Noua procedura de rambursare de TVA la achizițiile si importurile din UE – Octombrie 2016

Potrivit normelor în vigoare, contribuabilii plătitori de impozit stabiliți în România, care importă sau achiziționează bunuri sau servicii din alt stat membru al UE, au dreptul să solicite rambursarea TVA plătite în acel stat.

Având în vedere contextul noului Cod fiscal valabil în 2017, aplicabil de la începutul anului 2016, era necesară o actualizare a procedurii de rambursare a TVA, astfel că, în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 844 din 25 octombrie a fost publicat şi a intrat în vigoare Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) nr. 2810/2016 pentru aprobarea Procedurii de primire a cererilor de rambursare a TVA aferentă importurilor şi achiziţiilor de bunuri/servicii, efectuate în alt stat membru al Uniunii Europene de către persoanele impozabile stabilite în România.

Totodată, odată cu apariţia documentului citat, a fost abrogat Ordinul ANAF nr. 3/2010, fiind actualizate şi modelele formularelor folosite în scopul rambursării de TVA.

Deja ai votat!

Vezi comentariile
mai jos

OANAF 2810 2016

Distribuie acest articol

Articolul anterior
PFA-urile si II-urile vor fi autorizate doar pe 5 clase de activitate, incepand cu 2017
Articolul următor
Noua reglementare privind proprirea electronica a conturilor bancare

Te-ar mai putea interesa si:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.