Legislatia valabila incepand cu 2016, privind casele de marcat – OUG nr. 57/2015

Prin Ordonanta de urgenta 57/2015 se modifica prevederile OG 28/1999 referitoare la obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale. Modificarile vizeaza decalarea unor termene privind inlocuirea caselor de marcat.

1. Procedura de conectare a aparatelor de marcat electronice fiscale la sistemul informatic national de supraveghere si monitorizare a datelor fiscale se aproba prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, pana la data de 1 februarie 2018. Anterior aceasta procedura trebuia emisa pana la 1 august 2017.

2. Avizele privind distributia aparatelor de marcat electronice fiscale acordate distribuitorilor autorizati isi mentin valabilitatea pana la data expirarii, dar nu mai tarziu de data de 1 ianuarie 2017. Anterior data expirarii era 1 iulie 2016.

3. Constituie contraventie comercializarea de catre distribuitorii autorizati sau de catre unitatile din reteaua acestora acreditate pentru comercializare a aparatelor de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (1), dupa data de 1 ianuarie 2017. Data mentionata anterior era de 1 iulie 2016.

4. Incepand cu data de 1 octombrie 2016, Comisia autorizeaza numai distribuitori pentru aparatele de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Incepand cu data de 1 ianuarie 2017, se interzice comercializarea aparatelor de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Incepand cu data de 1 aprilie 2017, operatorii economici care au calitatea de mari contribuabili, potrivit dispozitiilor legale, au obligatia de a utiliza numai case de marcat definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Incepand cu data de 1 iulie 2017, operatorii economici care au calitatea de contribuabili mijlocii, potrivit dispozitiilor legale, au obligatia de a utiliza numai case de marcat definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Incepand cu data de 1 noiembrie 2017, operatorii economici care au calitatea de contribuabili mici, potrivit dispozitiilor legale, au obligatia de a utiliza numai case de marcat definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, pot comercializa aparatele scoase din uz catre distribuitori autorizati sau catre operatori economici care sunt direct implicati in colectarea, tratarea, reciclarea, valorificarea si eliminarea nepoluanta a deseurilor de echipamente electrice si electronice, cu conditia pastrarii si arhivarii memoriilor fiscale pe perioada prevazuta de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

5. Prevederea de la art. 5 alin (10) din OUG 28/1999, republicata potrivit careia pentru aparatele de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2), avizul tehnic favorabil se elibereaza de catre institutia publica/institutia de drept public, desemnata prin ordin al ministrului pentru societatea informationala se aplica incepand cu data de 31 iulie 2016.

6. Informatiile continute in registrul prevazut la art. 3^1 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, registrul national de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate in judete si in sectoarele municipiului Bucuresti, dupa caz, precum si metodologia si procedura de inregistrare a acestora se aproba prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, pana la data de 30 iunie 2016.

Deja ai votat!

Vezi comentariile
mai jos

aparate fiscale, aparatura elecronica fiscala, ordonanta de urgenta 57/2015, oug 28/1999, oug case marcat

Distribuie acest articol

Articolul anterior
Din 2016 cresc tarifele de utilizare SEAP – Tarife orientate pe costuri
Articolul următor
Cum iti pierzi codul de TVA, conform noului Cod fiscal din 2016

Te-ar mai putea interesa si:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.