Tot mai multe companii caută modalităţi de reducere a stresului şi a oboselii la locul de muncă, iar una dintre variantele din ce în ce mai folosite este aceea a săptămânii de lucru de 4 zile. Dacă până acum această soluţie a fost îmbrăţişată doar de firmele mai mici, Microsoft testează şi ea această opţiune pentru a vedea dacă se pretează şi pentru companiile mari.

Primul test a fost făcut în luna august la filiala Microsoft din Japonia, perioadă în care toţi angajaţii au primit un weekend de 3 zile. Chiar dacă timpul petrecut la muncă a fost redus semnificativ, productivitatea, măsurată prin vânzări / angajat, a crescut cu aproximativ 40% comparativ cu luna august din 2018.

Suplimentar, au fost luate şi alte măsuri de eficientizare: şedinţele nu aveau voie să dureze mai mult de 30 de minute, anumite întâlniri au fost anulate şi înlocuite cu discuţii prin intermediul mesageriei interne etc.

Ziua de odihnă în plus a adus în rândul celor 2300 de angajaţi Microsoft din Japonia mai multă fericire, dar în acelaşi timp şi o mai mare conştiinciozitate şi concentrare în cele 4 zile lucrătoare.

Compania a făcut şi ceva economii: -23% la consumul de electricitate şi -59% la consumul de foi pentru print. Microsoft intenţionează să realizeze un nou test în perioada sărbătorilor de iarnă şi cu alte filiale.

1 0
,
Articolul precedent
S-a inventat bateria care se încarcă în 10 minute
Articolul următor
Despre contabilitatea restaurantelor sau SALT – soft-ul potrivit pentru afacerea ta

Te-ar mai putea interesa si:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog introdu o adresă email validă.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Meniu