Ordinul ANAF nr. 3845/2015 pentru aprobarea procedurilor de înregistrare/modificare a domiciliului fiscal, precum și pentru aprobarea modelului și conținutului unor formulare a fost publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 15 din 8 ianuarie 2016 și se află deja în vigoare.
Noul Cod de procedură fiscală din 2016, care se aplică din prima zi a anului, prevede că formularele necesare în cazul administrării creanțelor fiscale de către organul fiscal sunt aprobate prin ordin al președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF).
Până în 2015, procedura de schimbare a domiciliului fiscal, atât în cazul comercianților al căror domiciliu fiscal coincidea cu sediul social, cât și în cazul contribuabililor care nu aveau calitatea de comerciant a fost aprobată prin Ordinul ministrului economiei și finanțelor nr. 419/2007. De asemenea, procedura de modificare din oficiu a domiciliului fiscal al contribuabilului era aprobată prin Ordinul MFP nr. 526/2004.
Din ianuarie 2016, procedura de înregistrare a domiciliului fiscal a fost însă adaptată prevederilor noului Cod de procedură fiscală, iar, în consecință, conținutul formularelor folosite în acest sens a fost și el actualizat prin intermediul Ordinului ANAF nr. 3845/2015.
Mai precis, cele trei formulare conținute de ordinul mai sus menționat sunt:
– Decizie de înregistrare/modificare a domiciliului fiscal;
– Decizie de înregistrare/modificare din oficiu a domiciliului fiscal al contribuabilului;
– Notificare privind înregistrarea/modificarea din oficiu a domiciliului fiscal al contribuabilului.
Textul intregului act normativ aici.