• Home
  • Software
    • Gestiune 3.0 – modul principal ERP
    • BalPro – software contabilitate
    • BI – analiză business
    • BI integrat Qlik
    • SFA – Sales Force Automation
    • CRM – relații cu clienții
    • Cost Control – bugetare
    • DMS – Elo Digital Office
    • WMS – modul Picking
    • Portal B2B
  • Domenii de activitate
    • Retail – vânzări / gestiune
    • HoReCa – vânzări / gestiune
    • Service auto / vânzări piese
    • Agricultură / vânzări utilaje
    • Distribuție
    • E-commerce / magazin online
    • Sector public / bugetar
    • Transport / case expediții
  • Clienți
  • Companie
    • Companie
    • Cariere
    • Studii de caz, interviuri
  • Blog
    • Stiri
    • Fiscalitate
    • Gadget-uri, trend-uri IT
  • Asistență
    • TeamViewer
    • Asistenta clienti
    • Portal raportare incidente
  • Contact
  • | Solicită Demo |

Legea pentru impozitarea bacsisului a fost modificata. Bacsisul nu se mai impoziteaza, incepand cu 9 Iulie 2015

acum 7 ani
Departamentul de Marketing AttoSOFT
Legislatie, fiscalitate
Niciun comentariu

Legea care elimina din legislatia actuala articolele ce reglementeaza bacsisul, stabilind ca acesta trebuie contabilizat si impozitat, a fost promulgata de Presedintele Klaus Iohannis saptamana trecuta, dupa ce a fost votata de deputati la jumatatea lunii Iunie si de senatori, la finalul lunii Mai 2015.

Legea nr. 186/2015 a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 495 din 6 iulie 2015 si intra in vigoare la trei zile de la publicare, adica pe 9 iulie 2015. Actul normativ elimina, de asemenea, si reglementarile care obligau angajatii sa inscrie banii pe care ii detin in Registrul de bani personali.

Actul normativ, in forma publicata, abroga dispozitiile care definesc bacsisul, cele care stabilesc ca bacsisul trebuie marcat pe un bon fiscal separat, precum si cele care prevad ca angajatorul poate decide daca pastreaza bacsisul sau il distribuie angajatilor. Practic, odata cu eliminarea acestor prevederi din legislatie, ne intoarcem la vechiul cadru legal, care nu reglementa in niciun fel sumele suplimentare de bani primite de angajatii din anumite ramuri de activitate sub forma de bacsis.

Bacsisurile trebuie fiscalizate si impozitate in momentul de fata, chiar daca legea care elimina aceste prevederi a fost votata de ambele camere ale Parlamentului, promulgata de Klaus Iohannis si publicata in Monitorul Oficial. Pana nu intra in vigoare, mediul de afaceri trebuie sa aplice in continuare reglementarile actuale, cele care impun patronilor sa treaca bacsisurile pe bonurile fiscale si sa plateasca taxe pentru aceste sume de bani.

In prezent, Codul fiscal si normele sale de aplicare stabilesc ca, incepand cu 1 iunie, bacsisul trebuie trecut pe bonurile fiscale si impozitat.

Potrivit reglementarilor legale, bacsisul reprezinta orice suma de bani oferita in mod voluntar de client, in plus fata de contravaloarea bunurilor livrate sau a serviciilor prestate, precum si restul dat de vanzator clientului si nepreluat de acesta, se mentioneaza in OUG nr. 8/2015.

Bacsisul se justifica prin datele inscrise in documentele emise cu aparate de marcat electronice si se evidentiaza pe un bon fiscal distinct.

De asemenea, firmele trebuie sa stabileasca, printr-un regulament de ordine interioara, daca banii proveniti din bacsis raman la dispozitia lor sau sunt distribuiti angajatilor. Regulamentul se pastreaza la locul de instalare a casei de marcat.

Deja ai votat!

Vezi comentariile
mai jos

abrogarea bacsisului, cod fiscal bacsis, legea 186 2015, prevederi fiscale 2015 bacsis

Distribuie acest articol

Articolul anterior
Alerta: Data limita de depunere a proiectelor este de 15 Iulie 2015 – Programul de dezvoltare si modernizare a activitatilor de comercializare a produselor si serviciilor de piata
Articolul următor
Ce contine o factura. Elementele de continut ale facturii, conform Codului Fiscal din 2015

Te-ar mai putea interesa si:

Proiect nou al MFP privind cerintele tehnice pe care trebuie sa le indelineasca noile case de marcat cu jurnal electronic
16 octombrie 2017
Cazierul fiscal si certificatul de cazier fiscal
22 iunie 2015
Incepand cu 2017, ANAF nu mai primeste declaratii pe hartie
9 septembrie 2016

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Topul celor mai importante stiri din ultimele 24 h


  • Sistemul obligatoriu e-Factura este acum integrat în DataLight ERP! 18 views | under Legislatie, fiscalitate, Stiri

  • Ce trebuie sa faci in prima luna, dupa infiintarea unei firme? 14 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Paste Fericit! 6 views | under Stiri

  • Continutul si completarea corecta a foilor de parcurs, potrivit Codului Fiscal 5 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Emiterea bonul de consum cu ajutorul modulelor care gestioneaza activitățile logistice primare din DataLight 4 views | under Stiri

  • Cotele de TVA valabile din Ianuarie 2016: 20%, 9% si 5% 4 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Diurna in 2017 si cuantumul acestei indemnizatii conform Codului fiscal din 2017 4 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Declaratia 112 nu se mai poate depune la ghiseele sediilor locale ANAF 3 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Din 2016, deciziile din jurisprudenta UE in materie de TVA devin obligatorii pentru Romania 3 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Harta României privind acoperirea 4G și 5G de la operatorii de telefonie în 2021 3 views | under Gadget-uri, trenduri IT

  • Modificarile aduse din 2016 la Registrul jurnal de incasari si plati 3 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Despre contabilitatea restaurantelor sau SALT – soft-ul potrivit pentru afacerea ta 3 views | under Stiri

  • AttoSoft lansează noul modul SAF-T în DataLight ERP! 3 views | under Stiri

  • Despre dropshipping sau cum poti sa-ti deschizi un magazin online 3 views | under Gadget-uri, trenduri IT

  • Facturarea electronica versus facturile tiparite – Despre semnatura electronica 3 views | under Legislatie, fiscalitate

Companie

AttoSOFT SRL realizeaza solutii software ERP, programe de contabilitate, gestiune, facturare, salarii, financiar-contabile, CRM, program salarizare invatamant, program salarizare bugetari, ș.a.

De asemenea, compania furnizează case de marcat, aparatura fiscala, cantare electronice, imprimante fiscale, scanere, cititoare coduri de bare, PDA, POS, imprimante cod bare, terminale inventariere, mijloace fixe, OLAP, Business Intelligence, etc.

Contactaţi-ne!

Bucureşti - Str. Alexandru Moruzzi Voievod Nr. 4, Bl. B1, Sc. 2 Ap. 28, Sector 3, Cod 31155

Galaţi - Str. Portului, nr. 49, Bl. Olt 1, Sc. 1, Parter, Cod 80025
0236.470.000
0236.470.000
office@attosoft.ro

Sugestii si sesizari

Tel: 0749.233.600
E-mail: sesizari@attosoft.ro
Statistici T5

Urmați-ne și pe rețelele de socializare:

Facebook
Twitter
LinkedIn
YouTube
Instagram
Pinterest

Copyright © 1995 – 2022 AttoSOFT. MyM®, MyManager®, AttoSOFT®, DataLight®, Babiz® sunt marci inregistrate ale firmei AttoSOFT. Programe distributie, gestiune distributie, software gestiune, ERP, automatizarea fortei de vanzari, SFA, softtware management productie.
GDPR | POLITICA PRIVIND FISIERELE DE TIP COOKIES | POLITICA DE CONFIDENTIALITATE