Domiciliul fiscal – Precizări din partea ANAF

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a atras atenția, prin intermediul unui comunicat de presă, asupra importanței pe care contribuabilii trebuie să o acorde alegerii unui domiciliu fiscal la care să primească corespondența din partea instituției.

Plecând de la un caz real, al unui administrator de firmă care și-a pierdut codul de TVA pe motiv că nu a primit actele comunicate de Fisc pentru că la domiciliul fiscal declarat nu mai era nimeni prezent efectiv, ANAF a explicat că „atât această situație, cât și altele, reflectă o lipsă de interes a contribuabililor privind importanța legală a domiciliului fiscal”.

„Alegerea domiciliului fiscal la o adresă nefrecventată de către reprezentanții legali ai firmei, în timp ce activitatea administrativă și gestionarea efectivă a afacerilor se realizează la o altă adresă, se poate dovedi contraproductivă. Contribuabilii trebuie să se asigure de primirea corespondenței la adresa de la domiciliul fiscal ales deoarece ANAF are obligația legală de a transmite toate actele administrative fiscale la această adresă, pentru a asigura o informare completă”, se arată în comunicatul Fiscului.

Potrivit instituției, ANAF a demarat un proces de evaluare a unor modalități legale alternative de comunicare oficială și prin mijloace electronice și subliniază atât importanța alegerii domiciliului fiscal în locul unde se exercită gestiunea administrativă şi conducerea efectivă a afacerilor, cât și a necesității informării Fiscului ori de câte ori apar astfel de modificări.

AttoSOFT aminteşte celor interesaţi că Ordinul ANAF nr. 3845/2015 pentru aprobarea procedurilor de înregistrare/modificare a domiciliului fiscal, precum şi pentru aprobarea modelului şi conţinutului unor formulare este actul normativ care reglementează mai multe proceduri valabile în cazul înregistrării unui domiciliu fiscal, după cum urmează:

– Procedura de înregistrare/modificare a domiciliului fiscal în cazul contribuabililor supuşi înregistrării în registrul comerţului;
– Procedura de înregistrare/modificare a domiciliului fiscal în cazul contribuabililor care sunt supuşi înregistrării la organele fiscale;
– Procedura de modificare a domiciliului fiscal în cazul contribuabililor persoane fizice care deţin cod numeric personal;
– Procedura de înregistrare/modificare din oficiu a domiciliului fiscal al contribuabilului.

Deja ai votat!

Vezi comentariile
mai jos

3845 2015, domiciliu fiscal

Distribuie acest articol

Articolul anterior
Ce contribuţii de asigurări sociale de sănătate datorează românii cu reşedinţa în afara ţări
Articolul următor
Casele de marcat in 2018 – conectarea la serverele ANAF-ului

Te-ar mai putea interesa si:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.