Incepând cu 2020 intră în vigoare noua lege a francizei

Noua lege a francizei care aduce prevederi esențiale, printre cele mai importante fiind obligația deținerii depturilor asupra unei mărci înregistrate, obligația existenței unei unități pilot și înființarea Registrului Național de Franciză care va fi deținut de o organizație neguvernamentală, va intra în vigoare la finalul anului 2019.

Noile modificări vor schimba forma actuală a Legii Francizei și a modului de funcționare a francizelor. Cele mai importante modificări atât pentru francizori, cât și pentru francizați sunt:

• Înainte de putea vinde o franciză, francizorul trebuie să facă dovada unor elemente înregistrate de proprietate intelectuală sau industrială – marcă/logo, know-how, etc. Această obligație a fost introdusă pentru a-l proteja pe francizorul la început de drum, înregistrând drepturile de proprietate intelectuală înainte ca altcineva să și le asume (sau înregistreze) când afacerea își va dovedi potențialul;
• Francizorul este obligat ca înainte să vândă o franciză, să facă dovada atât a experienței, dar mai ales a eficienței afacerii francizate, prin stablirea unei perioade de minim 12 luni de existență a (cel puțin) unei unități pilot, de test. Indicatorii financiari ai acestei unități pilot vor fi prezentați tuturor potențialilor francizați, astfel nu va mai exista riscul accesării unei francize care nu își poate dovedi profitabilitatea.

Noua formă a legii introduce un element nou și anume “documentul de dezvăluire de informații”, prin care potențialul francizat are acces la informații referitoare la experiența francizorului, performanța financiară a afacerii francizate, structura de management a societății francizoare. Această modificare vine în avantajul francizatului, acesta luând astfel o decizie în deplină informare, minimizându-i riscul.

Un element nou îl reprezintă și înființarea de către Asociația Română de Franciză, a Registrului Național de Franciză, prin care se dorește înregistrarea tuturor francizorilor la nivel național, cu toate informațiile disponibile și relevante pentru orice potențial francizat. Astfel, orice antreprenor care dorește să acceseze o franciză, va avea la dispoziție un “catalog” al tututor francizelor din România. Asociația Română de Franciză își dorește ca odată implementat acest Registru, să poată fi asigurată o mai mare transparență în faza precontractuală, iar prin înregistrarea francizei în acest catalog online, francizorul să se bucure de un plus de încredere, sporindu-i astfel șansele de vânzare.

1 0
,
Articolul precedent
5 miliarde de instalari Facebook
Articolul următor
Mai bine de jumătate de secol de la apariția codurilor de bare

Te-ar mai putea interesa si:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog introdu o adresă email validă.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Meniu