E oficial: SRL-urile si PFA-urile de apartament nu platesc impozite majorate pe cladiri

Surse din cadrul AttoSOFT confirma faptul ca patronii care au firma sau persoana fizica autorizata cu sediul in propria locuinta si nu deruleaza activitati acolo nu vor fi afectati de majorarea impozitului local pe cladiri, Ministerul Finantelor Publice urmand sa vina cu noi clarificari legislative in acest sens.

In privinta impozitului pe cladiri, trebuie clarificat, pentru toata lumea, care a fost intentia legiuitorului. Si anume faptul ca in cazul locuintelor in care avem un sediu de firma unde nu-i activitate sau chiar daca e activitate – nu se inregistreaza cheltuieli, asa cum scrie in Codul Fiscal, impozitul datorat este cel pentru locuinta si nu trebuie facute evaluari pentru cota-parte.

Acele prevederi, cu impozitarea diferentiata in functie de cota-parte alocata pentru desfasurarea activitatii sunt aplicabile si ar fi trebuit sa nu fie probleme in sensul acesta. Sunt aplicabile atunci cand sunt desfasurate activitati si se inregistreaza cheltuieli.

Deja ai votat!

Vezi comentariile
mai jos

impozite pe cladiri 2016, pfa srl

Distribuie acest articol

Articolul anterior
Extra Bun SRL – O poveste de succes in retail
Articolul următor
Clarificari privind impozitele pe sediile sociale de firma

Te-ar mai putea interesa si:

18 comentarii. Leave new

  • Mi se pare ceva normal atâta timp cât nu se desfășoară vreo activitate economică ce implică cheltuieli.

    Răspunde
  • praporgicu nina
    8 februarie 2016 7:32

    Concluzia, mai dupunem sau nu declaratii?

    Răspunde
  • Spune asta si la cei de la ghiseu, care vor sa-i oblige pe toti cei ce au astfel de organizari juridice sa accepte plata de 3 ori 4 ori a impozitului pe caini.

    Răspunde
  • MI SE PARE CORCT

    Răspunde
  • Si daca sediul PFA/SRL este in locuita altcuiva (cu contact de comodat), dar se indeplinesc criteriile de mai sus si anume: nu este activitate, nu se inregistreaza cheltuieli, proprietarul imobilului in cauza beneficiaza de aceasta scutire? Multumesc.

    Răspunde
  • Clara Balint
    10 februarie 2016 8:38

    Si PFA-urile care sunt impozitate la norme de venit si desfasoara activitate dar , evident, nu inregistreaza cheltuieli de fel , in ce categorie intra ?

    Răspunde
  • Cheltuieli pe ce an ? 2015 sau din 2016 ? Pentru ca in 2015 mi-am decontat cota parte din 4-5 facturi la intretinere.

    Răspunde
  • Buna ziua ! Nu imi este foarte clar un aspect , cel al cheltuielilor. In acest sens va prezint situatia mea: detin in apartamentul proprietate personala pfa unde obtin venituri. La deducerea cheltuielilor nu am dedus cheltuieli legate de consumul de utilitati ( curent, apa, caldura etc). Singurele deduceri sunt factura de telefon si cursurile de formare ( deoarece pfa este de fapt cabinetul individual de psihologie). In acest sens trebuie sa platesc acel impozit ?

    Răspunde
    • Cursurile sunt facturate pe PFA, nu au nicio influență. Factura de telefon poate fi asociată utilităților, astfel, depinde de numele pe care este eliberată acea factură; (PFA ori PF).

      Răspunde
  • Nu mai înteleg! La ghiseu mi s-a spus ca trebuie sa fac evaluarea cladirii, deoarece este mai veche de 5 ani. Sa platesc un evaluator=aprox.1000lei din ce m-am informat, apoi completez formularul 001 pt. impozit mixt avand o parte din cladire ca locuinta si alta cu activitate s.r.l. Cladirea este/persoana fizica iar activitatea/s.c. fara cheltuieli decontate. Daca optez pt. plata cheltuielilor /persoana fizica si in 2016,mai platesc impozit majorat??? Multumesc!

    Răspunde
  • la ce va referiti cand spune-ti CHELTUIELI (la care dintre ele) ????

    Răspunde
  • Daca desfasor activitate la adresa insa nu decontez nimic, se mai mareste impozitul?

    Răspunde
  • GIONEA MARIANA
    5 martie 2017 9:21

    1. Ce semnificație au diferențierile clădirilor ca:” REZIDENȚIALE, NEREZIDENȚIALE, CU DESTINAȚIE MIXTĂ”, câmpuri de completat în declarația „Anexă Model 2016 ITL – 001”? De unde se pot obține instrucțiuni de completare a cestei DECLARAȚII FISCALE??
    2. DIRECȚIA DE VENITURI BUGET LOCAL SECTOR 2 are o obligație legală să răspundă la data înscrisă pe nr.de înregistrare a CERERII DE DECLARAȚIE CLĂDIRE PF ? Care este temeiul legal, dacă acesta există??
    3. Există obligația ca direcția mai sus menționată să comunice obligațiile de plată către contribuabili astfel încât aceștia să cunoască în timp util obligația stabilită și să poată beneficia și de bonificație dacă achită până la 31 martie??
    MULȚUMESC.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.