• Home
  • Software
    • Gestiune 3.0 – modul principal ERP
    • BalPro – software contabilitate
    • BI – analiză business
    • BI integrat Qlik
    • SFA – Sales Force Automation
    • CRM – relații cu clienții
    • Cost Control – bugetare
    • DMS – Elo Digital Office
    • WMS – modul Picking
    • Portal B2B
  • Domenii de activitate
    • Retail – vânzări / gestiune
    • HoReCa – vânzări / gestiune
    • Service auto / vânzări piese
    • Agricultură / vânzări utilaje
    • Distribuție
    • E-commerce / magazin online
    • Sector public / bugetar
    • Transport / case expediții
  • Clienți
  • Companie
    • Companie
    • Cariere
    • Studii de caz, interviuri
  • Blog
    • Stiri
    • Fiscalitate
    • Gadget-uri, trend-uri IT
  • Asistență
    • TeamViewer
    • Asistenta clienti
    • Portal raportare incidente
  • Contact
  • | Solicită Demo |

Magazin online versus magazin fizic. Tu ce alegi?

acum 3 ani
Departamentul de Marketing AttoSOFT
Gadget-uri, trenduri IT
Niciun comentariu

Succesul unei afaceri debutante depinde de mulți factori, însă felul în care este asigurată interacțiunea cu potențialii clienți are un rol hotărâtor. În timp ce magazinele fizice au în continuare o prezență foarte ridicată, mediul online devine din ce în ce mai atractiv pentru antreprenori, ca urmare a investițiilor inițiale mai mici. Cu toate acestea, ambele tipuri de afaceri au avantaje și dezavantaje, iar în cele ce urmează le vom analiza pe cele mai importante dintre acestea.

Aparent, investiția într-un magazin online este mai redusă decât cea necesară demarării unui magazin clasic, iar acesta este unul dintre principalele motive invocate de către antreprenorii care optează pentru acest mediu de comercializare. Totuși, în funcție de specificul afacerii, mediul online poate necesita investiții serioase, cu mult peste ceea ce a fost estimat inițial.

În timp ce magazinul fizic permite potențialilor clienți să interacționeze cu personalul firmei, să observe sau să probeze produsele expuse spre comercializare, un magazin online este disponibil întotdeauna, indiferent de oră, zi sau loc geografic. Cu toate acestea, mediul online nu este recomandat tuturor tipurilor de afaceri.

Pentru a decide ce fel de magazin se potrivește afacerii tale, contactează-ne la 0236.470.000. Iți vom prezenta, succint, principalele avantaje pe care comerțul online le oferă:

• programul de lucru: după cum aminteam anterior, un magazin online este deschis în permanență, ceea ce permite clienților să își aleagă produsele, metoda de livrare și plată, beneficiind totodată de posibilitatea returnării lor;
• costurile operaționale sunt mult diminuate, din moment ce pentru un magazin online nu se plătește chiria aferentă unui spațiu, iar personalul este mult mai redus;
• un magazin online permite (cu investiții minime) comercializarea gamelor de produse la nivel internațional. Pentru ca acest lucru să fie posibil, magazinele online beneficiază de pagini în limbi de circulație internațională sau în limba țării în care se vor comercializa produsele. Totodată, antreprenorul trebuie să asigure metodele livrare internațională a produselor;
• promovare gratuită prin rețelele de socializare. Acest tip de reclamă nu înlocuiește în niciun caz campaniile plătite de promovare, însă mediul online permite afacerilor gestionate de echipe creative de specialiști în marketing să se promoveze ieftin și chiar gratuit în rândul publicului țintă.
Cu toate acestea, magazinele fizice au în continuare o serie de avantaje, motiv pentru care multe afaceri nu vor trece în online foarte curând:
• atunci când magazinul beneficiază de un vad comercial bun, fluxul de potențiali clienți poate asigura afacerii vânzări importante zilnic, fără investiți în marketing;
• în cele mai multe situații, un magazin fizic este scutit de cheltuielile de ambalare și livrare a produselor. Chiar și atunci când acestea intervin, ele sunt mult mai reduse decât cele pe care le plătește un magazin fizic;
• un magazin fizic nu se confruntă cu refuzul de a plăti produsele deja livrate și nici măcar cu același număr de comenzi returnate. Posibilitatea clienților de a testa sau proba produsele înainte de achiziție este principalul avantaj pe care comerțul clasic încă îl are în detrimentul comerțului online.

Mulți antreprenori eșuează în afaceri pentru că aleg să comercializeze produsele pe care ei le plac, nu cele pe care piața le agreează, iar acest lucru este valabil și în cazul magazinelor cu vânzare online. Prin urmare, iată câteva sfaturi pentru alegerea modalității de comercializare:

• fă o listă de cheltuieli pe care afacerea ta le va genera: stocuri, salarii, costuri de livrare, etc. De asemenea, trebuie să iei în calcul și eventualele pierderi pe care un magazin online le suportă frecvent: refuzul clienților de a plăti comenzile deja livrate;
• apelează la ajutor de specialitate atunci când afacerea se plafonează. Chiar și atunci când afacerea crește spectaculos într-un termen scurt de timp, succesul nu poate fi gestionat cu un număr redus de personal;
• investiția într-un magazin online este continuă, în ciuda părerii că o dată lansat, magazinul online va continua să vândă la același nivel. Prin urmare, sunt necesare investiții în reclamă și marketing, dar și în întreținerea platformei și actualizarea ei permanentă (încărcarea de noi produse, noi descrieri și caracteristici, actualizarea prețurilor, etc).

Prin urmare, alegerea modalității de comercializare (fizic sau online) ține de bugetul disponibil, specificul produselor vândute, dar și de felul în care antreprenorul își dimensionează afacerea pentru perioada următoare. Specialiștii noștrii îți stau la dispoziție aici: https://attosoft.ro/contact/. Cu toate că s-a dezvoltat puternic în ultimii ani în România, comerțul online încă înregistrează un volum de vânzări mic în comparație cu comerțul tradițional, unele nișe comerciale fiind neacoperite sau înregistrează un număr redus de competitori.

Deja ai votat!

Vezi comentariile
mai jos

magazin program lucru, promovare gratuita

Distribuie acest articol

Articolul anterior
Google a lansat Android 10
Articolul următor
Laptopuri cu Linux, de la Huawei

Te-ar mai putea interesa si:

Au aparut autobuzele fara sofer
25 ianuarie 2017
„End of Life” este aproape – 1995 – 2015
11 ianuarie 2016
Latitude 12 Rugged in Romania – Specificatii tehnice
20 ianuarie 2016

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Topul celor mai importante stiri din ultimele 24 h


  • Cum poti preveni amenzile întocmind un NIR corect 5 views | under Stiri

  • Samsung Galaxy J3 – Specificatii tehnice 3 views | under Gadget-uri, trenduri IT

  • Apeluri telefonice de calitate, prin VoLTE – voice over LTE – Long Term Evolution 3 views | under Gadget-uri, trenduri IT

  • Continutul si completarea corecta a foilor de parcurs, potrivit Codului Fiscal 3 views | under Legislatie, fiscalitate

  • ANAF modifica “Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul de stat” 3 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Modificarile aduse din 2016 la Registrul jurnal de incasari si plati 3 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Paste Fericit! 3 views | under Stiri

  • Ce înseamnă Business Intelligence? 5 indicatori cheie pentru analiza performanțelor afacerii tale! 3 views | under Stiri

  • Ordinul MFP nr. 2634/2015 privind modelele documentelor justificative in 2016, comparativ cu 2015 2 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Schimbarea cotei de TVA, de la 24 la 9 % – In atentia partenerilor AttoSOFT 2 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Radierea online a contractelor salariatilor – Reges 2016 2 views | under Legislatie, fiscalitate

  • AttoSoft lansează noul modul SAF-T în DataLight ERP! 2 views | under Stiri

  • Noua legislatie din 2016 privind eliberarea certificatului de atestare fiscala si a celui de obligatii bugetare 2 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Sarbatori fericite, cu ocazia Floriilor! 2 views | under Stiri

  • 2016 – anul cel mai bun pentru incasarea dividendelor – Din 2017 cresc impozitele 2 views | under Legislatie, fiscalitate

Companie

AttoSOFT SRL realizeaza solutii software ERP, programe de contabilitate, gestiune, facturare, salarii, financiar-contabile, CRM, program salarizare invatamant, program salarizare bugetari, ș.a.

De asemenea, compania furnizează case de marcat, aparatura fiscala, cantare electronice, imprimante fiscale, scanere, cititoare coduri de bare, PDA, POS, imprimante cod bare, terminale inventariere, mijloace fixe, OLAP, Business Intelligence, etc.

Contactaţi-ne!

Bucureşti - Str. Alexandru Moruzzi Voievod Nr. 4, Bl. B1, Sc. 2 Ap. 28, Sector 3, Cod 31155

Galaţi - Str. Portului, nr. 49, Bl. Olt 1, Sc. 1, Parter, Cod 80025
0236.470.000
0236.470.000
office@attosoft.ro

Sugestii si sesizari

Tel: 0749.233.600
E-mail: sesizari@attosoft.ro
Statistici T5

Urmați-ne și pe rețelele de socializare:

Facebook
Twitter
LinkedIn
YouTube
Instagram
Pinterest

Copyright © 1995 – 2022 AttoSOFT. MyM®, MyManager®, AttoSOFT®, DataLight®, Babiz® sunt marci inregistrate ale firmei AttoSOFT. Programe distributie, gestiune distributie, software gestiune, ERP, automatizarea fortei de vanzari, SFA, softtware management productie.
GDPR | POLITICA PRIVIND FISIERELE DE TIP COOKIES | POLITICA DE CONFIDENTIALITATE