Legislatia PFA-urilor si II-urilor se schimba, incepand din Ianuarie 2017

Incepand din Ianuarie 2017, statutul regimul PFA-urilor si II-urilor se schimba. Legea nr. 182/2016 conține mai multe clarificări și modificări ale regimului persoanelor fizice autorizate, întreprinderilor individuale și familiale (IF), însă cele mai importante dintre ele fac referire la PFA și II. Astfel, aceste două entități vor avea, înainte de toate, limitări în ceea ce privește numărul de clase de activitate pentru care pot obține autorizare, deși în prezent legislația nu impune așa ceva. Dacă în cazul PFA restricția va fi de maximum cinci clase de activități prevăzute de Clasificarea activităților din economia națională (CAEN), în cazul II va exista o limitare de zece clase de activități.

Apoi, atât în cazul PFA, cât și în cazul II vor exista limitări la angajare. Pentru persoanele autorizate, limita de angajați va fi stabilită la trei, astfel că „PFA poate desfășura activitățile pentru care este autorizată, singură sau împreună cu cel mult 3 persoane, angajate de aceasta, în calitate de angajator, cu contract individual de muncă, încheiat și înregistrat în condițiile legii”, așa cum prevede noua lege. Referitor la II, la aceasta se vor putea încadra în muncă cel mult opt salariați („terțe persoane”). Regulile aplicabile în prezent nu conțin asemenea limitări.

Totuși, potrivit Legii nr. 182/2016, PFA vor putea să colaboreze în continuare cu alte entități: „În scopul exercitării activității/activităților pentru care a fost autorizată, PFA poate stabili relații contractuale, în condițiile legii, cu orice persoane fizice și juridice, cu alte PFA, întreprinderi individuale sau întreprinderi familiale, pentru efectuarea unei activități economice (…)”. În același timp, în cazul II se vor putea stabili relații contractuale cu persoane fizice și juridice, PFA, întreprinderi familiale, dar și cu alte II.

Deja ai votat!

Vezi comentariile
mai jos

II 2017, legislatie noua, pfa 2017

Distribuie acest articol

Articolul anterior
Facturarea bunurilor in afara UE si regimul TVA
Articolul următor
Din 2017, contratele dintre companiile straine si cele din Romania vor trebui sa fie inregistrate la ANAF

Te-ar mai putea interesa si:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.