Modificarile aduse din 2016 la Registrul jurnal de incasari si plati

Ministerul Finantelor a emis un nou proiect prin care se elimina mai multe formulare din 2016, modificandu-se mai multe aspecte care tin de Registrul-jurnal de incasari si plati.

AttoSOFT va aduce la cunostinta schimbarile vizate, in procesul de revizuire a prevederilor O.M.E.F. nr. 3.512/2008:

1. eliminarea continutului minimal obligatoriu din cadrul normelor de intocmire si utilizare a fiecarui formular;
2. mentionarea expresa a elementelor principale pe care trebuie sa le cuprinda documentele justificative si documentele contabile (fise, registre, jurnale etc.) la pct. 2 si 10 din Anexa nr. 1 la proiectul de ordin „Normele generale de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile”;
3. eliminarea obligativitatii intocmirii/emiterii unui anumit numar de exemplare dintr-un document;
4. eliminarea prevederilor referitoare la circuitul si locul de arhivare ale fiecarui document;
5. introducerea obligatiei ca fiecare entitate sa isi stabileasca, in functie de necesitati si de modalitatea de tinere a evidentei contabile (manual sau cu ajutorul sistemelor informatice de prelucrare automata a datelor), proceduri proprii privind elementele prezentate la pct. 3 si 4 de mai sus;
6. eliminarea obligativitatii aplicarii prevederilor Legii nr. 135/2007 privind arhivarea documentelor in forma electronica, cu modificarile ulterioare in cazul pastrarii pe suport electronic a documentelor financiar – contabile, inclusiv a celor care au fost convertite din format hartie in format electronic;

Retinem, in principal, ca registrul jurnal de incasari si plati va fi eliminat din nomenclatorul documentelor financiar – contabile prevazut in Ordinul MFP nr. 3512/2008, dar ca va fi utilizat de persoanele fizice care desfasoara activitati independente si care conduc contabilitatea in partida simpla. Acesta va fi in continuare reglementat numai de Ordinul MFP nr. 170/2015 pentru aprobarea Reglementarilor contabile privind contabilitatea in partida simpla.

Deja ai votat!

Vezi comentariile
mai jos

eliminari documente incasari plati, registrul jurnal 2016

Distribuie acest articol

Articolul anterior
Din 2016, deciziile din jurisprudenta UE in materie de TVA devin obligatorii pentru Romania
Articolul următor
Dupa douazeci de ani..

Te-ar mai putea interesa si:

1 comentariu. Leave new

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.