Incepând din 2016, agenţii care desfăşoară o activitate economică prin care comercializează produse alimentare şi nealimentare vor fi obligate să comunice Consiliului Concurenţei, la cererea acestuia, preţurile de vânzare ale produselor puse la vânzare.
Proiectul de lege pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996 va ajunge acum, pentru votul final, la Camera Deputaţilor.
Prin adoptarea unor astfel de măsuri, autorităţile doresc să vină în sprijinul consumatorilor, astfel încât aceştia să se poată bucura de o ofertă variată, produse de calitate şi preţuri competitive.
„Întreprinderile care fac parte din comerţul modern cu produse alimentare şi nealimentare, de tip supermarket, hipermarket, discounter şi cash&carry, vor notifica la Consiliul Concurenţei, la cererea acestuia, preţurile de vânzare ale produselor comercializate de acestea, în vederea realizării de analize, studii de piaţă sau comparaţii de preţ”, scrie în documentul adoptat de Senat, pe 22 Martie 2016.