Firmele care aplică sistemul TVA la încasare nu mai sunt înscrise din oficiu într-un registru public. Conform Ordinul ANAF nr. 1503/2016 pentru aprobarea Procedurii de înregistrare, la cerere, în Registrul persoanelor impozabile care aplică sistemul TVA la încasare şi a Procedurii de radiere, la cerere sau din oficiu, din Registrul persoanelor impozabile care aplică sistemul TVA la încasare, precum şi a modelului şi conţinutului unor formulare, înscrierea se face la cerere.
Prin acest act normativ au fost abrogate Ordinul ANAF nr. 339/2013 care conținea vechile reglementări din domeniu, precum și Ordinul ANAF nr.3884/2013 pentru aprobarea modelului şi conţinutului formularului (097) “Notificare privind aplicarea/încetarea aplicării sistemului TVA la încasare”.
ANAF a urmărit ca firmele să fie înregistrate la cerere în Registrul persoanelor impozabile care aplică sistemul TVA la încasare, iar radierea să aibă loc atât la cerere, cât și din oficiu.
Concret, noua procedură se aplică începând de-acum pentru înregistrarea la cerere, în registrul amintit, a persoanelor impozabile care au sediul activității economice în România, a căror cifră de afaceri în anul calendaristic precedent nu depășeşte plafonul de 2.250.000 de lei și care sunt înregistrate în scopuri de TVA.
AttoSOFT aduce în atenţia celor interesaţi faptul că acei contribuabili care se înregistrează în scopuri de TVA în cursul anului, sunt înscriși tot la cerere în Registrul persoanelor impozabile care aplică sistemul TVA la încasare, aşa cum se mai arată în Ordinul ANAF nr. 1503/2016.