Pe 30 decembrie 2015 a apărut, în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 983, Ordinul preşedintelui ANAF nr. 3770/2015 pentru aprobarea Procedurii de furnizare de informaţii conform art. 61 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de Procedură fiscală, act normativ care a intrat în vigoare în prima zi a lui 2016. Cum procedura de aplicare a acestor prevederi nu a putut fi aplicată până acum din cauza neadaptării sistemelor informatice ale băncilor, ANAF a decis recent, prin publicarea unui act normativ în Monitorul Oficial, amânarea termenului de aplicare a noilor reglementări până la 1 iulie 2016.
Băncile trebuie să transmită ANAF-ului, zilnic, lista titularilor persoane fizice, juridice sau orice alte entităţi fără personalitate juridică ce deschid ori închid conturi, precum şi datele de identificare ale persoanelor care deţin dreptul de semnătură pentru conturile deschise la acestea.
Transmiterea informaţiilor se va face zilnic, prin depunerea unei declaraţii în format PDF cu fişier xml ataşat, prin mijloace de transmitere la distanţă, conform legii. Pentru depunerea declaraţiei, instituţiile de credit trebuie să deţină un certificat digital calificat, eliberat în condiţiile Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică.
Deasemeni, conform reglementărilor în vigoare, instituţiile de credit sunt obligate ca, la solicitarea Fiscului, să comunice, pentru fiecare titular care face subiectul solicitării, toate rulajele şi/sau soldurile conturilor deschise la acestea, precum şi informaţiile şi documentele privind operaţiunile derulate prin respectivele conturi.