De luna asta, orice firmă sau PFA poate să scadă din impozitul pe afacere costurile curente cu achiziția caselor de marcat. Dincolo de facilitatea cu aplicabilitate retroactivă, plătitorii de impozit pe profit și impozit micro și PFA-urile pot să scadă din august 2020 și costurile curente cu achiziția de case de marcat, prevede aceeași lege. Nu există un termen-limită în acest sens, ceea ce înseamnă că facilitatea se aplică pe termen nedeterminat de acum în colo. În cazul plătitorilor de impozit specific, se înțelege că facilitatea este valabilă nu doar de-acum în colo, ci și pentru lunile anterioare din 2020.

3. A început conectarea caselor de marcat cu jurnal electronic la sistemul Fiscului. Prima zi a lunii iulie 2020 a marcat începutul unui proces laborios: conectarea tuturor caselor de marcat cu jurnal electronic la sistemul național de monitorizare al Fiscului. Marii contribuabili au trei luni pentru a-și conecta casele de marcat, în perioada 1 iulie – 30 septembrie 2020, în timp ce contribuabilii mici și mijlocii au mai mult timp – de la 1 iulie 2020 și până la 31 ianuarie 2021.

4. Pentru casele de marcat neconectate la internet, firmele trebuie să transmită o declarație. Companiile care au case de marcat cu jurnal electronic instalate în zone fără acces la internet (și care nu se pot conecta la sistem) sunt obligate să trimită Fiscului o declarație pe propria răspundere pentru a anunța că vor funcționa mai departe offline. Termenele menționate la punctul anterior sunt valabile și aici – 30 septembrie 2020 și 31 ianuarie 2021.

5. Este posibil ca nedotarea cu noile case de marcat să iasă de sub protecția legii prevenirii. Companiile care nu-și înlocuiesc vechile case de marcat cu jurnal tipărit cu aparate cu jurnal electronic vor fi sancționate din prima, deoarece Guvernul vrea eliminarea contravenției de pe lista celor iertate la prima abatere, conform unui proiect de HG publicat săptămânile trecute. Totuși, această decizie a fost amânată de două ori înainte să fie readusă în prim-plan în iulie 2020.

Deja ai votat!
,
Articolul precedent
Ce caracteristici trebuie sa aiba o casa de marcat buna pentru business-ul tau
Articolul următor
Noutăți legislative aplicabile comercianților începând cu luna Iulie

Te-ar mai putea interesa si:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog introdu o adresă email validă.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Meniu
×