• Home
  • Software
    • Gestiune 3.0 – modul principal ERP
    • BalPro – software contabilitate
    • BI – analiză business
    • BI integrat Qlik
    • SFA – Sales Force Automation
    • CRM – relații cu clienții
    • Cost Control – bugetare
    • DMS – Elo Digital Office
    • WMS – modul Picking
    • Portal B2B
  • Domenii de activitate
    • Retail – vânzări / gestiune
    • HoReCa – vânzări / gestiune
    • Service auto / vânzări piese
    • Agricultură / vânzări utilaje
    • Distribuție
    • E-commerce / magazin online
    • Sector public / bugetar
    • Transport / case expediții
  • Clienți
  • Companie
    • Companie
    • Cariere
    • Studii de caz, interviuri
  • Blog
    • Stiri
    • Fiscalitate
    • Gadget-uri, trend-uri IT
  • Asistență
    • TeamViewer
    • Asistenta clienti
    • Portal raportare incidente
  • Contact
  • | Solicită Demo |

Dizolvarea, lichidarea şi radierea unei firme (SRL, SA) potrivit legislaţiei din 2010 şi 2015

acum 6 ani
Departamentul de Marketing AttoSOFT
Legislatie, fiscalitate
Niciun comentariu

Dizolvarea unei societati comerciale are loc potrivit dispozitiilor Legii 31/1990, cu toate modificarile ulterioare aduse acesteia. Reamintim celor interesaţi că Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 43/2010 a fost dată pentru modificarea unor acte normative în vederea reducerii sau simplificării administrative a unor autorizaţii/avize/proceduri ca urmare a măsurilor asumate de Guvernul României în cadrul Planului de simplificare aferent Memorandumului de înţelegere dintre Comunitatea Europeană şi România, semnat la Bucureşti şi la Bruxelles la 23 iunie 2009.

Deasemeni, conform Legii nr. 152/2015 pentru modificarea si completarea unor acte normative in domeniul inregistrarii in registrul comertului a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 519 din 13 iulie,  firmele pot fi dizolvate de catre tribunal in anumite situatii care nu erau legiferate. In plus, sunt facute si anumite clarificari in alte cazuri in care se poate cere dizolvarea.

Mai precis, la cererea oricarei persoane interesate – dar si a ONRC – tribunalul poate sa pronunte dizolvarea unei societati daca aceasta nu-si depune in termenul legal situatiile financiare anuale si, dupa caz, situatiile financiare anuale consolidate, precum si raportarile contabile. Noua prevedere este aplicabila in situatia in care perioada de intarziere este mai mare de 60 de zile lucratoare.

Totodata, Legea nr. 152/2015 dispune ca dizolvarea poate sa intervina daca firma nu-si depune la unitatile Ministerului Finantelor – in termenul legal – declaratia din care sa rezulte ca n-a desfasurat activitate de la constituire. De asemenea, regula este valabila daca perioada de intarziere depaseste 60 de zile lucratoare.

In ceea ce priveste termenul de lichidare a societatii, acesta este in continuare de un an. Insa, pentru motive temeinice, ONRC poate sa-l prelungeasca (la cererea lichidatorului), nu tribunalul, asa cum era prevazut anterior. „Lichidarea societatii trebuie terminata in cel mult un an de la data inregistrarii in registrul comertului a mentiunii de dizolvare. Pentru motive temeinice, la cererea lichidatorului, oficiul registrului comertului poate prelungi acest termen cu inca un an, dar nu mai mult de doua ori”, scrie in Legea nr. 152/2015.

In acelasi timp, este marita de la 30 la 60 de zile (dupa inregistrarea mentiunii de dizolvare)perioada in care trebuie numiti lichidatorii. Apoi, actul normativ prevede ca, „in termen de 60 de zile de la numire, lichidatorul trebuie sa depuna la oficiul registrului comertului, pentru mentionare in registrul comertului, un raport privind situatia economica a societatii. Daca, potrivit raportului, debitorul indeplineste conditiile pentru deschiderea procedurii simplificate de insolventa, lichidatorul are obligatia de a solicita deschiderea acestei proceduri in termen de 15 zile de la data depunerii raportului”.

In 15 zile de la terminarea lichidarii, in baza raportului final de lichidare si a situatiilor financiare de lichidare, lichidatorii trebuie sa depuna la registrul comertului cererea de radiere a societatii. Rezolutia de radiere din registrul comertului se publica pe site-ul ONRC si in portalul de servicii online al acestuia.

In situatia in care in trei luni de la expirarea termenului de lichidare (prelungit dupa caz) nu se depune vreo cerere de radiere, ONRC sau orice persoana interesata poate sa ceara tribunalului radierea societatii. Lista cu firmele pentru care ONRC formuleaza actiuni de radiere este publicata online cu cel putin 15 zile calendaristice inainte, iar hotararea de radiere se comunica inclusiv societatii. Dupa ce hotararea tribunalului este facuta publica, orice persoana interesata poate sa faca apel impotriva acesteia in cel mult 30 de zile.

Deja ai votat!

Vezi comentariile
mai jos

dizolvare si lichidare srl, inchidere societate 2016, radiere firma

Distribuie acest articol

Articolul anterior
Facturarea prin mijloace electronice – Clarificari legislative de ultima ora
Articolul următor
Ce contribuţii de asigurări sociale de sănătate datorează românii cu reşedinţa în afara ţări

Te-ar mai putea interesa si:

Legislatia valabila in 2017 privind platile dividendelor in valuta
16 martie 2017
Din Ianuarie 2016, toti agentii economici trebuie sa realizeze analiza riscurilor propriilor companii – HG 301/2012
26 octombrie 2015
Septembrie 2016 – Noua procedura de inscriere si radiere a faptelor din cazierul fiscal
13 septembrie 2016

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Topul celor mai importante stiri din ultimele 24 h


  • Ce trebuie sa faci in prima luna, dupa infiintarea unei firme? 11 views | under Legislatie, fiscalitate

  • AttoSoft lansează noul modul SAF-T în DataLight ERP! 5 views | under Stiri

  • ROI – Cum se inscrie o firma in Registrul Operatorilor Intracomunitari 5 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Cotele de TVA valabile din Ianuarie 2016: 20%, 9% si 5% 5 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Colaborare mai ușoară cu partenerii din străinătate prin traducere automată în ERP! 4 views | under Stiri

  • Paste Fericit! 3 views | under Stiri

  • DataLight pe intelesul tuturor – Proceduri de lucru cu Alerte si InfoSold 3 views | under Stiri

  • Noua legislatie din 2016 privind eliberarea certificatului de atestare fiscala si a celui de obligatii bugetare 3 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Despre avantajele porturilor USB type C 3 views | under Gadget-uri, trenduri IT

  • Sistemul obligatoriu e-Factura este acum integrat în DataLight ERP! 3 views | under Legislatie, fiscalitate, Stiri

  • O primavara frumoasa, tuturor! 2 views | under Stiri

  • Actele fiscale care nu impun necesitatea unei stampile sau semnaturi – Ordinul ANAF 1155/2016 2 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Continutul si completarea corecta a foilor de parcurs, potrivit Codului Fiscal 2 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Taxele pe dividendele platite companilor din UE sau din afara UE 2 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Cum te autentifici in Spatiul Virtual Privat, incepand din Iunie 2017 2 views | under Legislatie, fiscalitate

Companie

AttoSOFT SRL realizeaza solutii software ERP, programe de contabilitate, gestiune, facturare, salarii, financiar-contabile, CRM, program salarizare invatamant, program salarizare bugetari, ș.a.

De asemenea, compania furnizează case de marcat, aparatura fiscala, cantare electronice, imprimante fiscale, scanere, cititoare coduri de bare, PDA, POS, imprimante cod bare, terminale inventariere, mijloace fixe, OLAP, Business Intelligence, etc.

Contactaţi-ne!

Bucureşti - Str. Alexandru Moruzzi Voievod Nr. 4, Bl. B1, Sc. 2 Ap. 28, Sector 3, Cod 31155

Galaţi - Str. Portului, nr. 49, Bl. Olt 1, Sc. 1, Parter, Cod 80025
0236.470.000
0236.470.000
office@attosoft.ro

Sugestii si sesizari

Tel: 0749.233.600
E-mail: sesizari@attosoft.ro
Statistici T5

Urmați-ne și pe rețelele de socializare:

Facebook
Twitter
LinkedIn
YouTube
Instagram
Pinterest

Copyright © 1995 – 2022 AttoSOFT. MyM®, MyManager®, AttoSOFT®, DataLight®, Babiz® sunt marci inregistrate ale firmei AttoSOFT. Programe distributie, gestiune distributie, software gestiune, ERP, automatizarea fortei de vanzari, SFA, softtware management productie.
GDPR | POLITICA PRIVIND FISIERELE DE TIP COOKIES | POLITICA DE CONFIDENTIALITATE