• Home
  • Software
    • Gestiune 3.0 – modul principal ERP
    • BalPro – software contabilitate
    • BI – analiză business
    • BI integrat Qlik
    • SFA – Sales Force Automation
    • CRM – relații cu clienții
    • Cost Control – bugetare
    • DMS – Elo Digital Office
    • WMS – modul Picking
    • Portal B2B
  • Domenii de activitate
    • Retail – vânzări / gestiune
    • HoReCa – vânzări / gestiune
    • Service auto / vânzări piese
    • Agricultură / vânzări utilaje
    • Distribuție
    • E-commerce / magazin online
    • Sector public / bugetar
    • Transport / case expediții
  • Clienți
  • Companie
    • Companie
    • Cariere
    • Studii de caz, interviuri
  • Blog
    • Stiri
    • Fiscalitate
    • Gadget-uri, trend-uri IT
  • Asistență
    • TeamViewer
    • Asistenta clienti
    • Portal raportare incidente
  • Contact
  • | Solicită Demo |

Modificări legislative valabile începând cu luna August 2016

acum 6 ani
Departamentul de Marketing AttoSOFT
Legislatie, fiscalitate
Niciun comentariu

Incepând cu 1 august 2016, au intrat în vigoare mai multe modificări ale cadrului legal privind activitatea firmelor. Printre cele mai importante noutăți regăsim scăderea cotei de TVA pentru o nouă categorie de produse și servicii, o scutire de impozit și creșterea salariilor pentru angajații din sistemul medical și cel din educație. Nu trebuie să uităm nici de faptul că, de-acum, firmele pot retrage mai mulţi bani din bancă.

O modificare importantă adusă Codului fiscal prin intermediul OUG nr. 32/2016 este cea prin care TVA-ul a fost redus pentru o nouă categorie de produse şi servicii, de la 1 august, la 9%, de la 20%. 

Concret, taxa pe valoarea adăugată se reduce pentru livrarea de pesticide utilizate în agricultură, semințe și alte produse agricole destinate însămânțării sau plantării. Aceeași cotă de 9% este aplicată și în cazul unor prestări de servicii agricole.

Ordonanța de urgență publicată la finalul lui iunie în Monitorul Oficial mai introduce și unele facilități fiscale pentru domeniile cercetării-dezvoltării.

Astfel, persoanele fizice care realizează venituri din salarii și asimilate salariilor din activități de cercetare și dezvoltare sunt, de-acum, scutite de la plata impozitului pe aceste venituri. De altfel, potrivit actului normativ, scutirea de impozit se aplică începând cu veniturile aferente lunii august 2016.

Prin intermediul OUG nr. 32/2016, Guvernul a modificat, pe lângă Codul fiscal, și Legea nr. 70/2015 pentru întărirea disciplinei financiare privind operațiunile de încasări și plăți în numerar. Astfel, potrivit actului normativ citat, începând cu 1 august, într-o anumită situaţie, retragerile de numerar din bancă pe care le vor efectua operatorii economici nu vor mai fi plafonate.

OUG nr. 32/2016 mai stabilește, totodată, că organizatorii de nunți și botezuri pot să solicite Fiscului, începând de astăzi, prin intermediul unei cereri, depășirea plafonului de încasări în numerar de la persoane fizice.

Până acum, Legea nr. 70/2015 prevedea că tranzacțiile în numerar între persoane fizice și firme erau plafonate la 10.000 de lei pe zi. Cu toate acestea, de-acum, unii operatori economici, printre care se numără organizatorii de evenimente speciale (nunți, botezuri) vor putea să încaseze mai mulți bani cash.

Un alt normativ care intră astăzi în vigoare este OUG nr. 20/2016 pentru modificarea și completarea OUG nr. 57/2015 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2016, prorogarea unor termene, precum și unele măsuri fiscal-bugetare și pentru modificarea și completarea unor acte normative.

Potrivit actului normativ citat, sistemul de salarizare din sănătate se modifică semnificativ începând de azi, astfel încât să fie eliminate inechitățile salariale existente până acum şi să apară un echilibru al câştigurilor.

Deja ai votat!

Vezi comentariile
mai jos

legislatie fiscala august 2016, oug 2016

Distribuie acest articol

Articolul anterior
Tendintele pietei sistemelor ERP in 2016
Articolul următor
Legislatia completa pana in Decembrie 2015 privind casele de marcat

Te-ar mai putea interesa si:

Totul despre facilităţile fiscale privind achiziţionarea caselor de marcat cu jurnal electronic în 2017
19 septembrie 2016
Cum iti poti verifica partenerii de afaceri online
12 iunie 2017
Proiect MFP – Noile case de marcat si inlocuirea certificatelor digitale doar prin proceduri stabilite de ANAF
25 august 2016

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Topul celor mai importante stiri din ultimele 24 h


  • Modificarile aduse din 2016 la Registrul jurnal de incasari si plati 5 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Continutul si completarea corecta a foilor de parcurs, potrivit Codului Fiscal 5 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Ce înseamnă Business Intelligence? 5 indicatori cheie pentru analiza performanțelor afacerii tale! 4 views | under Stiri

  • Paste Fericit! 4 views | under Stiri

  • Samsung Galaxy J3 – Specificatii tehnice 4 views | under Gadget-uri, trenduri IT

  • ANAF modifica “Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul de stat” 3 views | under Legislatie, fiscalitate

  • ROI – Cum se inscrie o firma in Registrul Operatorilor Intracomunitari 3 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Noua legislatie din 2016 privind eliberarea certificatului de atestare fiscala si a celui de obligatii bugetare 3 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Cotele de TVA valabile din Ianuarie 2016: 20%, 9% si 5% 3 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Cum poti preveni amenzile întocmind un NIR corect 3 views | under Stiri

  • Emiterea facturilor de corectie. Cum se corecteaza facturile dupa inspectia fiscala – Codul fiscal 2016 2 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Ce este si cine raspunde de cartea de interventii a casei de marcat 2 views | under Stiri

  • Tabel comparativ privind solutiile de achizitionare in rate a produselor de telefonie mobila 2 views | under Gadget-uri, trenduri IT

  • Tipuri de conectare a caselor de marcat electronice la ANAF 2 views | under Stiri

  • Despre avantajele porturilor USB type C 2 views | under Gadget-uri, trenduri IT

Companie

AttoSOFT SRL realizeaza solutii software ERP, programe de contabilitate, gestiune, facturare, salarii, financiar-contabile, CRM, program salarizare invatamant, program salarizare bugetari, ș.a.

De asemenea, compania furnizează case de marcat, aparatura fiscala, cantare electronice, imprimante fiscale, scanere, cititoare coduri de bare, PDA, POS, imprimante cod bare, terminale inventariere, mijloace fixe, OLAP, Business Intelligence, etc.

Contactaţi-ne!

Bucureşti - Str. Alexandru Moruzzi Voievod Nr. 4, Bl. B1, Sc. 2 Ap. 28, Sector 3, Cod 31155

Galaţi - Str. Portului, nr. 49, Bl. Olt 1, Sc. 1, Parter, Cod 80025
0236.470.000
0236.470.000
office@attosoft.ro

Sugestii si sesizari

Tel: 0749.233.600
E-mail: sesizari@attosoft.ro
Statistici T5

Urmați-ne și pe rețelele de socializare:

Facebook
Twitter
LinkedIn
YouTube
Instagram
Pinterest

Copyright © 1995 – 2022 AttoSOFT. MyM®, MyManager®, AttoSOFT®, DataLight®, Babiz® sunt marci inregistrate ale firmei AttoSOFT. Programe distributie, gestiune distributie, software gestiune, ERP, automatizarea fortei de vanzari, SFA, softtware management productie.
GDPR | POLITICA PRIVIND FISIERELE DE TIP COOKIES | POLITICA DE CONFIDENTIALITATE