ANAF actualizeaza Procedura de primire a cererilor de rambursare a TVA aferenta importurilor si achizitiilor de bunuri/servicii, efectuate in alt stat membru al Uniunii Europene de catre persoanele impozabile stabilite in Romania procedura care a fost aprobata prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.3/2010, pentru a asigura corelarea cu noile modificari legislative: Codul fiscal, Codul de procedura fiscala si normele metodologice de aplicare a Codului fiscal.
Actualizarea si corelarea procedurii se realizeaza prin emiterea unui nou ordin al presedintelui ANAF, prin care este stabilita noua procedura de primire a acestor cereri de rambursare.
Incepand cu data de 1 ianuarie 2016 au intrat in vigoare Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare si Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, acte normative prin care s-au adus, atat modificari de forma vechilor coduri, cat si modificari de fond unor dispozitii legale.
Prin Hotararea Guvernului nr.1/2016, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.22 din 13 ianuarie 2016, au fost aprobate Normele metodologice de aplicare a Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal, prin care sunt reglementate conditiile cu privire la depunerea de catre persoanele impozabile stabilite in Romania a cererilor de rambursare a TVA, prin care se solicita rambursarea taxei achitate pentru importuri si achizitii de bunuri/servicii într-un stat membru al Uniunii Europene.