• Home
  • Software
    • Gestiune 3.0 – modul principal ERP
    • BalPro – software contabilitate
    • BI – analiză business
    • BI integrat Qlik
    • SFA – Sales Force Automation
    • CRM – relații cu clienții
    • Cost Control – bugetare
    • DMS – Elo Digital Office
    • WMS – modul Picking
    • Portal B2B
  • Domenii de activitate
    • Retail – vânzări / gestiune
    • HoReCa – vânzări / gestiune
    • Service auto / vânzări piese
    • Agricultură / vânzări utilaje
    • Distribuție
    • E-commerce / magazin online
    • Sector public / bugetar
    • Transport / case expediții
  • Clienți
  • Companie
    • Companie
    • Cariere
    • Studii de caz, interviuri
  • Blog
    • Stiri
    • Fiscalitate
    • Gadget-uri, trend-uri IT
  • Asistență
    • TeamViewer
    • Asistenta clienti
    • Portal raportare incidente
  • Contact
  • | Solicită Demo |

Dizolvarea firmelor incepand cu 2015 – Legea 152

acum 6 ani
Departamentul de Marketing AttoSOFT
Legislatie, fiscalitate
Niciun comentariu

Conform Legii nr. 152/2015 pentru modificarea si completarea unor acte normative in domeniul inregistrarii in registrul comertului, firmele pot fi dizolvate de catre tribunal in anumite situatii care pana ieri nu erau reglementate de lege. In plus, sunt facute si anumite clarificari in alte cazuri in care se poate cere dizolvarea.

La cererea oricarei persoane interesate – dar si a ONRC – tribunalul poate sa pronunte dizolvarea unei societati daca aceasta nu-si depune in termenul legal situatiile financiare anuale si, dupa caz, situatiile financiare anuale consolidate, precum si raportarile contabile. Noua prevedere este aplicabila in situatia in care perioada de intarziere este mai mare de 60 de zile lucratoare.

Dizolvarea societatilor mai poate fi pronuntata, potrivit noilor reglementari, daca:
– societatea nu mai are organe statutare sau acestea nu se mai pot intruni;
– actionarii/asociatii au disparut ori nu au domiciliul cunoscut ori resedinta cunoscuta (pana ieri, dispozitia facea referire doar la disparitia asociatilor);
– nu mai sunt indeplinite conditiile referitoare la sediul social (inclusiv ca urmare a expirarii duratei actului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social ori transferului dreptului de folosinta sau proprietate asupra spatiului cu destinatie de sediu social);
– a incetat activitatea societatii sau aceasta n-a fost reluata dupa perioada de inactivitate temporara – perioada care nu poate fi mai lunga de trei ani de la data inscrierii in registrul comertului;
– societatea nu si-a completat capitalul social, in conditiile legii.

Firmele pentru care ONRC formuleaza actiuni de dizolvare sunt facute publice cu cel putin 15 zile calendaristice inainte. Lista acestora este afisata, mai exact, pe site-ul Registrului Comertului sau in portalul de servicii online al acestuia. Spre deosebire de vechile prevederi, noua lege mai stabileste ca hotararea prin care tribunalul pronunta dizolvarea se comunica inclusiv societatii in cauza.

Deja ai votat!

Vezi comentariile
mai jos

dizolvare srl

Distribuie acest articol

Articolul anterior
Reglementari legislative privind inchiderea punctelor de lucru sau sediilor secundare
Articolul următor
Modificari in procedura de completare a declaratiei 394, incapand cu 2016

Te-ar mai putea interesa si:

Dreptul persoanelor impozabile de a deduce TVA aferenta achizitiilor efectuate
27 iunie 2016
Au aparut Normele de venit pe 2016 – Arhiva Normelor pe anii 2010 – 2016 pe site-ul ANAF
14 ianuarie 2016
Deducerea personala – Legislatie si cuantuum – Octombrie 2017
29 septembrie 2017

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Topul celor mai importante stiri din ultimele 24 h


  • Continutul si completarea corecta a foilor de parcurs, potrivit Codului Fiscal 5 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Paste Fericit! 4 views | under Stiri

  • Ce înseamnă Business Intelligence? 5 indicatori cheie pentru analiza performanțelor afacerii tale! 4 views | under Stiri

  • Samsung Galaxy J3 – Specificatii tehnice 4 views | under Gadget-uri, trenduri IT

  • Cum poti preveni amenzile întocmind un NIR corect 3 views | under Stiri

  • ROI – Cum se inscrie o firma in Registrul Operatorilor Intracomunitari 3 views | under Legislatie, fiscalitate

  • ANAF modifica “Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul de stat” 3 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Modificarile aduse din 2016 la Registrul jurnal de incasari si plati 3 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Noua legislatie din 2016 privind eliberarea certificatului de atestare fiscala si a celui de obligatii bugetare 3 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Cotele de TVA valabile din Ianuarie 2016: 20%, 9% si 5% 3 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Importanta istoricului comenzilor clienti/furnizori in dezvoltarea relatiilor cu ambii parteneri 2 views | under Stiri

  • Declaratia 061 privind sediile secundare – legislatie 2016 2 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Sarbatori fericite, cu ocazia Floriilor! 2 views | under Stiri

  • Ce trebuie sa faci in prima luna, dupa infiintarea unei firme? 2 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Ce trebuie sa faceti cand conectati casele de marcat la serverul ANAF-ului 2 views | under Stiri

Companie

AttoSOFT SRL realizeaza solutii software ERP, programe de contabilitate, gestiune, facturare, salarii, financiar-contabile, CRM, program salarizare invatamant, program salarizare bugetari, ș.a.

De asemenea, compania furnizează case de marcat, aparatura fiscala, cantare electronice, imprimante fiscale, scanere, cititoare coduri de bare, PDA, POS, imprimante cod bare, terminale inventariere, mijloace fixe, OLAP, Business Intelligence, etc.

Contactaţi-ne!

Bucureşti - Str. Alexandru Moruzzi Voievod Nr. 4, Bl. B1, Sc. 2 Ap. 28, Sector 3, Cod 31155

Galaţi - Str. Portului, nr. 49, Bl. Olt 1, Sc. 1, Parter, Cod 80025
0236.470.000
0236.470.000
office@attosoft.ro

Sugestii si sesizari

Tel: 0749.233.600
E-mail: sesizari@attosoft.ro
Statistici T5

Urmați-ne și pe rețelele de socializare:

Facebook
Twitter
LinkedIn
YouTube
Instagram
Pinterest

Copyright © 1995 – 2022 AttoSOFT. MyM®, MyManager®, AttoSOFT®, DataLight®, Babiz® sunt marci inregistrate ale firmei AttoSOFT. Programe distributie, gestiune distributie, software gestiune, ERP, automatizarea fortei de vanzari, SFA, softtware management productie.
GDPR | POLITICA PRIVIND FISIERELE DE TIP COOKIES | POLITICA DE CONFIDENTIALITATE