• Home
  • Software
    • Gestiune 3.0 – modul principal ERP
    • BalPro – software contabilitate
    • BI – analiză business
    • BI integrat Qlik
    • SFA – Sales Force Automation
    • CRM – relații cu clienții
    • Cost Control – bugetare
    • DMS – Elo Digital Office
    • WMS – modul Picking
    • Portal B2B
  • Domenii de activitate
    • Retail – vânzări / gestiune
    • HoReCa – vânzări / gestiune
    • Service auto / vânzări piese
    • Agricultură / vânzări utilaje
    • Distribuție
    • E-commerce / magazin online
    • Sector public / bugetar
    • Transport / case expediții
  • Clienți
  • Companie
    • Companie
    • Cariere
    • Studii de caz, interviuri
  • Blog
    • Stiri
    • Fiscalitate
    • Gadget-uri, trend-uri IT
  • Asistență
    • TeamViewer
    • Asistenta clienti
    • Portal raportare incidente
  • Contact
  • | Solicită Demo |

Legea privind plata cu cardul a fost publicata

acum 6 ani
Departamentul de Marketing AttoSOFT
Legislatie, fiscalitate
Niciun comentariu

Precum va aduceam la cunostinta si intr-un articol anterior, de la 1 ianuarie 2017, persoanele juridice care desfasoara activitati de comert cu amanuntul si care realizeaza anual o cifra de afaceri mai mare de 10.000 de euro in echivalent lei vor avea obligatia sa accepte ca mijloc de plata si cardurile de debit si cardurile de credit.

Totodata, magazinele vor avea posibilitatea sa le puna clientilor la dispozitie un serviciu prin care acestia sa-si poata retrage sume cash de pana la 200 de lei de pe card (ca de la bancomat). Acest avans se evidentiaza distinct pe bonul fiscal.
Legea 209/ 9 noiembrie 2016, pentru modificarea si completarea Ordonantei de Urgenta 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata, asa numita lege cash-back, a fost publicata in Monitorul Oficial 913 din 14 noiembrie 2016.

Costurile cu sistemele de plata cu cardul

Spre exemplu, UniCredit le ofera comerciantilor aparatele in folosinta gratuita. „Dispozitivul POS ramane pe intreaga durata a contractului in proprietatea bancii si este predat de catre comerciant la incheierea contractului”, a spus Alexandru Mihalache, Head of Multi Channel Banking, UniCredit Bank.

In schimb, comerciantii vor plati bancii un comision. „Nu exista costuri de administrare lunara, ci doar un comision pe tranzactie care variaza in functie de pachetul ales, respectiv un comision perceput in cazul in care comerciantul nu realizeaza pe acel dispozitiv rulaje care sa depaseasca pragul lunar minim de tranzactionare”.

La randul sau, Raiffeissen Bank sustine ca, in general, comerciantii si bancile au ca solutii de utilizare a aparatelor cumpararea, primirea in folosinta gratuita, inchirierea contra cost sau primirea in custodie.

„In cele mai multe cazuri insa bancile acceptatoare ofera terminalele EPOS gratuit si comisioneaza accesul la ansamblul sistemelor prezentate la punctul, partial prin comisioane pe tranzactie, partial prin comisioane lunare pentru administrarea serviciului” – Mihai Negulescu, director acceptare carduri si e-commerce in cadrul Raiffeisen.

Potrivit acestuia, bancile sunt obligate de reglementarile in vigoare sa perceapa comisioane diferentiate.

„Bancile au politici diferite privind comisioanele aplicabile, astfel incat exista in prezent in piata structuri de preturi avantajoase pentru fiecare categorie de comercianti. Incepand cu luna Iunie 2016, a intrat in vigoare o reglementare europeana (Reg. UE 751/2015) ce obliga bancile acceptatoare sa ofere comisioane diferentiate in functie de marca si tipul cardului utilizat la plata, ceea ce face obligatorie existenta unor oferte personalizate in functie, in principal, de industria in care activeaza fiecare comerciant”, a explicat seful pe e-commerce si carduri din Raiffeisen.

In orice caz, bancile au grija sa-si acopere costurile cand ofera aceste terminale coerciantilor.

„Trebuie stiut ca pentru o banca, costul lunar pentru punerea la dispozitia comerciantilor a sistemelor functionale mentionate este de cel putin 10 EUR per terminal, fiecare banca isi recupereaza aceste costuri de la clienti functie de propriile politici comerciale. Acesta reprezinta costul efectiv cu infrastructura, peste acesta se adauga si costuri la fiecare tranzactie”, a mentionat Negulescu.

Deja ai votat!

Vezi comentariile
mai jos

plata card 2017

Distribuie acest articol

Articolul anterior
Noile adeverinte de venit din 2017 – Proiect ANAF
Articolul următor
Bomba! De acum poti compara online preturile produselor din supermarket-uri

Te-ar mai putea interesa si:

Fake news: utilizarea caselor de marcat ar putea fi substituita de telefoane ori tablete
21 noiembrie 2017
Noul Cod fiscal 2016 – Norme metodologice si legislatie actualizata – Aprilie 2016 – ANAF
4 mai 2016
Cand se aplica Legea preventiei si ce prevederi sunt afectate de aceasta
10 aprilie 2017

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Topul celor mai importante stiri din ultimele 24 h


  • Cum poti preveni amenzile întocmind un NIR corect 5 views | under Stiri

  • Samsung Galaxy J3 – Specificatii tehnice 3 views | under Gadget-uri, trenduri IT

  • Apeluri telefonice de calitate, prin VoLTE – voice over LTE – Long Term Evolution 3 views | under Gadget-uri, trenduri IT

  • Continutul si completarea corecta a foilor de parcurs, potrivit Codului Fiscal 3 views | under Legislatie, fiscalitate

  • ANAF modifica “Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul de stat” 3 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Modificarile aduse din 2016 la Registrul jurnal de incasari si plati 3 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Paste Fericit! 3 views | under Stiri

  • Ce înseamnă Business Intelligence? 5 indicatori cheie pentru analiza performanțelor afacerii tale! 3 views | under Stiri

  • Ordinul MFP nr. 2634/2015 privind modelele documentelor justificative in 2016, comparativ cu 2015 2 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Schimbarea cotei de TVA, de la 24 la 9 % – In atentia partenerilor AttoSOFT 2 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Radierea online a contractelor salariatilor – Reges 2016 2 views | under Legislatie, fiscalitate

  • AttoSoft lansează noul modul SAF-T în DataLight ERP! 2 views | under Stiri

  • Noua legislatie din 2016 privind eliberarea certificatului de atestare fiscala si a celui de obligatii bugetare 2 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Sarbatori fericite, cu ocazia Floriilor! 2 views | under Stiri

  • 2016 – anul cel mai bun pentru incasarea dividendelor – Din 2017 cresc impozitele 2 views | under Legislatie, fiscalitate

Companie

AttoSOFT SRL realizeaza solutii software ERP, programe de contabilitate, gestiune, facturare, salarii, financiar-contabile, CRM, program salarizare invatamant, program salarizare bugetari, ș.a.

De asemenea, compania furnizează case de marcat, aparatura fiscala, cantare electronice, imprimante fiscale, scanere, cititoare coduri de bare, PDA, POS, imprimante cod bare, terminale inventariere, mijloace fixe, OLAP, Business Intelligence, etc.

Contactaţi-ne!

Bucureşti - Str. Alexandru Moruzzi Voievod Nr. 4, Bl. B1, Sc. 2 Ap. 28, Sector 3, Cod 31155

Galaţi - Str. Portului, nr. 49, Bl. Olt 1, Sc. 1, Parter, Cod 80025
0236.470.000
0236.470.000
office@attosoft.ro

Sugestii si sesizari

Tel: 0749.233.600
E-mail: sesizari@attosoft.ro
Statistici T5

Urmați-ne și pe rețelele de socializare:

Facebook
Twitter
LinkedIn
YouTube
Instagram
Pinterest

Copyright © 1995 – 2022 AttoSOFT. MyM®, MyManager®, AttoSOFT®, DataLight®, Babiz® sunt marci inregistrate ale firmei AttoSOFT. Programe distributie, gestiune distributie, software gestiune, ERP, automatizarea fortei de vanzari, SFA, softtware management productie.
GDPR | POLITICA PRIVIND FISIERELE DE TIP COOKIES | POLITICA DE CONFIDENTIALITATE