Domiciliul fiscal – Precizări din partea ANAF

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a atras atenția, prin intermediul unui comunicat de presă, asupra importanței pe care contribuabilii trebuie să o acorde alegerii unui domiciliu fiscal la care să primească corespondența din partea instituției.

Plecând de la un caz real, al unui administrator de firmă care și-a pierdut codul de TVA pe motiv că nu a primit actele comunicate de Fisc pentru că la domiciliul fiscal declarat nu mai era nimeni prezent efectiv, ANAF a explicat că „atât această situație, cât și altele, reflectă o lipsă de interes a contribuabililor privind importanța legală a domiciliului fiscal”.

„Alegerea domiciliului fiscal la o adresă nefrecventată de către reprezentanții legali ai firmei, în timp ce activitatea administrativă și gestionarea efectivă a afacerilor se realizează la o altă adresă, se poate dovedi contraproductivă. Contribuabilii trebuie să se asigure de primirea corespondenței la adresa de la domiciliul fiscal ales deoarece ANAF are obligația legală de a transmite toate actele administrative fiscale la această adresă, pentru a asigura o informare completă”, se arată în comunicatul Fiscului.

Potrivit instituției, ANAF a demarat un proces de evaluare a unor modalități legale alternative de comunicare oficială și prin mijloace electronice și subliniază atât importanța alegerii domiciliului fiscal în locul unde se exercită gestiunea administrativă şi conducerea efectivă a afacerilor, cât și a necesității informării Fiscului ori de câte ori apar astfel de modificări.

AttoSOFT aminteşte celor interesaţi că Ordinul ANAF nr. 3845/2015 pentru aprobarea procedurilor de înregistrare/modificare a domiciliului fiscal, precum şi pentru aprobarea modelului şi conţinutului unor formulare este actul normativ care reglementează mai multe proceduri valabile în cazul înregistrării unui domiciliu fiscal, după cum urmează:

– Procedura de înregistrare/modificare a domiciliului fiscal în cazul contribuabililor supuşi înregistrării în registrul comerţului;
– Procedura de înregistrare/modificare a domiciliului fiscal în cazul contribuabililor care sunt supuşi înregistrării la organele fiscale;
– Procedura de modificare a domiciliului fiscal în cazul contribuabililor persoane fizice care deţin cod numeric personal;
– Procedura de înregistrare/modificare din oficiu a domiciliului fiscal al contribuabilului.

1 0
,
Articolul precedent
Ce contribuţii de asigurări sociale de sănătate datorează românii cu reşedinţa în afara ţări
Articolul următor
Casele de marcat in 2018 – conectarea la serverele ANAF-ului

Te-ar mai putea interesa si:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog introdu o adresă email validă.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Meniu
×