• Home
  • Software
    • Gestiune 3.0 – modul principal ERP
    • BalPro – software contabilitate
    • BI – analiză business
    • BI integrat Qlik
    • SFA – Sales Force Automation
    • CRM – relații cu clienții
    • Cost Control – bugetare
    • DMS – Elo Digital Office
    • WMS – modul Picking
    • Portal B2B
  • Domenii de activitate
    • Retail – vânzări / gestiune
    • HoReCa – vânzări / gestiune
    • Service auto / vânzări piese
    • Agricultură / vânzări utilaje
    • Distribuție
    • E-commerce / magazin online
    • Sector public / bugetar
    • Transport / case expediții
  • Clienți
  • Companie
    • Companie
    • Cariere
    • Studii de caz, interviuri
  • Blog
    • Stiri
    • Fiscalitate
    • Gadget-uri, trend-uri IT
  • Asistență
    • TeamViewer
    • Asistenta clienti
    • Portal raportare incidente
  • Contact
  • | Solicită Demo |

Inspectia fiscala aplica reguli noi, in controlul firmelor si persoanelor fizice

acum 5 ani
Departamentul de Marketing AttoSOFT
Legislatie, fiscalitate
Niciun comentariu

Condițiile in care se desfășoară inspecția fiscală, controlul inopinat și verificarea situației fiscale personale vor suferi modificări semnificative, potrivit unui proiect de act normativ al Ministerului Finanțelor Publice (MFP).

Cele șapte propuneri ale ministerului sunt incluse într-unProiect de ordonanță a Guvernului pentru modificarea și completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală. Documentul a fost publicat joi în dezbatere publicăși, pentru a se aplica, acesta are nevoie de o simplă aprobare a Executivului.

1. Inspecția fiscală va viza și perioadele impozabile
În ceea ce privește metodele prin care se poate face inspecția fiscală, va apărea ideea că inspecția prin sondaj și inspecția exhaustivă constau inclusiv în verificarea perioadelor impozabile. În acest moment, cele două metode vizează doar documentele și operațiunile ce stau la baza modului de calcul, de evidențiere și de plată a obligațiilor fiscale. Astfel, selectarea perioadelor impozabile, a documentelor și a operațiunilor semnificative va rămâne la aprecierea inspectorilor. În plus, la inspecția exhaustivă vor fi verificate numai documentele și operațiunile semnificative, nu toate, așa cum se întâmplă acum.

2. Extinderea inspecției fiscale asupra perioadelor neverificate
Din Codul de procedură fiscală va dispărea ideea că „perioada supusă inspecției fiscale începe de la sfârșitul perioadei controlate anterior”. În schimb, în locul acesteia va scrie că „selectarea perioadelor care vor fi supuse inspecției fiscale se efectuează de organul fiscal în funcție de riscul fiscal identificat”. Plus că inspecția fiscală se va putea extinde și asupra celorlalte perioade fiscale neverificate.

3. Inspecția fiscală și controlul inopinat se vor putea face concomitent
Aceeași firmă va putea să fie supusă concomitent atât unei inspecții fiscale, cât și unui control inopinat, prevede proiectul inițiat de MFP. În prezent, acest lucru nu este posibil, dar autoritățile vor introducerea măsurii în situațiile în care în alte proceduri sunt necesare constatări în legătură cu operațiuni și obligații fiscale supuse unei inspecții fiscale în derulare. Cu alte cuvinte, echipa de inspecție fiscală va deveni competentă să facă și un control inopinat, caz în care durata controlului nu va intra în calculul duratei inspecției fiscale.

4. Verificarea fiscală prealabilă documentară, eliminată
În cazul verificării situației fiscale persoanele a persoanelor fizice, verificarea fiscală prealabilă documentară va dispărea din legislație. Reprezentanții MFP spun că aceasta va fi, practic, o simplificare. În plus față de regulile aplicabile acum, înainte de o verificare a situației fiscale personale, persoana fizică vizată va fi înștiințată în scris, printr-un aviz de verificare, că urmează să fie controlată.

5. Durata verificării situației fiscale personale va fi de un an
În toate cazurile în care se face o verificare a situației fiscale personale a unei persoane fizice, durata acesteia va fi de maximum 365 de zile de la data începerii verificării, adică un an. În prezent, durata este de șase luni de la data începerii verificării, dar se poate ajunge la 12 luni când sunt necesare informații din străinătate. Practic, autoritățile vor elimina precizarea cu solicitarea informațiilor din alte state și vor păstra un singur termen.

6. Audierea contribuabililor nu se va include în durata verificării
Perioada necesară pentru a audia contribuabilii supuși unei verificări a situației fiscale personale nu va fi inclusă în durata verificării, se mai arată în proiectul de ordonanță de Guvern. Potrivit reprezentanților MFP, măsura este propusă deoarece perioada audierii ar afecta durata verificării situației fiscale personale.

7. Controalele fiscale vor fi și pentru prevenire
Spre deosebire de regulile aplicabile în prezent, Codul de procedură fiscală ar urma să dispună că un control fiscal făcut de organele fiscale centrale sau locale va putea consta și în acțiuni de prevenire și conformare.

Deja ai votat!

Vezi comentariile
mai jos

inspectie fiscala 2018

Distribuie acest articol

Articolul anterior
Ce faci dacă ai depus în Iulie 2017 formularul 100 pentru plata impozitului specific, deși treci din August la „micro”
Articolul următor
Firmele vor putea fi supuse concomitent inspecției fiscale și controlului inopinat

Te-ar mai putea interesa si:

Normele de aplicare a Codului fiscal din 2016 au fost publicate in 13 Ianuarie 2016
14 ianuarie 2016
Din 2016, arhivarea elecronica a documentelor are noi reglementari legislative
9 noiembrie 2015
Codul fiscal actualizat – Iunie 2016 – Noua versiunie ANAF
13 iunie 2016

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Topul celor mai importante stiri din ultimele 24 h


  • Sistemul obligatoriu e-Factura este acum integrat în DataLight ERP! 10 views | under Legislatie, fiscalitate, Stiri

  • Ce trebuie sa faci in prima luna, dupa infiintarea unei firme? 9 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Cum poti preveni amenzile întocmind un NIR corect 8 views | under Stiri

  • AttoSoft lansează noul modul SAF-T în DataLight ERP! 7 views | under Stiri

  • Continutul si completarea corecta a foilor de parcurs, potrivit Codului Fiscal 6 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Ce trebuie sa faceti cand conectati casele de marcat la serverul ANAF-ului 5 views | under Stiri

  • ROI – Cum se inscrie o firma in Registrul Operatorilor Intracomunitari 5 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Aspecte legale ale emiterii facturilor pentru a fi onorate 4 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Cotele de TVA valabile din Ianuarie 2016: 20%, 9% si 5% 3 views | under Legislatie, fiscalitate

  • (II) – Metode de colectare a comenzilor în depozit, prin DataLight Picking Mobile 3 views | under Stiri

  • Paste Fericit! 3 views | under Stiri

  • Despre avantajele porturilor USB type C 3 views | under Gadget-uri, trenduri IT

  • Verificare online parteneri ANAF 3 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Emiterea bonul de consum cu ajutorul modulelor care gestioneaza activitățile logistice primare din DataLight 3 views | under Stiri

  • Ce acoperă garanția unei case de marcat cu jurnal electronic 3 views | under Stiri

Companie

AttoSOFT SRL realizeaza solutii software ERP, programe de contabilitate, gestiune, facturare, salarii, financiar-contabile, CRM, program salarizare invatamant, program salarizare bugetari, ș.a.

De asemenea, compania furnizează case de marcat, aparatura fiscala, cantare electronice, imprimante fiscale, scanere, cititoare coduri de bare, PDA, POS, imprimante cod bare, terminale inventariere, mijloace fixe, OLAP, Business Intelligence, etc.

Contactaţi-ne!

Bucureşti - Str. Alexandru Moruzzi Voievod Nr. 4, Bl. B1, Sc. 2 Ap. 28, Sector 3, Cod 31155

Galaţi - Str. Portului, nr. 49, Bl. Olt 1, Sc. 1, Parter, Cod 80025
0236.470.000
0236.470.000
office@attosoft.ro

Sugestii si sesizari

Tel: 0749.233.600
E-mail: sesizari@attosoft.ro
Statistici T5

Urmați-ne și pe rețelele de socializare:

Facebook
Twitter
LinkedIn
YouTube
Instagram
Pinterest

Copyright © 1995 – 2022 AttoSOFT. MyM®, MyManager®, AttoSOFT®, DataLight®, Babiz® sunt marci inregistrate ale firmei AttoSOFT. Programe distributie, gestiune distributie, software gestiune, ERP, automatizarea fortei de vanzari, SFA, softtware management productie.
GDPR | POLITICA PRIVIND FISIERELE DE TIP COOKIES | POLITICA DE CONFIDENTIALITATE