AttoSOFT aduce la cunostinta ca in Monitorul Oficial, partea I, nr. 910 din 9.12.2015, a fost publicat OMFP 2634/2015 privind documentele financiar-contabile. Noul Ordin, valabil pentru 2016, aduce precizari contabile importante legate de:
– conditiile privind intocmirea si utilizarea documentelor justificative si contabile
– corectarea si reconstituirea documentelor
– pastrarea si arhivarea documentelor. Arhivarea electronica a documentelor
– cerintele obligatorii pentru programele informatice folosite
– eliminarea stampilei de pe formulare, dar si a obligativitatii semnaturii
– eliminarea cerintelor minimale obligatorii pentru fiecare formular (fie ele fise, registre sau jurnale)
– noile tipuri de documente care se vor pastra timp de 5 ani
– eliminarea obligativitatii unor documente
– Registrul de incasari si plati in 2016, disparitia lui din nomenclatorul documentelor financiar-contabile, reglementarea lui de catre OMFP 170/2015
– regimul documentelor financiar-contabile pierdute, sustrase sau distruse (conditii de actualizare, termene de reconstituire)
– conformitatea cu legea a ordinelor de deplasare, a chitantelor sau a deconturilor pentru operatiuni de participatie, chiar si in lipsa stampilei.
Totodata, prin OMFP 2634 din 2015, se fac anumite modificari sub aspect juridic, in sensul ca:
Se renunta, in primul rand, la obligatia de a intocmi un anumit numar de exemplare dintr-un document.
Ordinul clarifica elementele principale pe care trebuie sa le includa documentele justificative.
Se renunta la reglementarile privind circuitul si locul de arhivare pentru fiecare document.
Se renunta la obligatia de a aplica prevederile legii 135/2007 privind arhivarea documentelor in forma electronica.
Se completeaza si se modifica Anexa nr.4, “Documentele financiar-contabile”, care se pastreaza timp de 5 ani, cu incepere de la data incheierii exercitiului financiar in cursul caruia au fost intocmite, in arhiva persoanelor prevazute la art.1, alin.(1)-(4) din Legea contabilitatii nr.82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Se elimina din Nomenclatorul documentelor financiar-contabile registrul jurnal de incasari si plati (cod 14-1-1/b).
Operatorii economici pot pastra documentele contabile, in baza contractelor de prestari servicii, cu titlu oneros, daca sunt autorizati in prestarea de servicii arhivistice
Se elimina obligatia stampilarii documentelor financiar-contabile.
Se abroga si OMFP nr. 2226/2006 privind utilizarea si numerotarea interna a seriilor de documente, respectiv a seriilor de numere si secvente alfanumerice pentru numerotarea interna a facturilor.