Potrivit normelor în vigoare, contribuabilii plătitori de impozit stabiliți în România, care importă sau achiziționează bunuri sau servicii din alt stat membru al UE, au dreptul să solicite rambursarea TVA plătite în acel stat.
Având în vedere contextul noului Cod fiscal valabil în 2017, aplicabil de la începutul anului 2016, era necesară o actualizare a procedurii de rambursare a TVA, astfel că, în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 844 din 25 octombrie a fost publicat şi a intrat în vigoare Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) nr. 2810/2016 pentru aprobarea Procedurii de primire a cererilor de rambursare a TVA aferentă importurilor şi achiziţiilor de bunuri/servicii, efectuate în alt stat membru al Uniunii Europene de către persoanele impozabile stabilite în România.
Totodată, odată cu apariţia documentului citat, a fost abrogat Ordinul ANAF nr. 3/2010, fiind actualizate şi modelele formularelor folosite în scopul rambursării de TVA.